Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy P2002 P1525 - mechanik rozkłada ręce...


Piter_EK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem już zdesperowany - od tygodnia moja Meganka stoi i mechanika, który nie może znaleźć rozwiązania. Od początku - w czasie jazdy pojawił się komunikat "Ryzyko uszkodzenia silnika", oczywiście na czerwono. Auto odpala normalnie, niby wszystko jest ok, dla pewności zwożę auto na lawecie do mechanika.

 

Po podpięciu do urządzenia diagnostycznego pojawiają się dwa błędy:

P2002 - Filtr cząstek stałych (rząd 1) Zbyt niska moc/brak mocy

P1525 - Nastawnik biegu jałowego lub silnik krokowy Błąd sygnału wejść

 

Błędy są kasowane, mam przejechać się i sprawdzić czy działa. Zanim wyjechałem błąd pojawił się znowu ale mechanik powiedział, żeby się przejechać i sprawdzić.

Zanim wyjechałem z miasta byłem przekonany, że wszystko działa prawidłowo, auto przyspieszało, skrzynia działała prawidłowo (automat). Po opuszczeniu terenu zabudowanego okazało się, że nie jest tak kolorowo - auto przyspiesza prawidłowo tylko do 70 km/h, potem już powoli, powoli do 100 i to jest maks! :/

Auto musiałem zostawić w warsztacie aby sprawdzili, niestety od ponad tygodnia nie ma żadnego efektu, nie mogą znaleźć niczego. Auto niestety już po gwarancji (cały miesiąc po) więc trochę obawiam się ewentualnego kosztu naprawy w ASO ale jeśli mechanik sobie z tym nie poradzi to może być jedyne rozwiązanie.

Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę o info!

Auto to Megane III, 2013 (przed drugim liftem), 1.5dci 110km z automatyczną skrzynią biegów, i (niestety) filtrem cząstek stałych.

Dodam tylko, że wcześniej był wymieniany przekaźnik świec żarowych, ze względu na błędy "Sprawdź układ wtrysku" oraz "Sprawdź układ wydechowy". Wyżej opisywany błąd pojawił się około 15-20 km po odebraniu od mechanika :/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym radził podpiąć auto pod clipa, być może naprowadzi Cię na rozwiązanie problemu.

Naprawa wcale nie musi być kosztowna, no chyba że mechanik z lipnym sprzętem zacznie wymieniać wszystko po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej, clip często po wykryciu błędu podaje co i w jakiej kolejności sprawdzić/zmierzyć/wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź! :) W międzyczasie udało im się naprawić usterkę - któryś kabel był uszkodzony ale zewnętrzna otulina była cała więc nie mogli tego znaleźć. W sobotę dowiem się szczegółów to napiszę dla potomnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Kolego Piter_EK, mam podobne objawy w swojej Megance III 1,5 dci r. 2009 - na trasie przy jeździe pod górę pojawia się błąd ryzyko awarii silnika. W mieście samochód jeździ normalnie. Mógłbyś napisać który kabel i w którym miejscu był uszkodzony? Gdzie on się znajduje? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 17 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!