Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy P2002 P1525 - mechanik rozkłada ręce...


Piter_EK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem już zdesperowany - od tygodnia moja Meganka stoi i mechanika, który nie może znaleźć rozwiązania. Od początku - w czasie jazdy pojawił się komunikat "Ryzyko uszkodzenia silnika", oczywiście na czerwono. Auto odpala normalnie, niby wszystko jest ok, dla pewności zwożę auto na lawecie do mechanika.

 

Po podpięciu do urządzenia diagnostycznego pojawiają się dwa błędy:

P2002 - Filtr cząstek stałych (rząd 1) Zbyt niska moc/brak mocy

P1525 - Nastawnik biegu jałowego lub silnik krokowy Błąd sygnału wejść

 

Błędy są kasowane, mam przejechać się i sprawdzić czy działa. Zanim wyjechałem błąd pojawił się znowu ale mechanik powiedział, żeby się przejechać i sprawdzić.

Zanim wyjechałem z miasta byłem przekonany, że wszystko działa prawidłowo, auto przyspieszało, skrzynia działała prawidłowo (automat). Po opuszczeniu terenu zabudowanego okazało się, że nie jest tak kolorowo - auto przyspiesza prawidłowo tylko do 70 km/h, potem już powoli, powoli do 100 i to jest maks! :/

Auto musiałem zostawić w warsztacie aby sprawdzili, niestety od ponad tygodnia nie ma żadnego efektu, nie mogą znaleźć niczego. Auto niestety już po gwarancji (cały miesiąc po) więc trochę obawiam się ewentualnego kosztu naprawy w ASO ale jeśli mechanik sobie z tym nie poradzi to może być jedyne rozwiązanie.

Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę o info!

Auto to Megane III, 2013 (przed drugim liftem), 1.5dci 110km z automatyczną skrzynią biegów, i (niestety) filtrem cząstek stałych.

Dodam tylko, że wcześniej był wymieniany przekaźnik świec żarowych, ze względu na błędy "Sprawdź układ wtrysku" oraz "Sprawdź układ wydechowy". Wyżej opisywany błąd pojawił się około 15-20 km po odebraniu od mechanika :/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym radził podpiąć auto pod clipa, być może naprowadzi Cię na rozwiązanie problemu.

Naprawa wcale nie musi być kosztowna, no chyba że mechanik z lipnym sprzętem zacznie wymieniać wszystko po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej, clip często po wykryciu błędu podaje co i w jakiej kolejności sprawdzić/zmierzyć/wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź! :) W międzyczasie udało im się naprawić usterkę - któryś kabel był uszkodzony ale zewnętrzna otulina była cała więc nie mogli tego znaleźć. W sobotę dowiem się szczegółów to napiszę dla potomnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Kolego Piter_EK, mam podobne objawy w swojej Megance III 1,5 dci r. 2009 - na trasie przy jeździe pod górę pojawia się błąd ryzyko awarii silnika. W mieście samochód jeździ normalnie. Mógłbyś napisać który kabel i w którym miejscu był uszkodzony? Gdzie on się znajduje? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!