Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Megane ll z 2002 r i mój problem polega na tym iż jadąc nagle samochód zachowuje się jak bym zdjął nogę z gazu, choć tego nie robię. I takie odczucie jest przez kilka sekund po czym przyspiesza. Często też czuć tylko chwilowe - ułamki sekund takiego zachowania jakbym bawił się pedałem gazu. Szukam rozwiązania mojego problemu i nie znajduję może ktoś miał podobne doświadczenie. Zauważyłem jeszcze, że kiedy patrzę na wskazania komputera odnośnie kilometrów pozostałych do tankowania wskazania zmieniają się bardzo szybko w jedną jak i w drugą stronę. Wcześniej zmieniały się bardziej logicznie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, ale chyba bez kilometrów do końca (jeżdżę na chwilowym spalaniu). Dodatkowo nie pokazuje mi więcej niż połowę baku paliwa, ale to wina pływaka. W środę oddaję auto na czyszczenie baku i smoka. Jak nie, to wymiana pompy. U mnie dzieje się to poniżej 1/3 baku paliwa, powyżej zawsze wszystko gra. A jak u Ciebie to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr pedału gazu lub przepływomierz. W moim przypadku najpierw były sekundowe braki mocy a po jakimś czasie padł przepływomierz. Po wymianie zero problemów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma wpływu na to ilość paliwa w baku zalałem megankę niemal pod korek i problem występował na 1/3 czy na 3/4 zbiornika. Nie zawsze się taka sytuacja pojawia ale nie lubię jeździć autem gdy nie mam pewności, że w 100% mnie nie zawiedzie. Bo co jeśli podczas wyprzedzania nagle mu się odechcę? Zastanawiam się czy na to może mieć też wpływ filtr paliwa, nie zmieniłem go po kupnie renówki a użytkuję ją już ponad rok czasu. Kiedy go ktoś zmieniał? Nie mam pojęcia być może nigdy, biorąc pod uwagę to jak zmieniałem olej po za kupie auta. Czyściłem przepustnicę, nie pomogło, cewki też wykluczam, silnik chodzi równo choć może ma zbyt niskie obroty. Obrotomierz pokazuje mi troszkę ponad 750/min. Obroty nie falują chociaż jak pompuję pedałem hamulca rosną a gdy przestanę spadają poniżej 500 i wzrastają. Może to jakaś wskazówka??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale rozumiem problem z przyśpieszaniem czy ruszaniem na krzyżówce, można się mocno zdziwić. Być może pod koniec tygodnia będę w stanie powiedzieć coś więcej w tym temacie, jeśli dasz radę tyle poczekać. Z obawy na wystąpienie takiego zjawiska cały czas jeździłem z beną powyżej 1/3 baku i jak pierwszy raz pojawiał się objaw, to jechałem tankować. Obecnie mam poniżej 1/4 i nie wiem, czy Megi usłyszała, że ma jechać do mechanika czy co, ale nie występuje to zjawisko. Normalnie złośliwość rzeczy martwych. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro jadę do mechanika zobaczymy co powie, ten samochód jest tak zagadkowy, że podejrzewam już wszystko. Zanim zaczęły się takie objawy nie chciały mi zgasnąć lampki w drzwiach, szukałem bezpiecznika który by za nie odpowiadał wyjąłem pierwszy lepszy czyli ostatni licząc od góry lampki zgasły, jak odpaliłem auto zaświecił się serwis kontroli od trakcji i napis stop, samochód można było odpalić bez wciskania sprzęgła. Włożyłem bezpiecznik z powrotem lampki w drzwiach działały poprawnie ale po kilku dniach pojawił się ten problem, być może to nie ma wpływu, może to zbieg okoliczności ale jeśli chodzi o meganki można podejrzewać chyba wszystko :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK a więc wróciłem od mechanika - diagnoza potencjometr pedału gazu i teraz mam pytanie czy w dislu jest on taki sam jak w benzynie ??? ja posiadam benzynę 1,6 16v . Nowy kosztuje prawie 300 zł w serwisie krzyknęli prawie 600 zł . Mogę mieć sporo taniej ale od disla 1,9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!