Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zestaw audio


Damn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym się spytać, co sądzicie o takim zestawie:

- fabryczne radio: Tuner List Update (wg opisu Renault: radio 4x15W mono CD, MP3 (wyświetlacz wbudowany)), czyli standard;

- emulator zmieniarki CD: Yatour, koszt 257,00 zł + przesyłka 15,00 zł;

- głośniki przód: Clarion SRE 1322S 13 cm, koszt 179,00 zł + przesyłka 16,50 zł (a w innych sklepach widziałem nawet taniej).

Ogólnie nie potrzebuję jakiegoś mega głośnego basu, ma to grać przyjemnie do jazdy i przede wszystkim czysto, a nie zagłuszać wszystko wkoło. Czy to jakkolwiek da radę, czy wzmacniacz obowiązkowo? Jeśli tak, to jaki? Jakaś używka by mnie prędzej przyciągnęła cenowo, nie chcę pakować grubego hajsu w auto. Jednocześnie nie chcę zbytnio ciąć w drzwiach miejsca na głośniki, a ponoć te są na tyle płytkie, że nie wymuszają zmian w drzwiach (jedynie na lato planuję wyciszenie drzwi matami i pianką, koszt ok. 365,00 zł plus własna robocizna). Ewentualnie co w podobnym budżecie byście mogli polecić. Jako bonus dwa durne pytania:

1. Gdzie montujecie u siebie wzmacniacz?

2. O co dokładnie chodzi ze zwrotnicami przy tweeterach? Jak to się ma do montażu i do korzystania z głośników?

Proszę o jakieś porady, bo jak coś mam robić, to już chcę porządnie i mieć z tym spokój przez długi (dłuższy?) czas. Jednocześnie niezbyt chcę rezygnować z seryjnego radia z ekranem i sterowaniem przy kierownicy na rzecz niefabrycznego, to wręcz odpada.

Pozdrawiam,

Damian

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli od razu wykluczasz zmianę radia to nie ma sensu cokolwiek zmieniać w aucie. Zauważalnej zmiany jakości dźwięku poprzez samą zmianę głośników i dołożenia wzmacniacza nie będzie. Fabryczne radio jest tak słabe zarówno pod względem mocy jak i jakości dźwięku, że cudów z tego nie będzie. Dodatkowo w tym aucie bez subwoofera w bagażniku albo kapitalnego remontu drzwi, dobrego głębokiego basu nie osiągniesz. Jakie głośniki byś nie dał i to szczególnie 130 mm nic to nie da. Szkoda kasy.

I jeszcze na koniec:

1. Nie ma takiego modelu radia jak Tuner List Update, jest albo Tuner List albo Update List.

2. Po co Ci jakiś emulator zmieniarki? Jeżeli masz radio Update List wystarczy zielona kostka mini ISO kabel Jack i już masz podłączenie smartphona lub jakieś fajnej MP3 a koszt maksymalnie 20 zł (na alledrogo są chyba gotowe do podłączenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię urazić, ale prócz wspomnienia o tym, że moje radio nazywa się Update List, to nic konkretnego nie wniosłeś do tematu:

- "Ogólnie nie potrzebuję jakiegoś mega głośnego basu, ma to grać przyjemnie do jazdy i przede wszystkim czysto, a nie zagłuszać wszystko wkoło."

- "Jednocześnie nie chcę zbytnio ciąć w drzwiach miejsca na głośniki."

- Emulator mi jest po to, że żadnego odtwarzacza MP3 zasilanego bateryjkami, którego trzeba włączać i wyłączać, wozić nie będę. Dla mnie to nie jest fajne. Ani telefonu nie będę podpinać pod radio. Ktoś zadzwoni i będzie walić po głośnikach, o Google Maps i Yanosiku, z których korzystam, to już nie wspomnę. Cenię wygodę, wkładam pendrive wielkości nanoodbiornika i mam sterowanie z kierownicy zachowane a nie jak z odtwarzaczem MP3 czy telefonem, o czym wspomniałem. Jakby mi na nim nie zależało, przełożyłbym radio z drugiego auta.

Chciałem wskazać pełny zestaw i zadałem inne pytania niż uzyskałem odpowiedzi.

Czytałem zupełnie inne opinie na forum, które gryzą się z Twoją odpowiedzią. Od porządnego audio mam zestaw w domu, a w aucie ma to w miarę czysto grać, nie musi walić basem, a co najważniejsze (ok, nie wspomniałem o tym), to po Poznaniu często jeżdżą pojazdy uprzywilejowane i wolę je najpierw usłyszeć niż zastanawiać się, czemu inne auta uciekają z drogi. Dzisiaj zaczął mi harczeć tylny głośnik przy nawet cichej głośności, więc tym bardziej rozważam przełożenie przedniego do tyłu i kupno głośników do przodu. Rzeźbić nie chcę. Jeśli chciałbym robić demo cara, kupiłbym hatchbacka, nie kombi. Nie odbieraj tego jak hejt, ale bardziej zwróć uwagę na moje preferencje i pytania niż na swoje potrzeby.

Wracając do tematu - w takim razie co komu daje wzmacniacz skoro na podstawie powyższej odpowiedzi nie daje on zupełnie nic przy tym radiu? I czy ktoś ma takie Clariony zamontowane u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne radia w Renault nie są takie złe. Swego czasu produkowało je VDO, grały w miarę porządnie. Gdzieś już pisałem, że w Clio II miałem Hertze DSK 165 bez wzmaka podłączone pod fabryczne radio - dawały radę, w każdym razie bez porównania z fabrycznymi. Wszyscy mówili, że to bez wzmaka nie lodzie pójdzie - mówili tak dopóki nie posłuchali. Więc jeśli chcesz żeby fajnie grało, a niekoniecznie zamierzasz ustawiać potencjometr blisko maxa, żeby robiło UMC UMC podczas postoju na światłach i żeby wszystkie kontrolki Ci w rytmie tego UMC UMC przygasały, to powinieneś być zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi na czystym graniu, a bas żeby nie harczał. Jestem świadomy, że poniżej 16 cm i bez tuby/głośników w półce efekt porządnego soczystego basu jest strasznie trudny do uzyskania i bardzo drogi. W aucie gra kilka różnych gatunków muzyki: rap, rock, disco polo (wszyscy się śmieją, a wielu i tak słucha, w tym ja :P) czy reggae. Czyli reasumując Twój wpis, sugerujesz, aby najpierw podpiąć bez wzmaka na przód i sprawdzić, jak to będzie słychać? A co ze zworkami? Jak tu ma się sprawa?

 

Rozbraja mnie to, że kolega unkis u mnie pisze coś innego, niż u kolegi marko252 na temat wzmacniaczy. Nie rozumiem: Link do tematu

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując Twój wpis, sugerujesz, aby najpierw podpiąć bez wzmaka na przód i sprawdzić, jak to będzie słychać?

Ja bym tak zrobił. Niestety w czysto technicznych sprawach Ci nie doradzę, bo ja zakładałem w serwisie car-audio (było trochę rzeźby w drzwiach i rozbieranie kokpitu). Zresztą jak ludzie z tego serwisu (nota bene jednego z lepszych w Poznaniu) usłyszeli, że do koledzy radzili dołożyć wzmacniacz do Hertzów DSK 165, po prostu to wyśmiali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem nic innego u Ciebie tylko Ty napisałeś że nie chcesz głośnej muzyki tylko czystego dźwięku to Ci napisałem że wzmacniacz Ci jakości nie poprawi przez co niepotrzebnie byś wydał pieniądze na niego. Dodatkowo głośniki które zaproponowałeś mają tylko 40 W mocy przez co wzmacniacz staje się tu zbędny. Kolega Jottar napisał, że w serwisie car audio go wyśmiali za wzmacniacz do DSK 165 a one są dwa razy mocniejsze. I wytłumacz proszę te różnice w postach co tak strasznie Cie rozbroiły bo ja ich nie widzę.

 

Druga sprawa nie pisze o swoich potrzebach bo już kilka lat temu u siebie wymieniłem radio i głośniki bez żadnych tub i wzmacniaczy i jestem zadowolony. Odnośnie jakości dźwięku fabrycznego radia też myślałem że jest fajny dopóki nie posłuchałem u kolegi w focusie i BMW, również fabrycznych, to mi szczęka opadła. Taka była duża różnica. W Update list dźwięk może i jest czysty do pewnego poziomu ale okrojony i płytki, nie ma tej dynamiki jak w innych radiach i nie chodzi mi o głośne basy które sercem szarpią bo tego nie lubię. I nie wiem dlaczego jak ludzie słyszą dynamiczny dźwięk to od razu mają przed oczami wiejskie auto dyskoteka.

 

Zresztą to są Twoje pieniądze i rób jak uważasz. Ja u siebie najpierw też wymieniłem głośniki jak Ty i bardzo mało to dało i po kilku miesiącach wymieniłem również radio i dopiero wtedy była różnica. A przy okazji zyskałem zestaw głośnomówiący, wyjście USB, na karty SD, AUX, CD z MP3, bluetooth. I nie musiałem rezygnować ze sterowania z kierownicy bo większość modeli Kenwooda, JVC ma taką możliwość. Kabelek do MP3 tak Ci tylko zasugerowałem zamiast Twojego pomysłu bo to radio takie możliwości ma. Według mnie lepiej dołożyć do tych 257 zł za emulator (np. pieniądze które miałeś przeznaczone na wzmacniacz) i kupić dobre radio a na pewno będziesz zadowolony i będziesz miał wszystko w jednym.

 

Pytałeś jeszcze o zwrotnice. Podłączasz je zaraz za radiem tam gdzie fabryczna instalacja rozchodzi się na głośniki w drzwiach i w podszybiu a dokładnie przy kości iso. Zwrotnice filtrują sygnał do głośników tak aby średnie i niskie częstotliwości nie dochodziły do satelitek i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie musiałem rezygnować ze sterowania z kierownicy bo większość modeli Kenwooda, JVC ma taką możliwość.

 

Pilot jest podłączany bezpośrednio do radia czy potrzebne są jakieś przejściówki za kilka stówek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast Yatoura możesz jeszcze poszukać oryginalnego ACB, pojawiają się co jakiś czas w dobrych cenach.

Oryginalne radio ma jeszcze jedną dość poważną zaletę.

Nie trzeba pamiętać o zabieraniu panela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Poznaniu i już jedną próbę włamania do auta miałem (2 miesiące po zakupie auta, serdecznie komuś dziękuję za lekko wygięte drzwi...), to mnie tym bardziej zniechęciło do niefabrycznego radia.

Bardzo dziękuję za opinie, przydały się. W takim razie postaram się poszukać ewentualnie ACB, tylko znajdę jakie są różnice między ACB a Yatourem.

To z wzmacniacza docelowo pewnie zrezygnuję. Obecny przód przełożę do tyłu, z przodu walnę niewymagające rzeźbienia Clariony i zobaczę, jak tam wygląda to ze zwrotnicami. Mam jeszcze trochę czasu, tematu proszę nie zamykać, jak przyjdzie czas zmian, to wrócę do niego i dam odpowiedź, jak wygląda sytuacja. :) Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś rady, to poproszę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pilot jest podłączany bezpośrednio do radia czy potrzebne są jakieś przejściówki za kilka stówek ?

Pilot niestety jest podłączony do wyświetlacza i konieczny jest adapter który prze konwertuje sygnał na czytelny dla danego radia. Minus jest jeszcze taki że dla każdej marki jest inny adapter. Podłącza się go bezpośrednio przy radiu na wtyczce ISO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

O kant d... rozbić tego Yatoura. Nie działa poprawnie z moim autem. Podczas tankowania czy w ogóle jak odejdę od auta, to ono ciągle się zamyka/otwiera, no świruje kompletnie. Często nie łapie innych folderów niż ten z numerem 6. No i to przewijanie utworów w irytujący sposób, czasem sam zmienia utwór lub płytę, no i fakt, że jak się okazało: musi być zawsze 6 folderów i w każdym może być maksymalnie 99 utworów. NIE POLECAM. Dałem 257 zł z darmową przesyłką i jutro idę odesłać.

Jakie radio polecacie? W poprzednim aucie miałem JVC, dałem chyba 240 zł w jakiejś mega promocji. Teraz widzę dużo większy wybór... Latem zmienię tweetery z przednimi głośnikami (nie wiem czy 13 cm czy 16,5 cm, coraz bardziej się nad tym zastanawiam) i nie wiem, co wstawić w deskę. Coś do 300 zł około, markowe, może być z BT wbudowanym, jeśli cena będzie ciut wyższa, to może przeboleję. Serwis aukcyjny dozwolony. Wiem, że są za 300 zł z przesyłką JVC, ale to europejskie powystawowe i mogą mieć delikatne rysy, no i ta gwarancja 12 m-cy... Ech... Jakiś spec się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko zraziłem się do niego, a wydawanie 257 zł za możliwość posiadania 594 utworów, to lipa. Nie będę woził kilku pendrive'ów. Padło na radio. Przeglądam i coraz bardziej głupieję. Parę lat temu to było dużo prostsze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!