Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Transmiter, adapter czy nowe radio


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz zrobie offtopic w ramach wyjasnienia.

 

Wiecej nie znaczy lepiej. Lepiej znaczy moc dopasowana do glosnika. Co Ci po 2KW na subwoofer jesli wytrzyma 500W RMS? nic. To nie znaczy ze mniejsza moca nie da sie zabic glosnika. Glosnik 500W zabijesz wzmacniaczem 50W. Jakim cudem? znieksztalcenia. Oczywiscie jesli moc wzmaka i glosnika jest zblizona to bardzo fajnie bo wzmacniacz ma "kontrole" nad glosnikiem i trzyma go za morde, a nie lata jak szmata. Zdecydowanie lepiej stawiac na jakosc niz na moc. Dobry przyklad to chwalony Lanzar max12". Jedyne co robi to cisnienie, oprocz tego jakosc jest mizerna. Co prawda za te pieniadze to dobry glosnik, ale lepiej kupic glosnik jakosciowo lepszy niz mocniejszy mocowo [szczegolnie jesli chodzi o zestaw przedni].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam do słuchania mp3 transmiter fm z osłony słonecznej dvd.

Jakość dźwięku zadowalająca, jedynie że zrobisz głośność na max to wtedy porażka ale do codziennego użytku mi wystarcza.

Ja muszę tylko ograniczyć głośność w dvd do volume 16 w skali 20 (bo na 20 są same szumy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Kfadratowy, z całym szacunkiem: nie pisz Pan takich farmazonów. Żadne zniekształcenia zachowujące moc nominalną nie zniszcą głośnika. Zniekształcenia to różnica w przebiegu sygnału wejściowego od wyjściowego i wpływają tylko na jakość dźwięku. Aby przepalić, czy uszkodzić cewkę o mocy 500W musisz podać moc większą (ewentualnie napięcie przekraczające wytrzymałość emalii izolującej drut cewki).

Praw fizyki nie zmienisz.

Problem może się pojawić tylko w przypadku zastosowania wzmacniacza który mimo opisanej mocy np 30W posiada moc 50W ale często producent wiedząc, że przy 50W zniekształcenia są powyżej norm HiFi - ogranicza wysterowanie końcówki do 30W jako graniczną do pracy - wtedy przesterowanie końcówki może doprowadzić do podania na wyjściu rzeczywistej mocy maksymalnej wzmacniacza. Jeśli więc ktoś sugerując się mocą wzmacniacza kupił głośniki 30W może mieć problemy. Pamiętajmy o tym dobierając głośnik przynajmniej o 30% przekraczający moc wzmacniacza.

Dopasowanie mocy pewnie koledze się pomyliło z dopasowaniem impedancji wzmacniacza i głośników. Impedancja głośników powinna być równa impedancji wzmacniacza, bo zyskujemy największą skuteczność zestawu czyli stosunek mocy pobranej z akumulatora do mocy muzycznej. Jeśli będziemy mieli Rg>Rw to skuteczność nam maleje, więc nie wykorzystamy pełnej mocy wzmacniacza ale na jakość dżwięku nam to nie wpłynie.

Natomiast jeśli chce ktoś mieć lepszą jakość dźwięku, trzeba się liczyć z tym że wraz ze wzrostem mocy ponad 50% mocy wzmacniacza czy głośnika zniekształcenia rosną bardzo i wtedy warto mieć wzmacniacz i głośnik przynajmniej o 100% większej mocy od słuchanej zwykle muzyki.

Konkludując: Kupując tej samej klasy wzmacniacz/radio o większej mocy zyskujemy możliwość słuchania muzyki przy zachowaniu lepszych parametrach dźwięku, głośniki zaś zwiększamy moc o 20-30% ponad moc wzmacniacza dla bezpieczeństwa a także z podobnym powodów jeśli chodzi o zniekształcenia.

pozdrawiam i przepraszam za długi post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko ze piszesz o spaleniu cewki, ale uszkodzenie to nie tylko cewka ale i resory, magnes i pare innych rzeczy ktore DA sie zabic zniejsztalceniami. Od znieksztalcen przy niskiej mocy glosnik lata jak szmata i moze tak skoczyc ze nawet sama cewka moze przeciac uzwojenie [to raczej wada zle zrobionego glosnika ale zawsze...].Zeby bylo zabawniej, ktos robil test lanzara max 12 i okazalo sie ze glosnik padl [nie wiem co w nim ale przestal grac podobno] od tego ze musial przeniesc 30Hz. To nie sa zadne nowe rewelacje ze swiata magii. I szczerze mowiac nie bardzo rozumiem teorie o zwiekszaniu mocy glosnikow [przewinac cewke?]. Czy chodzi o to ze wzmacniacz powinien miec X% wiecej mocy niz teoretyczny RMS glosnika? Bo jesli o to chodzi to sie zgodze, z tym ze trzeba miec jako takie pojecie i nie krecic gainem ile sie da. Chociaz dla mnie argumentem jest lepsza kontrola nad glosnikiem a nie jego bezpieczenstwo.

Co do mocy wzmacniacza to w kazdym normalnym sprzecie [nie znajdy chinskie typu first czy inne vojskraft] producent podaje moc RMS przy jakims konkretnym THD.

Z moich ciekawszych doswiadczen powiem tylko ze kiedys upalilem na wiezy [podobno 35W RMS ale nie wydaje mi sie] glosnik tej samej impendacji ktory mial podobno 50W RMS. Czyli tak na prawde da sie, kwestia farta, sztuki i umiejetnosci obslugi sprzetu ktory sie posiada. Widzialem kilka tweeterow ktore strzelily od zaklocen [z kabli]. Roznie to bywa, ale trzeba przyjac zasade, ze system audio jest tak dobry jak jego najslabszy punkt i tu sie zgodze, ze dobrze jest dobierac sprzet podobnej klasy a nie glosniki za 2000 a wzmacniacz za 200pln.

A może by tak powrót do meritum tego wątka. Proponuję przed napisaniem następnego posta, przeczytać jeszcze raz temat. Lewy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powracam do mojego watku. Analizujac ostatnia najdrozsza opcje wyszla mi troche zawrotna cena:

Opcja 1.

Radio Sony z MP3, cena w granicach 260 zl. Niby nie duzo ale dochodzi do tego martwy wyswietlacz OEM i pilot z ktorego lubie kozystac

Opcja 2.

Tak jak wyzej + modul do obslugi pilota i wyswietlacza OEM w cenie 399 zl. co daje nam prawie 700 zl :-?

Cos za cos :roll:

Jeszcze w najblizszym czasie sprawdze czy moje standardowe radyjko obsluguje zmieniarke (wczoraj dopiero wyczytalem jak to sprawdzic)

 

Na forum można pisać z polskimi znakami - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza bylaby opcja 2. A radia sony sobie daruj bo to na prawde zadna rewelacja. Jesli chcesz nowe to celuj w kenwoody raczej, a jesli moze byc uzywka to szukaj alpine albo clariona. Deklasuja brzmieniem wszelkie radia w tych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś próbował może któregoś z interfejsów AUX-IN dla wejścia zmieniacza CD dostępnych na tej ( http://www.piloty.pl/TRACK66.html) stronie lub podobnych?

Czy któryś będzie pasował do radia Philipsa 22DC594/62B znajdujacego się w Scenicu z 1997r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te interfejsy nie pasują - pytałem i taki pasujący na zamówienie 350zł !! Oprócz transmitera pozostaje chyba tylko wyłączyć kasetę i wpiąć się zamiast niej w przedwzmacniacz. Sam tak mam zamiar zrobić, tyle że potrzebuję do pomocy kogoś mądrzejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!