Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coś wyje/piszczy w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam pytanie do was koledzy - coś mi wyje w silniku przeważnie na zimnym, ale i czasem na ciepłym też to się zdarza. Na postoju są to krótkie dźwięki co jakiś czas, ale podczas jazdy są dłuższe. Przy mocniejszym dodawaniu gazu milknie, wyje tylko przy niższych partiach obrotów, szczególnie na 1,2 i 3 biegu. Po zagrzaniu się silnika występuje tylko raz na jakiś czas. Im zimniej na dworze, tym głośniej i większy dystans by przestał wyć.

Słychać to bardziej w kabinie, pod maską prawie nie słychać, jedynie trochę za silnikiem z lewej strony. W kabinie to wycie/piszczenie dochodzi od strony pasażera.

Rozrząd wymieniony kompletny + napinacz i pasek osprzętu - jak wyło tak wyje.

Byłem już zdecydowany na wymianę koła pasowego wału i alternatora, ale po zdjęciu koła i nadkola okazało się, że kiedy przez te kilka sekund wyje w kabinie, przy osprzęcie silnika jest cicho.

Czy ktoś z was miał podobny problem?

Co może powodować to wycie/piszczenie?

Czy między kokpitem a silnikiem jest jakiś osprzęt?

Czekam na wasze porady, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał trochę czasu to postaram się to nagrać, najlepiej jak będzie minusowa temperatura wtedy jest intensywny ten dźwięk.

Zastanawiam się jeszcze czy to nie pompa ABS, jest tam jakiś silniczek?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem bardzo podobny objaw. Wycie czasami "świst" (to na wolnych obrotach najczęściej). Zaczęło się przy 30 tys. km. Na szczęście auto było na gwarancji i już druga próba lokalizacji problemu w ASO wykryła, że problemem była jedna z rolek w rozrządzie. Wymieniono mi na gwarancji cały rozrząd i problem zniknął. Myślę, jednak, że poza gwarancją wystarczyłaby wymiana jednej felernej rolki.

 

Tak jak pisałem, sprawę naprawiła druga diagnoza i wizyta w serwisie. Pierwsza diagnoza mówiła o "pasku osprzętu", co w ASO oznacza pasek od alternatora i klimy. Niestety jego wymiana niewiele pomogła... no ale mam nowy pasek za free :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!