Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko odpala, spada z obrotów, słaba reakcja na gaz.


Zygmuntt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po remoncie silnika (szlif wału tulejowanie itp) silnik bardzo ciężko odpala- są 2 rodzaje zachowania silnika podczas odpalania:

1.Po wciśnięciu startu rozrusznik zaczyna kręcić, po 3-4 obrotach wału silnik startuje, przez 2 sekundy normalnie pracuje na ok.900obr/min po czym spada do ok 500obr/min i albo zgaśnie albo potrzęsie chwilę i powoli znowu wróci na 900 obr/min. W tym przypadku silnik już będzie pracował ale jest bardzo opóźniona reakcja na gaz- silnik zero błędów.

2. Po wciśnięciu startu rozrusznik zaczyna kręcić, po 3-4 obrotach wału silnik zaczyna "łapać" i powoli rozbuja się do ok 500-600 obr(przy czym rozrusznik cały czas go kręci ale słychać że silnik też już pracuje) po czym zazwyczaj gaśnie.

Megane podpięte pod interfejs autocom. Błędów nie ma. Obserwując ciśnienie na listwie to od startu do 3-4 obr wału mam na listwie ok350-400bar silnik startuje i ciśnienie spada do ok 280bar.

Przed remontem nie było żadnych problemów z odpalaniem, w samochodzie wymieniono również wszystkie filtry, świece, kpl. rozrząd i kpl. paska osprzętu na oryginalnych częściach

Po montażu silnika w aucie i przed pierwszym odpaleniem mechanik wyciągnął przewód zasilania paliwem w pompy i zrobił 3 cykle kręcenia rozrusznikiem aby silnik się przesmarował przed pracą. Czy to mogło zabić pompę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wyciągnał przewód paliwowy z pompy wysokiego ciśnienia to jest możliwe że mogła się uszkodzić bo pracowała na sucho. A niestety olej napędowy ją smaruje i chłodzi . Te ciśnienie to na moje masz za niskie. Jezeli ono tak mocno spada to problem może też być w regulatorze ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu i po odpaleniu na biegu jałowym ciśnienie jest właściwe.

Odłącz przepływomierz i sprawdź jaka będzie reakcja silnika na to.

Warto podejrzeć interfejsem diagnostycznym jaki sygnał podaje potencjometr przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak reakcji silnika na odłączenie przepływomierza. Sygnał potencjometru zmienia się wraz ze zmianą położenia pedału gazu. Test przelewowy w normie.

Dzisiaj mechanik zamówił pompę CP3 i będzie ją podmieniał, w środę powinna być.

Edytowane przez Zygmuntt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj została wymieniona pompa wysokiego ciśnienia- okazało się, że w tej pompie uszkodzony jest regulator ciśnienia( tak samo nie odpala a jak się go odpaliło na plaka to strasznie hałasował i falowały obroty na biegu jałowym) założyliśmy regulator z mojej pompy i silnik powrócił do zachowanie z pierwszego posta w tym temacie. Juro jadę po sprawny regulator na podmiankę.

 

Próba przelewowa przeprowadzona na zimnym silniku- 1 minuta, wszystkie wtryskiwacze po równo 14ml.

 

Załączam link do filmu z próby odpalania silnika.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mechanik podmienił czujnik ciśnienia na listwie i samochód zaczął normalnie odpalać(prawie- po odpaleniu jeszcze z 1 sek buja na rozruszniku)

Czujnik na listwę założył z opla corsy 1.3cdti więc nie jest taki jaki powinien docelowo być, nowy czujnik już zamówiony.

W tym momencie auto gaśnie po przegazowaniu do ok 3500obr/min - błąd DF053 (Funkcja regulacji ciśnienia na rampie;Zbyt małe ciśnienie;Stały)

Reakcja na gaz nadal lekko opóźniona.

Załączam zdjęcia parametrów silnika na biegu jałowym- może rzuci wam się w oczy jakaś nieprawidłowość.

 

thumb_hosting_zdjec_1450376173__zdj1.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1450376242__zdj2.jpg

Edytowane przez Zygmuntt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Samochód naprawiony, 4 wtryskiwacze były uszkodzone (brudny montaż mechanika).

Koszt remontu w którego skład wchodziło:

-szlif wału + panewki

-nowe tuleje cylindrów

-nowe pierścienie

-nowa pompa oleju + napęd do niej

-regeneracja wtrysków

-regeneracja głowicy(planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych)

-koło pasowe wału

-nowe dysze natrysku oleju na denko tłoka

-komplet rozrządu, pompa wody, wszystkie napinacze, paski, filtry, uszczelki, świece żarowe

wyniósł ok. 8500 pln + moje zszargane nerwy.

Wszystkie części oprócz tulei i pierścieni kupowałem Oryginalne Renault więc koszty nie powinny szokować.

Dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia.

Edytowane przez Zygmuntt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!