Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko odpala, spada z obrotów, słaba reakcja na gaz.


Zygmuntt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po remoncie silnika (szlif wału tulejowanie itp) silnik bardzo ciężko odpala- są 2 rodzaje zachowania silnika podczas odpalania:

1.Po wciśnięciu startu rozrusznik zaczyna kręcić, po 3-4 obrotach wału silnik startuje, przez 2 sekundy normalnie pracuje na ok.900obr/min po czym spada do ok 500obr/min i albo zgaśnie albo potrzęsie chwilę i powoli znowu wróci na 900 obr/min. W tym przypadku silnik już będzie pracował ale jest bardzo opóźniona reakcja na gaz- silnik zero błędów.

2. Po wciśnięciu startu rozrusznik zaczyna kręcić, po 3-4 obrotach wału silnik zaczyna "łapać" i powoli rozbuja się do ok 500-600 obr(przy czym rozrusznik cały czas go kręci ale słychać że silnik też już pracuje) po czym zazwyczaj gaśnie.

Megane podpięte pod interfejs autocom. Błędów nie ma. Obserwując ciśnienie na listwie to od startu do 3-4 obr wału mam na listwie ok350-400bar silnik startuje i ciśnienie spada do ok 280bar.

Przed remontem nie było żadnych problemów z odpalaniem, w samochodzie wymieniono również wszystkie filtry, świece, kpl. rozrząd i kpl. paska osprzętu na oryginalnych częściach

Po montażu silnika w aucie i przed pierwszym odpaleniem mechanik wyciągnął przewód zasilania paliwem w pompy i zrobił 3 cykle kręcenia rozrusznikiem aby silnik się przesmarował przed pracą. Czy to mogło zabić pompę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wyciągnał przewód paliwowy z pompy wysokiego ciśnienia to jest możliwe że mogła się uszkodzić bo pracowała na sucho. A niestety olej napędowy ją smaruje i chłodzi . Te ciśnienie to na moje masz za niskie. Jezeli ono tak mocno spada to problem może też być w regulatorze ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu i po odpaleniu na biegu jałowym ciśnienie jest właściwe.

Odłącz przepływomierz i sprawdź jaka będzie reakcja silnika na to.

Warto podejrzeć interfejsem diagnostycznym jaki sygnał podaje potencjometr przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak reakcji silnika na odłączenie przepływomierza. Sygnał potencjometru zmienia się wraz ze zmianą położenia pedału gazu. Test przelewowy w normie.

Dzisiaj mechanik zamówił pompę CP3 i będzie ją podmieniał, w środę powinna być.

Edytowane przez Zygmuntt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj została wymieniona pompa wysokiego ciśnienia- okazało się, że w tej pompie uszkodzony jest regulator ciśnienia( tak samo nie odpala a jak się go odpaliło na plaka to strasznie hałasował i falowały obroty na biegu jałowym) założyliśmy regulator z mojej pompy i silnik powrócił do zachowanie z pierwszego posta w tym temacie. Juro jadę po sprawny regulator na podmiankę.

 

Próba przelewowa przeprowadzona na zimnym silniku- 1 minuta, wszystkie wtryskiwacze po równo 14ml.

 

Załączam link do filmu z próby odpalania silnika.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mechanik podmienił czujnik ciśnienia na listwie i samochód zaczął normalnie odpalać(prawie- po odpaleniu jeszcze z 1 sek buja na rozruszniku)

Czujnik na listwę założył z opla corsy 1.3cdti więc nie jest taki jaki powinien docelowo być, nowy czujnik już zamówiony.

W tym momencie auto gaśnie po przegazowaniu do ok 3500obr/min - błąd DF053 (Funkcja regulacji ciśnienia na rampie;Zbyt małe ciśnienie;Stały)

Reakcja na gaz nadal lekko opóźniona.

Załączam zdjęcia parametrów silnika na biegu jałowym- może rzuci wam się w oczy jakaś nieprawidłowość.

 

thumb_hosting_zdjec_1450376173__zdj1.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1450376242__zdj2.jpg

Edytowane przez Zygmuntt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Samochód naprawiony, 4 wtryskiwacze były uszkodzone (brudny montaż mechanika).

Koszt remontu w którego skład wchodziło:

-szlif wału + panewki

-nowe tuleje cylindrów

-nowe pierścienie

-nowa pompa oleju + napęd do niej

-regeneracja wtrysków

-regeneracja głowicy(planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych)

-koło pasowe wału

-nowe dysze natrysku oleju na denko tłoka

-komplet rozrządu, pompa wody, wszystkie napinacze, paski, filtry, uszczelki, świece żarowe

wyniósł ok. 8500 pln + moje zszargane nerwy.

Wszystkie części oprócz tulei i pierścieni kupowałem Oryginalne Renault więc koszty nie powinny szokować.

Dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia.

Edytowane przez Zygmuntt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!