Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane gaśnie przy hamowaniu silnikiem


Offk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pasjonatów renault!(;

Czytam fora i nie mogę znaleźć pasującego tematu. Otóż moja meganka (1.4 16v z 2001 roku z LPG brc) gaśnie przy hamowaniu silnikiem. Czyli jadę, puszczam gaz, autko zwalnia, jak obroty spadną do ok 1500 wciskam sprzęgło, hamulec i ... silnik gaśnie. Oczywiście zapalają się wszystkie kontrolki. Potem wystarczy znów przekręcić kluczyk, silnik odpala i jedzie dalej. Akcja dzieje się na gazie. Na paliwie jeszcze mi się nie zdarzyło.

 

Zaczęło się od wymiany rolki przy alternatorze - niby rutynowa wymiana. Odebrałem meggie od mechanika, przejechałem max 10 km i nagle coś strzeliło pod maską i auto stanęło. Okazało się, że poszedł pasek rozrządu...w sumie miał prawo, bo nie przypilnowałem tematu i okazało się, że 70 tys strzeliło jak z bata.. Ten sam mechanik wymienił cały rozrząd, pompę wody, wszystkie zawory i twierdził, że powinno być ok. Jeszcze tego samego dnia auto zaczęło mieć huśtawkę obrotów - po wciśnięciu sprzęgła obroty skakały od 1000 do 2000 jakbym dodawał gazu. Kolejna wizyta i diagnoza - trzeba wymienić świece i oring przy przepustnicy. Znów miało być ok, ale po przejechaniu 30 km auto zgasło mi na skrzyżowaniu. Zdziwiłem się, ale cóż - meggie ma humor, to zgasła. Po którymś razie się wkurzyłem i znów auto wylądowało u tego samego mechanika - tym razem wymiana silniczka krokowego.. kolejne 10 km i znów auto zgasło. Dodam, że po wymianie świec i oringu auto było na przeglądzie LPG - komputer nic nie wykazał, z instalacją podobno wszystko jest ok.

Jeszcze jedna sprawa - w ogóle mam wrażenie, że przy redukcji obroty mocno spadają i chyba nawet przygasają światła.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady:)

Edytowane przez Offk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jak długo już masz LPG. Miałem podobny problem w Oplu - włosy z głowy szło rwać bo niby z silnikiem wszystko ok, instalka po podpięciu pod kompa idealnie, a jak jadę to przed skrzyżowaniem naciskam sprzęgło, hamulec i silnik schodzi z obrotów i gaśnie (choć nie zawsze nawet nauczyłem się rozpoznawać kiedy zgaśnie po obrotomierzu - wystarczyło po wysprzęgleniu go wtedy przegazować lekko i było ok).

 

Problemem okazał się reduktor LPG a dokładnie stare membrany które już popękały i puszczały LPG przez przewód podciśnienia do kolektora - w normalnej jeździe to nie przeszkadzało - trzeba było zrobić regenerację reduktora i jak ręką odjął.

 

Regeneracja reduktora nie jest droga i do zrobienia we własnym zakresie - potem tylko regulacja LPG jest potrzebna - więc może warto zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w oplu podobnie jak pęd powietrza wiał we wlot w airboxie. Pomogła drobna modyfikacja dolotu i osłonięcie wlotu powietrza. Ale to dotyczyło instalacji z mikserem, jeśli masz sekwencję to raczej nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż moja meganka (1.4 16v z 2001 roku z LPG brc) gaśnie przy hamowaniu silnikiem. Czyli jadę, puszczam gaz, autko zwalnia, jak obroty spadną do ok 1500 wciskam sprzęgło, hamulec i ... silnik gaśnie. Oczywiście zapalają się wszystkie kontrolki. Potem wystarczy znów przekręcić kluczyk, silnik odpala i jedzie dalej. Akcja dzieje się na gazie. Na paliwie jeszcze mi się nie zdarzyło.

Mam ten sam problem! Co prawda nie jest to hamowanie silnikiem, lecz luz/bieg jałowy właśnie. Wystarczy, że wcisnę sprzęgło i... Na paliwie dzieje się to samo.

 

Jeszcze jedna sprawa - w ogóle mam wrażenie, że przy redukcji obroty mocno spadają i chyba nawet przygasają światła.

No właśnie, ja też...i nie wrażenie, lecz pewność. To normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalację LPG mam od 3 lat - regularnie przeglądaną w ramach gwarancji (w tym roku miałem pierwszy przegląd pogwarancyjny) i jak napisałem - gaziarze stwierdzili, że to nie jest wina gazu.

Sytuację rozwiązałem w ten sposób, że zostawiłem Meggie u mechanika, który wg mnie zepsuł autko. On powiedział, że jeszcz raz 'zaglądnął' do przepustnicy, zrobił jakieś planowanie i pokazał problem elektrykowi. Po podpięciu do komputera nic nie wyszło, więc mechanik pojeździł meganką trochę na paliwie i gazie (w sumie ok 50 km - tyle mi wyszło wg licznika) i stwierdził, że jemu ANI RAZU nie stało się to, o czym mówiłem. Odebrałem meggie 5 dni temu i .. nie gaśnie! Obroty owszem - potrafią spaść niebezpiecznie nisko, światła ciut przygasają przy tym spadku, ale silnik nie gaśnie! (tfu tfu - żeby znów się nie zaczęło;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!