Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

...kąt pochylenia kół, jeśli różnica wynosi więcej jak pół stopnia to najprawdopodobniej masz już winowajcę.

 

Samochód zachowuje się tak od roku, kiedy go sprowadziłem z niemiec. Zaraz po sprowadzeniu miał robiony dokładny przegląd, jak to bywa dla samochodów sprowadzanych i raczej takie rzeczy jak kąt pochylenia kół sprawdzali i gdyby coś było nie tak to chyba powinno to wyjść na przeglądzie, a nic nie wykazało :/ Na szczęście za niecałe 2 tygodnie kończy mi się przegląd więc jak pojadę zrobić to powiem niech bardzo dokładnie sprawdzą dlaczego tak sie dzieje. Troche to dziwne, bo gdy jeszcze auto stało na alufelgach i ściągało je w prawą stronę, to po przełożeniu prawego koła na lewą stronę auto zachowywało się tak jakby ściągało je teraz w lewą stronę, więc podejrzewałem że jest to coś z kołami, może krzywe felgi lub coś oponami. Kupiłem komplet zimówek na stalowych felach i gdyby to było coś z tymi alufelgami, to teraz powinno być po problemie... a jednak auto dalej ciągnie w prawą stronę... Dziwne to troche :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki problem , że gdy trzymam kierownice prosto " ciągnie " mnie do środka jeżdni , czyli aby jechac prosto muszę ją trzymać na godzinie pierwszej

zbiezność mam ustawioną na -1 ( obowiązuje przedział od 0 do -2 ).mam wymienione końcówki drążków kierowniczych , sworznie i gumy stabilizatora .

ale co dziwne jest dzień , że mogę jechać normalnie prosto , a na drugi dzień już mnie ciągnie do środka

nie wiem czym uzależniona jest ta loteria ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić samemu luzy na kolumnie kierowniczej ???

a jezeli sa to jak to zniwelowac ???

 

zakładali mi zimówki , wiec chyba dobrze napompowali , ale zawsze mogę podjechac na stacje i dopompować , zależy tylko ile "musi" być ....

 

krawężnik ? hmmm raczej nie .jest tak często , że jade jest ok ,parkuje wracam za trzy godziny i juz nie jest ok...

 

niewiem jak z tym walczyc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę co nowego z tym ściąganiem w moim aucie :mrgreen: Otóż przy przyspieszaniu i puszczeniu kierownicy dosyć mocno ściągało mnie w prawą stronę, zaś przy hamowaniu, dojeżdżaniu do skrzyżowania ściągało mnie w lewą stronę. Podczas spokojnej jazdy na stałej prędkości po puszczeniu kierownicy lekko samochód uciekał w prawą stronę.

 

Zostawiłem dziś w salonie swoje auto, sprawdzali zbieżność i pomiar geometrii kół. Odebrałem samochód i różnica jest bardzo widoczna. Ustawili zbieżność, przełożyli koła z tyłu na przód, a przód na tył. Podczas przyspieszania samochód po puszczeniu kierownicy jedzie jak po sznurku, przy hamowaniu też jedzie prosto, ale przy stałej prędkości np 60 km/h i puszczeniu kierownicy auto nadal lekko ucieka w prawą stronę. Nie wiem co może być przyczyną, tydzień temu robiłem przegląd, wszystko jest ok, żadnych luzów. Dziś po tym ustawieniu zbieżności również diagnosta sprawdzał i mówi, że wszystko jest ok jeśli chodzi o przednie zawieszenie.

 

Diagnosta powiedział, że można by jeszcze spróbować same opony z przodu zamienić stronami, bo mam kierunkowe więc całych kół nie mogę przełożyć i że może to coś pomoże, bo on już niczego innego nie widzi :/ Szczerze mówiąc nie wiem, czy to wina opon, ponieważ na letnich oponach i alufelgach też auto uciekało w prawą stronę i teraz na zimowych jest to samo, więc teoretycznie wykluczone jest to, że jest to wina opon, lub może lekko pogiętych felg aluminiowych, bo opony zimowe kupiłem prawie nowe (prawie, bo przejechane miały okolo 500 km) + stalowe felgi.

 

Myślałem jeszcze, że może coś jest do ustawienia na tylnej belce, ale jak to sprawdzić i ustawić? Koleś w serwisie powiedział, że on tego nie da rady sprawdzić.

 

Ma ktoś jakieś pomysły co z tym fantem zrobić żeby auto prosto się prowadziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze masz amory wybite :mrgreen: tzn duza rozbieznosc w sprawnosci;) ja tak mialem w firmowym seicento;) sciagalo niemilosirnie w lewa strone po puszczeniu kierownicy co ise okazalo lewy amor sprawnosc 48% prawy 83 po wymianie amorow sciaganie ustapilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory tylne wymieniałem we wrześniu i ogólnie przód i tył mam w bdb. stanie, miałem robiony przegląd 13 grudnia i na przeglądzie nic nie wykazało. Jedyne co mi teraz pozostaje aby podejrzewać, to coś z tylną osią, może coś jest źle ustawione na belce, być może niemiec od którego kupiłem auto próbował coś obniżać... albo to, że trafiły mi się zarówno letnie jak i zimowe opony jakieś lipne (obydwa komplety mam kierunkowe). Przy letnich gdy na chwilę przednie koła zamieniłem stronami, to ściągało w lewą. Na zimowych też ściąga w prawą stronę, być może po zmianie stron zaczęło by ściągać w lewą, ale tego nie wiem bo nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do pompowania kol w tych pseudo serwisach ogumienia to......... jak sie nie sprawdzi samemu to mozna ... jak to mowia wiara czyni cuda;) u mnie fachiury tak napompowali ..... ze jade i mysle co tak mi auto plywa ciezko kiera chodzi i w ogole, jak sie okazalo mialem po 1.4 atmosfery w kolach;( dopompowalem 2.2 przod 2.1 tyl i wszystko smiga jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaśko a sprawdzałeś łożyska kolumn Mcpresona? U mnie megi ściągała w prawo. Założone nowe końcówki, na diagnostyce żadnych luzów, zbieżność ideał koła wyważane przed zimą. Pojechałem do sprawdzonego mechanika który po sprawdzeniu stwierdził że to łożyska kolumny Mcpersona. I to z obu stron. Z racji tego że jeszcze nigdy mnie nie zawiódł zdecydowałem się na wymianę. Koszt... 100 robota + 70 zł. łożyska. Efekt? Można na prostej puścić kierownice i iść spać. Praktycznie zero ściągania. To które mi zostało jest pewnie od opon (wjechałem parę razy w dziurę). Stare łożyska były w koszmarnym stanie. Jedno całkowicie zardzewiałe a drugie pełne piachu i ziemi. Także sprawdź te łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!