Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

...kąt pochylenia kół, jeśli różnica wynosi więcej jak pół stopnia to najprawdopodobniej masz już winowajcę.

 

Samochód zachowuje się tak od roku, kiedy go sprowadziłem z niemiec. Zaraz po sprowadzeniu miał robiony dokładny przegląd, jak to bywa dla samochodów sprowadzanych i raczej takie rzeczy jak kąt pochylenia kół sprawdzali i gdyby coś było nie tak to chyba powinno to wyjść na przeglądzie, a nic nie wykazało :/ Na szczęście za niecałe 2 tygodnie kończy mi się przegląd więc jak pojadę zrobić to powiem niech bardzo dokładnie sprawdzą dlaczego tak sie dzieje. Troche to dziwne, bo gdy jeszcze auto stało na alufelgach i ściągało je w prawą stronę, to po przełożeniu prawego koła na lewą stronę auto zachowywało się tak jakby ściągało je teraz w lewą stronę, więc podejrzewałem że jest to coś z kołami, może krzywe felgi lub coś oponami. Kupiłem komplet zimówek na stalowych felach i gdyby to było coś z tymi alufelgami, to teraz powinno być po problemie... a jednak auto dalej ciągnie w prawą stronę... Dziwne to troche :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki problem , że gdy trzymam kierownice prosto " ciągnie " mnie do środka jeżdni , czyli aby jechac prosto muszę ją trzymać na godzinie pierwszej

zbiezność mam ustawioną na -1 ( obowiązuje przedział od 0 do -2 ).mam wymienione końcówki drążków kierowniczych , sworznie i gumy stabilizatora .

ale co dziwne jest dzień , że mogę jechać normalnie prosto , a na drugi dzień już mnie ciągnie do środka

nie wiem czym uzależniona jest ta loteria ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić samemu luzy na kolumnie kierowniczej ???

a jezeli sa to jak to zniwelowac ???

 

zakładali mi zimówki , wiec chyba dobrze napompowali , ale zawsze mogę podjechac na stacje i dopompować , zależy tylko ile "musi" być ....

 

krawężnik ? hmmm raczej nie .jest tak często , że jade jest ok ,parkuje wracam za trzy godziny i juz nie jest ok...

 

niewiem jak z tym walczyc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na pomiarach "dziwnych komputerowyach" wszystko " mam ksiązkowo .

sprawdzali zbiezność , kąty, opory tarcie ble , ble ble ...

 

dziś wkurzony na maksa pozamieniałem opony miejscami ale nadal kicha...

niewiem co mam z tym robic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę co nowego z tym ściąganiem w moim aucie :mrgreen: Otóż przy przyspieszaniu i puszczeniu kierownicy dosyć mocno ściągało mnie w prawą stronę, zaś przy hamowaniu, dojeżdżaniu do skrzyżowania ściągało mnie w lewą stronę. Podczas spokojnej jazdy na stałej prędkości po puszczeniu kierownicy lekko samochód uciekał w prawą stronę.

 

Zostawiłem dziś w salonie swoje auto, sprawdzali zbieżność i pomiar geometrii kół. Odebrałem samochód i różnica jest bardzo widoczna. Ustawili zbieżność, przełożyli koła z tyłu na przód, a przód na tył. Podczas przyspieszania samochód po puszczeniu kierownicy jedzie jak po sznurku, przy hamowaniu też jedzie prosto, ale przy stałej prędkości np 60 km/h i puszczeniu kierownicy auto nadal lekko ucieka w prawą stronę. Nie wiem co może być przyczyną, tydzień temu robiłem przegląd, wszystko jest ok, żadnych luzów. Dziś po tym ustawieniu zbieżności również diagnosta sprawdzał i mówi, że wszystko jest ok jeśli chodzi o przednie zawieszenie.

 

Diagnosta powiedział, że można by jeszcze spróbować same opony z przodu zamienić stronami, bo mam kierunkowe więc całych kół nie mogę przełożyć i że może to coś pomoże, bo on już niczego innego nie widzi :/ Szczerze mówiąc nie wiem, czy to wina opon, ponieważ na letnich oponach i alufelgach też auto uciekało w prawą stronę i teraz na zimowych jest to samo, więc teoretycznie wykluczone jest to, że jest to wina opon, lub może lekko pogiętych felg aluminiowych, bo opony zimowe kupiłem prawie nowe (prawie, bo przejechane miały okolo 500 km) + stalowe felgi.

 

Myślałem jeszcze, że może coś jest do ustawienia na tylnej belce, ale jak to sprawdzić i ustawić? Koleś w serwisie powiedział, że on tego nie da rady sprawdzić.

 

Ma ktoś jakieś pomysły co z tym fantem zrobić żeby auto prosto się prowadziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze masz amory wybite :mrgreen: tzn duza rozbieznosc w sprawnosci;) ja tak mialem w firmowym seicento;) sciagalo niemilosirnie w lewa strone po puszczeniu kierownicy co ise okazalo lewy amor sprawnosc 48% prawy 83 po wymianie amorow sciaganie ustapilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory tylne wymieniałem we wrześniu i ogólnie przód i tył mam w bdb. stanie, miałem robiony przegląd 13 grudnia i na przeglądzie nic nie wykazało. Jedyne co mi teraz pozostaje aby podejrzewać, to coś z tylną osią, może coś jest źle ustawione na belce, być może niemiec od którego kupiłem auto próbował coś obniżać... albo to, że trafiły mi się zarówno letnie jak i zimowe opony jakieś lipne (obydwa komplety mam kierunkowe). Przy letnich gdy na chwilę przednie koła zamieniłem stronami, to ściągało w lewą. Na zimowych też ściąga w prawą stronę, być może po zmianie stron zaczęło by ściągać w lewą, ale tego nie wiem bo nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do pompowania kol w tych pseudo serwisach ogumienia to......... jak sie nie sprawdzi samemu to mozna ... jak to mowia wiara czyni cuda;) u mnie fachiury tak napompowali ..... ze jade i mysle co tak mi auto plywa ciezko kiera chodzi i w ogole, jak sie okazalo mialem po 1.4 atmosfery w kolach;( dopompowalem 2.2 przod 2.1 tyl i wszystko smiga jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaśko a sprawdzałeś łożyska kolumn Mcpresona? U mnie megi ściągała w prawo. Założone nowe końcówki, na diagnostyce żadnych luzów, zbieżność ideał koła wyważane przed zimą. Pojechałem do sprawdzonego mechanika który po sprawdzeniu stwierdził że to łożyska kolumny Mcpersona. I to z obu stron. Z racji tego że jeszcze nigdy mnie nie zawiódł zdecydowałem się na wymianę. Koszt... 100 robota + 70 zł. łożyska. Efekt? Można na prostej puścić kierownice i iść spać. Praktycznie zero ściągania. To które mi zostało jest pewnie od opon (wjechałem parę razy w dziurę). Stare łożyska były w koszmarnym stanie. Jedno całkowicie zardzewiałe a drugie pełne piachu i ziemi. Także sprawdź te łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!