Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Troche odgrzeje, ale wydaje mi się że mam problem z uciekającą dupą..

Autko jeździ prosto, czy to 60 czy 120 , no przy 170 troche pływa ale to chyba kwestia wysokiej budy :-) Wku.. mnie to że podczas lekkiego hamowania, tak jak teraz na oblodzonej drodze, jak hebel wcisne w podłoge, to auto zaczyna tyłem wiercić...

Znajomi mówią mi ze jestes przewrażliwiony... miał ktoś coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrkwiecisty, ja też tak mam, wystarczy że zdejmę szybko nogę z gazu i tył czasami ucieka na boki. Przyczyna jest prosta: ciężki silnik z przodu, przedni napęd, lekki tył. To tak jakbyś w śliskim zakręcie musnął pedał hamulca i tył wyprzedza przód. Moim zdaniem normalne zjawisko, mi się nawet to podoba :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy że zdejmę szybko nogę z gazu i tył czasami

ucieka na boki. Przyczyna jest prosta: ciężki silnik z przodu, przedni napęd, lekki tył.

Tak to jest normalny efekt przy hamowaniu silnikiem przy przednim napędzie, szczególnie na śliskiej nawierzchni i na to należy uważać. Przy ciężkim tyle efekt byłby jeszcze większy. Przy tylnim napędzie umiejętne operowanie pedałem gazu pozwalało na śliskiej nawierzchni efektywnie kontrolować zachowanie się pojazdu (delikatnie hamowany silnikiem tył, działa jak stabilizator, a przednie koła kręcąc się nadal nadają kierunek jazdy). Pod tym względem bardzo lubiłem tylny napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tylnim napędzie umiejętne operowanie pedałem gazu pozwalało na śliskiej nawierzchni efektywnie kontrolować zachowanie się pojazdu

Jak jeździłem transitem to te wrażenia były dopiero niesamowite :-):-)

Hamowanie przodem można fajnie wykorzystać podczas harców na śniegu, jak jest odpowiednio ślisko to nie trzeba się nawet ręcznym wspomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to moja megi jest jakas szczególna, bo nie odczuwam za bardzo uciekającego tyłu, próbowałem juz kilka warjantów, z gazem ronda na pełnej bez gazu, leciutki uśźlig który b. łatwo skontrować, wręcz instynktownie, nie to co w ibizce cuprze :-) tam to dopiero sie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Koledzy mam następujący problem może ktoś ma jakieś doświadczenia w czymś takim. Posiadam scenica RX4 i od jakiegoś czasu podczas skręcania zaczeły piszczeć mi opony. Udalm się do mechanika sprawdził kąty koła, zbierzność i wszystko jest O.K. co to może być? Auto ma napęd 4x4 stały ze sprzęgłem lepkościowym i tak pomyślałem że może sprzęgło nawala i przy skręcie przednie koła piszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!