Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - słabe światła - odnowa reflektorów soczewkowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Do tej pory tylko korzystałem z tego forum. Sam wielokrotnie inspirowałem się różnymi postami żeby coś naprawić albo np wymienić żarówki pod pokrętłami od sterowania nawiewem i blokowania wlotu powietrza. Teraz może czas dać coś od siebie. Korzystając z chwili wolnego czasu przedstawię swoją metodę na problem słabiej / nierówno świecących reflektorów z soczewkami nie ksenonowymi. Może to kogoś zainspiruje do poprawy oświetlenia, szczególnie że jest ono bardzo ważnym elementem bezpieczeństwa na drodze. Post traktujcie jako informację i ciekawostkę, nie daję żadnej gwarancji że Wam się uda i jaki będzie efekt a jak coś popsujecie to pretensje do siebie ;) Mnie się udało i jestem zadowolony. Od czasu naprawy trochę minęło - robiłem to późnym latem 2014 i nic złego z reflektorami się nie dzieje. Z moich doświadczeń wynika, że przy czystych soczewkach jak podejdziecie do auta blisko to powinniście zauważyć, że intensywność światła spada, tzn światło nie rozprasza się na boki tylko skupia się do przodu. Jeśli jest brudna i podejdziecie do auta do samego zderzaka i patrząc z góry światło jest intensywne, tzn że odbija się od syfu na soczewce a reflektor nie świeci tak jak powinien.

 

Problem: Problem spotyka różne grupy osób: mające już auto jakiś czas, wtedy światła równomiernie się brudzą, pęknięcie jednej z żarówek i zapylenie środka reflektora i spadek wydajności świecenia, wymiana reflektora po stłuczce (po wymianie niemal pewne, że nowy będzie świecił inaczej niż stary i jednym może się to podobać, innym nie, wygląda to jakby w jednym żarówka była słabsza albo źle ustawiona). Ostatnim przypadkiem jest tzw wypalenie soczewek czyli wypalenie odbłyśników za soczewkami - ztego co wiem to się dzieje głównie w ksenonach - wtedy czyszczenie szkła soczewki nie da nic, trzeba zająć się też odbłyśnikami. Można wtedy oddać odbłyśnik do regeneracji - to jest metalizacja odbłyśników ok. 70zł na alledrogo, można też kupić całą soczewkę. Warto sprawdzić to przed decyzjami zakupowymi, bo może się okazać że odbłyśniki mamy OK. Niektórzy lakierują odblyśnik, każdy więc orze jak może i wybiera swoją metodę.

 

Znaleziony przeze mnie inny sposób na poradzenie sobie z problemem bez kupowania nowych reflektorów, to oddanie swoich reflektorów do regeneracji. Trochę guglania, także na alledrogo są takie oferty.

 

Najpierw sprawdzałem ceny zamienników reflektorów ale naczytałem, się że będą gorzej świecić niż oryginały i zmatowieją od słońca i mocy żarówki i żeby ich lepiej nie kupować. Znalazłem wiele postów zniechęcających do kupowania zamienników także odrzuciłem ten pomysł. Chciałem kupić nowe oryginalne Valeo ale postanowiłem samemu spróbować odnowić swoje reflektory bo wydatek to byłby 1200zł. W efekcie zaoszczędziłem ok 1200zł przy zakupie nowych, nie wiem ile jeśli oddałbym reflektory do regeneracji, nie sprawdzałem cen.

 

Koszt: Koszt to jeden dzień, minimum w jakim możemy się zamknąć to 30zł. Ja sobie jeszcze kupiłem uszkodzony reflektor na allegro, żeby zobaczyć jak się do niego dostać, bo miałem tylko jeden dzień na wszystko.

Klej: 25zł

Klucz długi: 5zł

Wizyta w stacji kontroli pojazdów celem wypoziomowania reflektorów - 20zł bez umawiania. Można je wypoziomować samemu kluczem imbusowym pod maską po złożeniu całości.

Opcjonalnie: uszkodzony reflektor do nauki budowy ok 70zł, zaczepy do zderzaka pod maską.

Poza tym potrzeba będzie jakichś rękawiczek do pracy, obowiązkowo szmatka do okularów, jakieś mniej istotne narzędzia.

 

Efekt: jak dla mnie powrót do stanu fabrycznego, wyraźnie mocniejsze światła - ludzie zaczęli mi w nocy migać z przeciwka (zbyt mocne światła??), spotkałem się z tym kilka razy, jak zwalniali. Okazało się, że soczewki są po prostu brudne tak samo jak reflektory od środka. Jeden był nawet jakby w pyle, podobno coś takiego się robi od pękniętej żarówki, gaz brudzi reflektor a w moim wypadku faktycznie kiedyś pękła.

 

1) Zdejmujemy zderzak. Ten temat pomijam, jest sporo linków jak zdjąć zderzak w Megane II. Tej czynności nie należy wykonywać siłowo. Z tej czynności pamiętam, że miałem problem bo coś trzymało zderzak od góry i nie wiedziałem co, okazało się, że to reflektory, na które zderzak jest jakby nasunięty. Zanim to zauważyłem minęło z 15 minut a potem użyłem śrubokręta do podważenia wsuwów i wyszło.

Polecam kupno zaczepów pod maską - koszt 20zł za 20 szt, potrzeba będzie kilka, nie trzeba ich kupować ale kupno gwarantuje, że po zmontowaniu z powrotem zderzak będzie w tym samym miejscu do fabrycznie był (odstępy zależą od tych kilku uchwytów, chyba, że komuś nie przeszkadza większa o 2mm szpara między maską a zderzakiem, mnie przeszkadza)

post-52558-0-81207900-1451231141_thumb.jpg

 

Po zdjęciu zderzaka czeka nasz odkręcenie mocowań reflektora - niestety nie pamiętam rozmiaru śruby ale jedna z nich jest schowana głęboko, stąd konieczność zakupu długiego klucza - znalazłem takie w Castoramie za 5zł /szt.

 

Klucz - coś w tym stylu:

post-52558-0-51432400-1451232974_thumb.jpg

post-52558-0-16780900-1451231338_thumb.jpg

post-52558-0-41167700-1451231346_thumb.jpg

post-52558-0-56342800-1451231354_thumb.jpg

 

2) Mamy dwie możliwości rozebrania reflektora. Termicznie - jeśli mamy odpowiednio duży piec, wsadzamy reflektor i postępujemy zgodnie z instrukcjami, które można łatwo znaleźć na youtube. Ja niestety mam mały piekarnik i wybrałem drugi sposób - cięcie. Miałem tutaj trochę obaw, że coś mi nie wyjdzie z cięciem ale pociąłem reflektor w miejscu dostępu do soczewki. Nie mam fotki z cięcia, użyłem brzeszczota, 4 cięcia takie jak widać w miejscu sklejenia, może wystarczyłyby 3???. Od razu nadmienię, że po cięciu tracimy ten 1mm plastiku i dlatego klej musi być masą która jednocześnie wypełni te odległości żeby potem można było nakręcić osłonę, a koło zostało kołem. Udało mi się taki klej dostać za 20zł w sklepie motoryzacyjnym.

Soczewki są przykręcone do obudowy dwiema lub czterema śrubkami, Torxy albo krzyżaki, nie pamiętam.

post-52558-0-11711000-1451231209_thumb.jpg

 

3) Czyścimy soczewkę i reflektor. Czyścimy też odbłyśniki. Do odbłyśnika soczewki jest łatwy dostęp, do odbłyśnika reflektora użyłem drucika miedzianego z zawiniętą na końcu szmatką do okularów, zabezpieczone taśmą klejącą. Na końcu drucik był wygięty tak abym przez otwór żarówki mógł go włożyć i przeczyścić odbłyśniki, które miały smugi od żarówek. Z tego momentu mam jedno istotniejsze zdjęcie:

post-52558-0-31250100-1451231606_thumb.jpg

Edytowane przez megan_pomocy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!