Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Okablowanie silnika/kable wysokiego napiecia


klicek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. (pierwszy post na forum, takze z gory przepraszam jak cos pojdzie nie tak :) )

Mam taki problem, przeszukalem internety, przeszukalem ksiazke sam naprawiam i za cholere nie moge znalezc informacji czy w megi 2 (2002 rok) wymienia sie kable wysokiego napiecia.

Wczoraj oblukalem dokladnie silnik i te plastikowe oslony po prostu sie rozpadly, wystaja dwa kabelki ktore ida w zasadzie do kazdej cewki, troche mnie to martwi.

Jezeli sa wymienialne to gdzie ich szukac? na allegro (chyba nie ma) zalezy mi na ich wymianie, albo chociaz wymianie tych oslonek, jak ich szukac? pod jaka nazwa?

 

2ga sprawa, komputer pokazal mi wypadajacy zaplon na cylindrze nr 1, rozumiem ze trzeba wymienic cewke? od ktorej strony jest pierwszy cylidner? :D od prawej czy od lewej (od strony kierowcy czy pasazera)

Objawy sa takie, ze po czyszczeniu przepusstnicy obroty nigdy nie wrocily do normy, a ostatnio silnik tez glosniej pracuje niz zwykle.

 

pozdrawiam Marcin

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś użył szukajki to pewnie doczytałbyś że jak masz pojedyncze cewki na każdej świecy to nie ma kabli WN (standard w MII/SCII), dodatkowo znalazłbyś info który jest pierwszym cylindrem w renówce czyli od strony skrzyni.

Peszle/osłonki osłaniające przewody zasilające cewki można kupić i wymienić, kwestia poszukać po necie/sklepach na ciętych na metry odpowiedniej średnicy.

Zacząłbym od wyczyszczenia otworów w których jest cewka/świece z wymianą na nowe świece (nieduży koszt).

Najprostszym sposobem sprawdzenia cewki to jest uniesienie jej na pracującym silniku (wcześniej odkręcamy śrubki trzymające je) i jeśli nie ma różnicy w pracy silnika to ta jest walnięta, (jeżeli kable zasilające je są ok).

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki :) problem jest w tym ze po nazwach tematow nie ma szans zeby znalezc jakiekolwiek info

btw. te oslonki jak zalozyc? trzeba kable wyciagnac z wtyczki?

kable w ogole sa wymienialne, czy montowane raz na cale zycie samochodu? czy trzeba jechac do elektryka zeby sie tym zajal?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowe do założenia np: przykładowy link

Jak poszukasz po nazwach to pewnie znajdziesz bliżej ciebie, może taniej etc...

Nad kablami to będziesz się zastanawiał jak będzie trzeba i jeśli sam tego nie będziesz umiał to raczej pozostaje elektryk. Kable są na stałe i raczej rzadko ich się wymienia chyba że są uszkodzone.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki :)

 

troche sie boje odlaczac cewki na odpalonym silniku, ze tak powiem. Podjade jednak do mechaniora zeby mi to wymienil, ale czesci wole sam zamowic. Podobniez Cewki beru sa najlepsze. Jakie wziac swiecie (wymienialem jakies 3-4 miesiace temu)? ale wole wymienic na wszelki wypadek. Auto ma lpg (brc) wszystkie problemy zaczely sie ze tak powiem po instalacji ;)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no problem mam taki ze ciut glosniej chodzi silnik do tego dzisiaj po odpaleniu obrotomierz nie poszedl na 1500 obrotow tylko trzymal 750 przez 5 sekund pozniej skoczyl na 1500 podjechalem podpialem do kompa i niby wypadajacy zaplon cylinder 1.

 

Spoko cos czuje ze sam tego nie ogarne, wiec pierw podjade wymienic te swiece i poprosze zeby lukneli na ta cewke, a pozniej do gazownika i niech poprawia

 

bardzo dziekuje za pomoc :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień miejscami cewkę 1 z 2 i zobacz, czy będzie pojawiał się ten sam błąd.

Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od strony skrzyni biegów.

Dużo osób popełnia ten błąd, że liczy cylindry od strony rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli świece były wymienione niedawno to może nie trzeba ich wymieniać ponownie jeśli są dobrze dobrane (i nie muszą być typowo na gaz). Jeśli problemy pojawiły się po montażu gazu to jedź do gazownika i go męcz, moim zdaniem coś spaprał. Dla pewności możesz jeszcze pojeździć na benzynie aby sprawdzić jak się będzie wtedy zachowywał.

W międzyczasie zrób tak jak pisze Pawel i zamień cewki, wtedy jeśli będzie winna cewka to wywali błąd na tej na którą ją założyłeś, jeśli będzie bez zmian to raczej problem nie dotyczy cewki.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!