Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadek ciśnienia na pierwszym tłoku scenic d1,9dci


spotter

Rekomendowane odpowiedzi

W silnikach wysokoprężnych luzy zazwyczaj się powiększają, czego efektem jest po pewnym czasie utrata kompresji.

 

Nie bardzo rozumiem to co napisałeś powyżej - przecież aby silnik tracił kompresję zawór musi być częściowo podparty, czyli brak luzu na zaworze. Jeśli luz sie powiększa, to do problemów z kompresją musiałby wynosić z 1,5 cm - wtedy zawór się nie otwiera, lub otwiera minimalnie :)

 

Nie wspomnę o efektach dźwiękowych w takiej sytuacji i całkowitym i permanentnym spadku mocy

Edytowane przez szupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem szczeniaka z warsztatu. W rozmowie właściciel warsztatu twierdził, że nie pytał dokładnie mechanika ale luzy zaworów były niewielkie i cały koszt regulacji podał jako 150 zeta. Stwierdził ponadto, że silnik jest w złym stanie i lepiej tym samochodem w ogóle nie jeździć, tylko sprzedać go po niższej cenie zaznaczając nabywcy w czym problem. Zwrócił mi uwagę, że łożysko na prawej półosi jest rozleciane, ale dłużej pochodzi niż ten silnik. Osobiście uważam, że żadnej regulacji zaworów raczej nie zrobiono, a skończyło się tylko na sprawdzeniu.

 

Po dobrym odpaleniu mimo parkowania na mrozie pzrejechałem jednak ponad 40 km. i uważam, że silnik dużo lepiej chodzi, jest cichszy i ma lepsze przyśpieszenie, nawet na 5 biegu. Natomiast odpala od pierwszego startu ale różnie. Nieco lepiej jak nie jest zimny, czasem parę sekund pokręci i załapie po czym kilkanaście sekund buja samochodem (nie za mocno).

 

Zatem nie będę się wypuszczał daleko poza miasto i pojeżdżę kilka dni a później pomyślę o sprzedaży tegszczeniaka.

Ciekawi mnie tylko o co chodzi z tym łożyskiem, bo samochód normalnie jeździ, tylko przy ruszaniu słychać jakby stuknięcie z zawieszenia. Czy aby nie chodzi o to, że przy wymianie sworznia na prawym wahaczu wysunęła się półoś i mechanik tego nie zauważył, czy faktycznie łożysko to już zużyło się i lepiej go wymienić?

Będę wdzięczny za podpowiedź bo już mechaników mam dość i spróbuje raczej sam to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te stukniecie przy pierwszym ruszaniu jest tylko jedno, to jest to normalne.

Gdzieś na forum jest to opisane, a powodem tego jest ponoć pompa ABS, która w ten sposób sama się diagnozuje.

Nie wiem ile w tym prawdy ale takie same objawy są i w moim sceniolu, a także sceniolu syna.

Zazwyczaj występuje to przy 10km/h i na pierwszych 15m jazdy, nim jeszcze do bramy dojadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do podjętego wątku, oczywiście dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, pragnę jeszcze podzielić się swoim przypuszczeniem, a mianowicie, czy przyczyna spadku mocy nie było zanieczyszczenie jakie mogło dostać się do cylindra przy wyjmowaniu lub umieszczaniu wtrysku w zw. z jego regeneracją? Czy pasta ceramiczna jaką użył mechanik do uszczelnienia założonego trysku, w przypadku przedostania się do cylindra mogła porysować tuleję? Sam nie wiem co myśleć, bo przed wymianą szczeniak miał sprawdzana kompresję i było OK. No i po wymianie wtrysku szczeniak miał dostać większego kopa a nic takiego nie zaobserwowałem. Akurat kompresja poszła na tym cylindrze co był wymieniony wtrysk, to nieco dziwne? Dodaję, że wytrysk wymieniał mechanik specjalizujący się w samochodach francuskich i prowadzący solidny warsztat.

 

Może ktoś miał podobny przypadek i potwierdzi moje przypuszczenia? A może to tylko taki zbieg okoliczności bez związku przyczynowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk siedzi prosto i jest dobrze dokręcony?

Przy wyciąganiu lub wkładaniu wtryskiwacza, mogło coś wlecieć do cylindra.

Nie jest o to trudno, a nawet ziarenko piasku zrobi na tulei spore rysy.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak wtrysk jest osadzony solidnie tylko ma od dołu (gdzie wchodzi w otwór) taki biały nalot, własnie po tej paście ceramicznej.

 

Dodano: 08 lut 2016 - 07:12

Witam wszystkich śledzących ten temat.

Otóż temat poniekąd został rozwiązany, a mianowicie pomiary przez innego mechanika wykazały zupełnie inne ciśnienie niż to co podał mi pierwszy mechanik w grudniu. Okazało się, że na pierwszym tłoku jest 29 barów, a na pozostałych po 31. Wartość podawana przez producenta to podobno (dane uzyskałem następnego dnia na telefon, bo mechanik musiał ustalić w jakichś wykazach)28-32 barów. Próba olejowa na pierwszym tłoku wykazała 33 bary. Ten kolejnej mechanik zasugerował aby szukać innej przyczyny raczej w elektronice a nie mechanicznej, bo taka różnica ciśnienia nie może być powodem złego odpalania silnika. Nie patrząc na różnice zdań mechaników zacząłem szukać na forach i znalazłem, jak się okazało to chyba prawdziwą przyczynę tego problemu, a mianowicie zabrudzony sadzą i olejem czujnik obrotów wału. Po jego wyczyszczeniu samochód pali jak dawnej od pierwszego strzała. Są natomiast inne problemy z mocą i spalaniem, które już wcześniej były odczuwalne, ale to na odrębny temat.

 

Także bardzo dzięki za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!