Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tylny napęd rx4


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowym użytkownikiem. Mam kłopot z moim scenikiem a dokładnie podejrzewam tylny most, oj przepraszam zapomniałem jest to scenic rx4 2,0 16V Z 2002r. Problem polega na tym, że w trakcie jazdy słychać głośny szum z tyłu. Podejrzewam, że to podpora wału, którą już zamówiłem ale to nie jest najgorsze. Słychać podczas skręcania, obojętnie w którą stronę, stukanie i jakby koło obcierało o karoserię, oczywiście mowa o tylnym moście. Zauważyłem również, że lewa półoś jest lekko spocona od oleju przy wejściu do mostu. Czy mam się przygotować na wymianę tylnego mostu a może wystarczy wymienić simering i wlać olej. Może gdzieś w okolicy wałbrzycha regenerują takie mosty. Proszę o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to nie używamy Caps Locka, więc proszę poprawić post.

Wał już był przerabiany na rozbieralny, że chcesz wymienić samą podporę?

Czasem nie zablokowało się sprzęgło, które przekazuje moment na tylne koła?

Jeżeli chodzi o ocieranie, to opis idealnie pasuje do zablokowanego mechanizmu różnicowego.

Raczej będzie do rozebrania i sprawdzenia tylny mechanizm różnicowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy był przerabiany wał, kupiłem ten samochód w sierpniu i tak szumiało od początku. Rozumiem, że jeżeli nie był przerobiony to będzie poważna sprawa, a to stukanie pojawiło się nie dawno. Czy drogie jest takie przerobienie wału i czy w okolicy Wałbrzycha jest taka firma, ile to może kosztować. Czy mogę ten most rozebrać i czy w warunkach garażowych sobie z tym poradzę, mam jakiś ściągacz, porządne klucze i trochę smykałki ale nie wiem czy do naprawy tego mostu będę potrzebował specjalistyczne narzędzia. No i jeszcze pytanko od czego mogło się to zapiec, brak oleju? Pozdrawiam przepraszam za caps lock.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za caps lock.

Nie przepraszaj, tylko popraw i zapoznaj się z regulaminem forum. Bo inaczej temat, tak jak zapowiedziałem, poleci do kosza. Z tego co wiem to takie rzeczy w RX4 robi mechanik w Krakowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał niestety trzeba całkowicie przerobić na rozbieralny.

Na dzień dzisiejszy zajmuje się tym wiele firm, a niektóre oferują naprawę wysyłkowo.

Sam raczej tego nie zrobisz, bo operacja jest bardziej skomplikowana niż się wydaje i po wszystkim należy wyważyć wał.

Niektórzy robią po kosztach, przecinają wał, wymieniają podporę i odsyłają do klienta.

Efekt potem jest taki, że niewyważony wał bije i takim autem nie da się po prostu jeździć.

Z rozebraniem układu różnicowego raczej nie będziesz miał problemów, bo to chyba nie jest zbyt skomplikowana konstrukcja.

Większy problem może być ze sprzęgłem, bo z opisu wynika, że chyba jest cały czas zblokowane i przenosi napęd na tył.

Poniżej link, do firmy, która już się wręcz wyspecjalizowałą w regeneracji tych wałów.

http://allegro.pl/wal-napedowy-pedny-renault-scenic-rx4-gwarancja-i5886718886.html

http://allegro.pl/scenic-rx4-sprzeglo-wiskozowe-wiskoza-regenerowane-i5887229059.html

http://allegro.pl/wiskoza-visco-scenic-rx4-sprzeglo-wiskozowe-4x4-i5891757281.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!