Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Biegi wchodzą bez sprzęgła.


serwum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Proszę o pomoc w takim to oto temacie. Wczoraj jak zawsze wsiadłem do swojej meganki 1.6 16V 2000r. 180 tyś. km. przebiegu i ruszyłem z podziemnego garażu. Wszystko było Ok jechałem jak zwykle. Przy wyjeżdżaniu z osiedla pod lekką górkę koła delikatnie "zamieliły" na śliskiej drodze. Jadąc dalej wbijałem kolejny bieg czyli 2, auto już nie przyspieszało. Zatrzymałem się i próbowałem ruszyć z jedynki ale po wbiciu biegu i puszczeniu pedału sprzęgła auto już nie jechało. Tak na każdym biegu nawet na wstecznym nie rusza. Nic nie chrobotnęło anie nie strzeliło zupełnie normalnie naturalne dźwięki nic co mogłoby mnie zaskoczyć lub zdziwić. Biegi nawet wchodzą bez wciskania sprzęgła na pracującym silniku. Proszę doradźcie co to może być (półosie kompletne nowe zmieniane 3 miesiące temu). Czytałem coś o jakimś zabezpieczeniu od strony lewej półosi tej przykręcanej na 3 śruby. Czy to właściwy kierunek szukania przyczyny usterki? Pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Dzięki za jakiś odzew. Co mogłoby być przyczyną ciągłego wysprzęglenia. Jak docisk może się zablokować? Na pedale czuć jak łożysko oporowe naciska na słoneczko docisku. Jak zdjąłem gumę z łapy sprzęgła to widać jak się obraca na zapalonym silniku docisk z kołem zamachowym. I dodam, że nic nie zgrzytło. Wszystko wcześniej chodziło jak należy. Sprzęgło ciągnęło równo i dość wysoko. Pedał na równi z pedałem hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień zabezpieczający to dobry trop.

Jak skrzynia i różnicówka nie ma przeniesienia na koła, to nawet nie poczujesz zmiany biegu przy pracującym silniku. Przecież wszystkie koła zębate w skrzyni się obracają, a resztę wygładzają synchronizatory. Szarpnięcia czy zgrzyty odczuwamy tylko przy obciążeniu układu napędowego, a po rozłączeniu jednej z półosi jest ono praktycznie zerowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprzęgło ma to ~180tyś czy zmieniałeś? Może się zwyczajnie skończyło.

Tak czy inaczej bez rozebrania raczej nic nie zrobisz. Szczęśliwie sprzęgło drogie nie jest, zestaw z dociskiem i łożyskiem ~300. Co by tam się nie stało to jedyną rozsądną opcją jest wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy odczepila się prawa półos wyleciała zawleczka przy wewnętrznym przegubie

No właśnie o tej myślę i wbrew temu co w 1 poście jest napisane, też mi się wydaje że jest ona przy prawej, a nie lewej półosi.

Zazwyczaj tam pozostaje ale jest pokrzywiona i nie nadaje się do ponownego użycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś kiedyś również mi się coś takiego w fordzie przytrafiło - objawy identyczne. bieg włączony a auto nie ciągnie. Wyskoczyła półoś. Od tego bym w tym przypadku zaczął poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehehehe szperając w historii i innych autach to też tak miałem w SYRENIE 105.

Z wewnętrznego przegubu ukręcił się wieloklin wchodzący w układ różnicowy.

Wszystko trzymało się w kupie bo było skręcone długa śrubą M10. Po zdemontowaniu ów wieloklin wyglądał jak gigantyczne, rowkowane koło napędowe z rowerowego dynama. :notacrook:

"SKARPETA" też została odholowana do miejsca postoju, bo nie dało się jechać.

poniżej fotka tego przegubu znaleziona w manualu w necie (brak praw autorskich do kopiowania i publikacji)

http://polskiedostawczaki.pl/wymiana-przegubow-krzyzakowych/

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten trop z przegubami też mi się wydaje najbardziej realny tylko nie mogę zakumać jak ewentualnie półoś może wypaść. W przypadku meganki półosie są kompletne wraz z przegubami od strony koła więc tam odpada tym bardziej że są dopiero co po wymianie (obie kompletne półosie). Przy skrzyni z prawej strony jest wystający wałek z wieloklinem w który wchodzi przegub wewnętrzny i to akurat widać wizualnie że siedzi na swoim miejscu. Po lewej stronie jest inaczej. Tam wchodzi w skrzynię taki krzyżak i jest on osłonięty gumą z zewnątrz. Może tam coś się wypięło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tematu na forum, są już takie. Jest tam nawet fotka tej usterki, gdzie pierścień Siegera jest powykrzywiany jak metr drutu w kieszeni.

To właśnie za jego przyczyna rozłącza się półoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to zabezpieczenie , które jest na końcu półosi zaraz za tym krzyżakiem ?Jest tam tyle miejsca żeby półośka się wysunęła i nie wypadła ze skrzyni biegów ? gdzie ewentualnie taki pierścień segera dostać jak to będzie ta usterka? Jutro zdejmę tą lewą półoś i zobaczę oby to było to. BARDZO WAM DZIĘKUJĘ ŻE PODJĘLIŚCIE TEN TEMAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o ten przegub prawy chodzi, z lewej wchodzi do skrzyni a z prawej do jakby drugiego przegubu, dystansu, nie wiem jak to nazwać, tam są trzy łożyska igiełkowe i to całe lubi się wysunąć kiedy zawleczka zginie, musisz gumę zdjąć i sprawdzić, samo się nie naprawi choć po francuzie to wielce by nie zdziwiło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Temat z zabezpieczeniem lewej półosi (od strony kierowcy) trafiony w dychę. Po wyjęciu półosi wypadł ten duży seger i podkładka dystansowa. Seger cały ale podkładka pęknięta i zagięta. Wysunął się tan kielich w skrzyni biegów i nie było napędu na koło. URATOWALIŚCIE MI KILKA STÓWEK które musiałbym zostawić u mechanika. WIELKIE DZIĘKI!!! Zaraz podrzucę foty.

 

Dodano: 04 sty 2016 - 10:41

Pomóżcie mi jeszcze znaleźć taki pierścień dystansowy. W serwisie jest szansa na coś takiego?

 

post-61790-0-55713600-1451900313_thumb.jpg

 

Dodano: 04 sty 2016 - 12:28

Znalazłem w serwisie Renault komplet (podkładka plus seger). Trzeba zwrócić tylko uwagę na grubość tej podkładki bo są dwie jedna 1.8 mm i 2.8 mm. Ja miałem tą cieńszą. Koszt 40 zł za komplet plus olej całość zamyka się w 150 zł. Roboty nie liczę bo sam robię. KILKA STÓW w kieszeni przez taką podkładkę!!!. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

post-61790-0-74143800-1451906890_thumb.jpg

post-61790-0-76742700-1451900378_thumb.jpg

post-61790-0-29186800-1451900420_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!