Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 dci 160 Spalanie, obroty


_Lewel_

Rekomendowane odpowiedzi

Po za tym jakby wtryski lały, to raczej co chwilę wypalał by się DPF. Filtr ma 3% po wypaleniu i wypala się średnio co 500-600km

Nie wiem czemu to wcześniej przeoczyłem.

Filtr Ci się za często wypala.

Wymień wężyki od czujników ciśnienia, wężyk o średnicy 6 mm, odporny na olej i podwyższoną temperaturę.

Pisałem Ci o wężykach od razu w pierwszym moim poście w tym temacie.

Jak to nie rozwiąże sprawy, to mogą być do wymiany czujniki ciśnienia od FAPa.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najnowszy news odnośnie spalania...

Postanowiłem jedno tankowanie jeździć spokojniej. Zatem, jeżdżę po Bielsku i obwodnicy codziennie, trasy różne, korki itp. Średnie spalanie po 300 przejechanych km mam na poziomie 7,0L/100km. Czyli można... :) Jak wcześniej pisałem miałem spalanie około 8,5L/100km.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7L/100km z korkami to nie jest źle. Zależy tylko ile i jakie te korki.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy wasze dci mają typowe dla diesli kopnięcie momentem obr czy rozwijają moc bardziej liniowo?

Wszelki diesle z jakimi miałem styczność do tej pory, przy depnięciu "kopały" po przekroczeniu tych 2200-2500 obr/min.

W megane jest cały czas spokojnie. Moc sobie rośnie wraz z obrotami, bez żadnych nagłych skoków. Z jednej strony to dobrze, a z drugiej wskazuje to limiter momentu w ECU. Pytanie czy zrobili to tak żeby dwumasy i skrzynie wytrzymywały (bo np. nie są zbyt trwałe), czy też po to żeby auto rozwijało moc płynniej bez nagłych przyrostów.

Czy ktoś z Was zna kogoś kto ma 2.0 dci w MIII po chipie już jakiś dłuższy czas? Info na temat trwałości skrzyń/dwumasy w MIII 2.0dci 160 jest jak na lekarstwo.

Ewentualnie jeżeli w MIII 2.0dci jest taka sama skrzynia jak w Sceniku II 2.0 dci (150) to się nie obawiam, bo akurat jeden egzemplarz kojarzę, który ma dołożone do pieca i trzyma się dzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam co prawda MII ale dokładnie to samo spostrzeżenie, nie ma charakterystycznego kopnięcia przy ok 2tyś. obrotów i odczucie jakby moment był bardziej liniowy niż w innych dieslach do tego odczucie mniejszej mocy w wyższych partiach obrotów, nie wydaje mi się żeby to była kwestia limiterów momentu w ecu bo inne diesle też je mają po za tym jeździłem LIII 2.0dci i tam to kopnięcie było bardziej odczuwalne ale i też sporo większa turbodziura na dole, może to kwestia turbosprężarki bo na przełomie 2006 a 2015 w 2.0dci 150km było montowane kilka modeli Garretta, może niektóre są bardziej wydajne ale przez to potrzebują więcej gazów, stąd turbodziura na dole i większy skok momentu ale to tylko moje przypuszczenia:D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

O jakich limiterach piszesz?

Jak dla mnie ten silnik pięknie ciągnie, równo, praktycznie jak benzyna, aż do 4800obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jaką prędkość utrzymywałeś tak mniej więcej na tej trasie? Ile pali w mieście z korkami?

 

Z edukacyjnych rzeczy to przeprowadziłem głębsze dochodzenie i wychodzi jak dotąd, że wszystkie 2.0 dci 160KM z jakimi się spotkałem mają problem z IC.

Po pierwsze mają małą nieszczelność na przyłączu, którą na pierwszy rzut oka trudno zdiagnozować.

Po drugie ich wydajność jest tak słaba, że to jest jakiś żart.

Przy odrobinę cieplejszym otoczeniu seryjny cooler po pierwszym mocniejszym naciśnięciu gazu grzeje się i w dolocie temp. dochodzi do 60 stopni.

To skutkuje tym, że kolejne "depnięcie" w krótkim odstępie czasu jest już obcięte. Tzn. ecu obcina już dawkę paliwa dopóki temp w dolocie nie spadnie.

Cierkawe, że w RS'sie jest ten sam problem. Tam temperatury w ukł. dolotowym mają nawet większe wzrosty.

 

Tak czy siak u siebie jeżdżę już na innym IC + remap i powiem szczerze, że to nie to auto.

Po zmianie IC, ecu sam nawet zaczął zwiększać dawki przy pełnym obciążeniu, bo już go temp. dolotu nie obcina.

Przy testach bez problemu zrywa trakcje na II biegu (opony to nowe hankook ventus prime 2 225/40 r18 - czyli nie jakiś tam szał, ale nówki i nie powiedziałbym że łatwo je zerwać).

 

Tyle na dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wracałem to normalną drogą jechałem ok 100km/h a na autostradzie niecałe 150 + wyprzedzanie. Nie mogę się wypowiedzieć ile pali w korkach bo mieszkam w nie za dużym mieście a moja codzienna trasa to dojazd do pracy do innej miejscowości 30km, z czego 15km przez wioski jadę tak do 80km/h a drugie 15km już mogę więcej poszaleć 100-130km/h i na razie średnia jest 6,5l.

Wczoraj jeszcze sprawdzałem, przy 140km/h jest jakieś 2900 obrotów.

 

Od czego założyłeś intercooler? Duża rzeźba jest, żeby wstawić inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!