Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

_Lewel_

Megane III phI 2.0 dci 160 Spalanie, obroty

Recommended Posts

Najpierw się zajmij FAPem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fap i tak idzie do piekła. Dziele się po prostu pierwszymi spostrzeżeniami po analizie zawartości Ecu. Pogrzebiemy jeszcze przez weekend i powiem co i jak po wszystkich operacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam co prawda MII ale dokładnie to samo spostrzeżenie, nie ma charakterystycznego kopnięcia przy ok 2tyś. obrotów i odczucie jakby moment był bardziej liniowy niż w innych dieslach do tego odczucie mniejszej mocy w wyższych partiach obrotów, nie wydaje mi się żeby to była kwestia limiterów momentu w ecu bo inne diesle też je mają po za tym jeździłem LIII 2.0dci i tam to kopnięcie było bardziej odczuwalne ale i też sporo większa turbodziura na dole, może to kwestia turbosprężarki bo na przełomie 2006 a 2015 w 2.0dci 150km było montowane kilka modeli Garretta, może niektóre są bardziej wydajne ale przez to potrzebują więcej gazów, stąd turbodziura na dole i większy skok momentu ale to tylko moje przypuszczenia:D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że limiterów jest dość sporo. Na I i II biegu + ogólny w całym paśmie i jeszcze prawdopodobnie gdzieś jakiś siedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O jakich limiterach piszesz?

Jak dla mnie ten silnik pięknie ciągnie, równo, praktycznie jak benzyna, aż do 4800obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój przy 2000 wyraźnie kopie, do 2000 to jest muł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mój ma charakterystykę benzyny. Moc rozwija liniowo bez żadnych kopnięć, żeby jechać trzeba go kręcić.

Edytowano przez _Lewel_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

od niedawna mam Meganke GT z 2011r i muszę potwierdzić, że przy ok 140km/h mam obroty ok 3000. Jak wracałem nim do domu po kupnie 230km spokojnej jazdy 2/3 autostradą spalanie wyszło 6,8L.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaką prędkość utrzymywałeś tak mniej więcej na tej trasie? Ile pali w mieście z korkami?

 

Z edukacyjnych rzeczy to przeprowadziłem głębsze dochodzenie i wychodzi jak dotąd, że wszystkie 2.0 dci 160KM z jakimi się spotkałem mają problem z IC.

Po pierwsze mają małą nieszczelność na przyłączu, którą na pierwszy rzut oka trudno zdiagnozować.

Po drugie ich wydajność jest tak słaba, że to jest jakiś żart.

Przy odrobinę cieplejszym otoczeniu seryjny cooler po pierwszym mocniejszym naciśnięciu gazu grzeje się i w dolocie temp. dochodzi do 60 stopni.

To skutkuje tym, że kolejne "depnięcie" w krótkim odstępie czasu jest już obcięte. Tzn. ecu obcina już dawkę paliwa dopóki temp w dolocie nie spadnie.

Cierkawe, że w RS'sie jest ten sam problem. Tam temperatury w ukł. dolotowym mają nawet większe wzrosty.

 

Tak czy siak u siebie jeżdżę już na innym IC + remap i powiem szczerze, że to nie to auto.

Po zmianie IC, ecu sam nawet zaczął zwiększać dawki przy pełnym obciążeniu, bo już go temp. dolotu nie obcina.

Przy testach bez problemu zrywa trakcje na II biegu (opony to nowe hankook ventus prime 2 225/40 r18 - czyli nie jakiś tam szał, ale nówki i nie powiedziałbym że łatwo je zerwać).

 

Tyle na dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wracałem to normalną drogą jechałem ok 100km/h a na autostradzie niecałe 150 + wyprzedzanie. Nie mogę się wypowiedzieć ile pali w korkach bo mieszkam w nie za dużym mieście a moja codzienna trasa to dojazd do pracy do innej miejscowości 30km, z czego 15km przez wioski jadę tak do 80km/h a drugie 15km już mogę więcej poszaleć 100-130km/h i na razie średnia jest 6,5l.

Wczoraj jeszcze sprawdzałem, przy 140km/h jest jakieś 2900 obrotów.

 

Od czego założyłeś intercooler? Duża rzeźba jest, żeby wstawić inny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że mieszkasz tak daleko, bo bardzo bym chciał zobaczyć jak wygląda u Ciebie fabryczna mapa i jakie są tam kąty wtrysków.

Jakbyś kiedyś coś dłubał to każ sobie zgrać oryginał (w teorii każdy tuner z głową to robi). Postawię dobrą flachę czy co tam lubisz za podesłanie.

 

Intercooler spawany z rdzenia. Jakoś nie przekonuje mnie jakość fmiców itp, choć jest przecież dużo ludzi jeżdżących na tym i są jakoś tam zadowoleni. Rzecz w tym, że tej wielkości chińczyk wiele by tutaj mógł nie zmienić.

Edytowano przez _Lewel_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś tam pewnie będę chciał pomodzić ale to dopiero po zimie. Mam jeszcze pytanie, jakie masz obroty na biegu jałowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania, albo zacięty EGR, bo na lejące wtryskiwacze to chyba za wcześnie napisał Pawel 21 styczeń 2016 – 23:23.Niestety żadne z powyższych To było by za proste i po podłączeniu Clipa widoczne. Wtryski mają korekcje w zasadzie jak nowe auto - odpisał Lewel

 

Wg.mojej wiedzy i kolegów z hamowni, clip nie zawsze wykaże awarię EGR przy nieznacznych błędach. Nieraz nie wykazywał błędów ,a po odpięciu EGR znacznie wzrastała moc. Niesprawny EGR-to spadek mocy rzędu 10 % do 30 %

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Egr - zamknięty softowo. Domknięty na szczelnie, bo w nim też się sporo osób dopatrywało winy.

Jak ktoś byłby w stanie zgrać ori wsad ze swojego 2.0 dci 160 KM to płacę żywymi dolarami jak za prezydenta :)

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

_Lewel_ , jaki IC kupowałeś ?

Bylbym wdzięczny za info co gdzie i za ile. Sam planuję zwiększenie mocy w swoim 2.0 DCI i takie rady byłyby bardzo pomocne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IC zrobiony na zamówienie z grubego rdzenia.

Koszt wyspawania to około 2000 zł czyli mniej więcej tyle ile trzeba zapłacić za firmówkę z tą różnicą, że tu rdzeń mamy naprawdę gruby i auto nie puchnie nawet jak jest bardzo gorąco. Porównania niestety nie mam, ale różnica do serii jest olbrzymia. Seryjny IC starcza na "jeden strzał". W sensie wciskamy gaz podjedziemy ze dwa, trzy biegi i temp. w dolocie skacze na tyle, że ecu obcina dawki. U mnie po wszystkich modyfikacjach jest około 210-215km. Mówię około bo hamowałem na maha ale z tak dziadowskim nadmuchem na IC, że nie ma opcji żeby było prawidłowe wskazanie. Na tak gównianym nadmuchu i tak wypluło 204KM. Zbieram się od dłuższego czasu żeby czasy przemierzyć racelogicem na 0-100 i 100-200 i wtedy zobaczymy tak naprawdę, co dały modyfikacje. Dla mnie ilość km nie ma znaczenia niech sobie będzie i 170, ale auto ma jechać. Niestety najbliższą hamownie maha z porządnym nadmuchem mam dość daleko, a tam gdzie są inne mam mieszane uczucia. Tym bardziej patrząc na kreski niektórych tunerów na ich hamowniach. Oczywiście znajdzie się sporo osób, które się ze mną nie zgodzą. Szanuję, ale mam swoje zdanie i wypracowane doświadczeniem oraz porównaniami. Reasumując -Maha prawdę Ci powie :)

Pozdro pińcet!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maha gwarantuje pewien dość wysoki poziom ale można sprawdzić na innej dobrej hamowni obciążeniowej. Swego czasu hamowałem się u Goduli i myślę , że ma dobrą hamownie tylko nie pamiętam jak jest z nadmuchem. Z tego co kojarzę to w Twojej okolicy jest kilka obciżeniówek w tym 2-3 Maha ajak nie to coś się na Śląsku znajdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Była kiedyś dobra w Niepołomicach ale już nie ma. W okolicy została jedna Maha z kiepskim nadmuchem. Najbliższa jaką kojarzę to Gliwice u Cinka gdzie ma nawet aktualną homologacje czy jak tam się to zwie, potwierdza to w każdym razie prawidłową kalibrację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...