Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 dci 160 Spalanie, obroty


Recommended Posts

Witam,

Od 2 miesięcy posiadam taki wynalazek jak 2.0 dci GT w kombi.

 

Praktycznie od początku borykam się z problemem wysokiego spalania.

Byłem u UIO, byłem w ASO, wszędzie mówią, że wszystko jest ok.

-DPF: zapełnienie po wypalaniu ok 3% ( przebiegi przy wypalaniach się zgadzają stąd, przypuszczenia, iż przebieg 110kkm może być realny)

-korekcje wtrysków : zarówno w ASO jak i Uio twierdzą, że są jak w nowym aucie. (Niestety nie pamiętam jakie tam dokładnie były wartości)

-W ASO sprawdzili jeszcze temp. w dolocie, temp. cieczy dla ECU, wartości przepływomierza i wszystko ponoć jest OK.

 

Spalanie trasa (KRK-WWA miesiąc temu przy temp ok +10 stopi. Prędkości autostradowe w okolicach 130-150 - spalanie 7,7L)

Spalanie obecnie - z ostatnich 2 tygodni (Codziennie 60 km autostrady - prędkości w okolicach 100-130 km/h + minimalnie miasto (dosłownie 3-5 świateł na odcinku 5-8 km) - SPALANIE : 8,5-8,9

 

Drugie pytanie dotyczy skrzyni. Konkretnie - obroty silnika na 6 biegu.

Mam wrażenie, że skrzynia jest bardzo krótko zestopniowana. Na 6 biegu przy 140 km/h mam równe 3000 obr/min.

 

Fakt, że miałem tylko 3 nowsze diesle i wszystkie praktycznie z tym samym silnikiem w różnych wariantach - Fiatowsko/Oplowskie 1.9

Tam wprawdzie bez dpf w powiedzmy astrze 1.9 16v z chipem na jakieś 180KM przy 140km/h było 2500 obr/min i spalanie przy takich prędkościach zamykało się w przedziale od 5,9 do 6,7 L/100km

Przyjmijmy, że DPF w Megance wpływa na te 0,5-0,7 im plus na każde 100 kilometrów, to mimo wszystko wciąż jesteśmy far away od tego ile powinno spalać

 

Tak czy inaczej z góry dziękuję za podzielenie się wiedzą na temat stosunku obrotów do prędkości oraz wszelkich sugestii dotyczących spalania.

Edytowane przez Pawel
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź stan wężyków doprowadzających ciśnienie spalin do czujników przed i za FAPem.

Możliwe, że któryś jest nieszczelny i bardzo często wypala Ci FAPa.

Mam co prawda zwykła Meganę, ale z automatem, jazda po mieście na odcinkach po ok. 15 km (w ostatnie zimne dni) dała efekty w postaci spalania 8,5l/100km.

Jazda na trasie w cieplejsze dni, to zwykle było ok. 6-6,5l/100 km przy prędkościach do 130 km/h.

Powyżej 130 km/h spalanie już potrafiło wzrosnąć o ponad 1l.

Edytowane przez Pawel
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym się różni wersja GT Ale ja nie mam DPFa i spalanie: trasa typowa wieś, 50 zabudowany, 90 poza, 2 osoby w aucie, spalanie 6l/100 km, Krakow i korki spalanie nawet do 9 l, średnie ok. 8, autostrada, jazda w 4 os. 130-140 km/h spalanie ok. 7l, szybsza jazda autostradą samemu wyszło mi 7.7l. Ten silnik lubi wziąć paliwo, nie ma co szukać tylko lać do baku. Paliwo teraz tanie. I tak bym nie wymienił na żaden inny z oferty Renault.

 

Dodano: 04 sty 2016 - 23:37

Aha, Klima mi bierze co najmniej 0.5 l na setkę.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnikowo GT się ponoć nie różni. Jedyne różnice jakie zauważyłem to :

-inne oprogramowanie sterownika silnika ( jak byłem w Aso to wgrywali najnowszą wersje i w zakładkach jest tam dedykowana do GT)

-inne oprogramowanie sterujące ręcznym i wspomaganiem. Ma to wady i zalety. Wady nie ma hillholdera. Zalety: Zdecydowanie czulszy układ kierowniczy niż w zwykłej wersji.

(Dla potomnych: da się wgrać oprogramowanie ze zwykłej wersji. Tracimy wspomaganie w stylu GT, zyskujemy hillholder.)

 

Zerknę na węże przy FAPie, zanim go wytnę, bo się i tak do tego przymierzam,

Przy czym w ASO obserwowali odczyty z czujników przy FAPie i było ok. Być może uszkodzone węże nie dały o sobie znać przy obserwacji czujników.

 

Ogólnie odnoszę też dziwne wrażenie, że te 160KM jeździ gorzej niż seryjne 150KM w Astrze III.

Waga i osiągi wg. producenta zdecydowanie wskazują, iż to megane powinno jeździć dużo lepiej.

Z kolei ostatnie 2 lata jeździłem astrą już z mocniejszą mapą i mogę odnosić mylne wrażenia.

 

Nic to. Dziękuję za dotychczasowe sugestie i czekam na kolejne, bo nie daje mi to spokoju.

Dam też znać jakie efekty będą po zrobieniu mapy i pozbycia się eko-intruza.

Choć zanim czegokolwiek dotknę muszę mieć 10000% pewności, że wszystko jest ok.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem trójkę 160KM kombi i wg mnie jeździ rewelacyjnie. Osiągi wystarczające do tego auta. Moja na hamowni wyrzuciła 169KM i 383Nm. Przy silniku zaślepiony był tylko EGR.

Spalanie w 2.0dci może nie jest niskie, ale jest akceptowalne. Za to odwdzięcza się bezawaryjnością :-)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie coś to jest dziwne jak dla mnie. Auto jest lepiej wyciszone pod względem odgłosów silnika niż Astra III, więc tragedii nie ma przy tych 3000 obr/min. Mimo wszystko chciałbym się upewnić, że gt tak po prostu ma.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U kogo hamowałeś?

Masters, Piaseczno.

Pamiętasz jakie miałeś wartości spalania lub chociaż obroty silnika na 6-biegu przy jakichś prędkościach?

Obrotów na pewno sobie nie przypomnę, bo nie zwracam na nie uwagi.

Auto ogólnie stawało się mało oszczędne już od 130-140km/h. Przy ok 190 spalanie średnie po trasie wynosiło ok 8,5l i raczej nie mniej.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak egr nie jest zamknięty dokładnie to auto będzie mniej żwawe, głośniejszy będzie silnik, przy okazji spalanie też może się podnieść.

Weź zajrzyj z ciekawości do intercoolera, czy się nie poci po stronie pasażera, u mnie się pocił w 2 megankach dci. Rury do ic są wpięte na szybkozłączkach, ale uszczelnione badziewną uszczelką. Ja podłożyłem dodatkowo oring i przestało się pocić to połączenie, auto trochę jakby odżyło, albo to po prostu psychika zadziałała :-)

 

W autach z FAP jest ten problem, że jak się coś dzieje z silnikiem (leją wtryski, nieszczelny dolot itp) to nie widać kopcenia, bo cały syf wyłapuje filtr i szybciej się zapycha.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczelność dolotu sprawdziłbym w pierwszej kolejności jak pisze kolega wyżej, szczególnie złącze stalowej rura która idzie od IC i wchodzi w turbo. To chyba najbardziej problematyczne połączenie, może puszczać i nie musi być widać, niewielka nieszczelność może być trudna do wykrycia nawet porównując parametry doładowania w teście dynamicznym (na wysokich obrotach układ sobie jest w stanie zrównoważyć zmieniając położenie łopatek) a sprawność silnika będzie mniejsza. Ale przy realnym 190km/h spalanie średnie 8,5l jest raczej nierealne, chyba że z górki albo z silnym wiatrem :D to już koło dychy powinno być i obojętnie czy Astra 1.9cdti 150 czy Megane 2.0dci :) dobry pomiar na hamowni dużo Ci powie

Edytowane przez newfsw
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym że najbliższą sensowną hamownie mam u Cinka (Gliwice). Mierzyć na okolicznych nie ma sensu. Mam dostęp do racelogica i myślę żeby nim sprawdzić auto po obadaniu dolotu,egr'a i przewodów wokół Dpf.

Dzięki za zainteresowanie tematem i sugestię! Bo kurde ładne auto a się marnuje :P

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!