Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie w mróz.


maraft1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko czy zwykłego diesla można odpalać z lekko wciśniętym gazem? Czy lepiej żeby silnik odpalił o własnych siłach. Ogólnie chodzi oto że w ostatnie mrozy palił od pierwszego tylko po odpaleniu pofalowały mu chwile obroty i było ok. Dziś przy -9 odpaliłem go, załapał odrazu ale za sekundę zgasł, odpaliłem z powrotem z lekko wciśniętym gazem i pracował już normalnie. Nie wiem czy to po prostu z zimna jako że to w pełni mechaniczna pompa to może "zgęstniała trochę" czy gdzieś coś zaczyna szwankować. Z odpaleniem nie ma problemu wystarcza mu praktycznie 2-3 obroty rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma się ocieplić więc się okaże własnie. Najważniejsze że odpala od razu nie trzeba go kręcić.

 

Dodano: 06 sty 2016 - 13:24

Dziś raz znowu zafalował po odpaleniu ale mu po chwili ustabilizowały się obroty. Mam pytanie bo czytałem w paru miejscach że w Lucas powinny być około 1000rpm a jakie powinny być obroty po odpaleniu na zimnym. Bo u mnie jest około 550-600 i po podgrzaniy słychać pyknięcie i obroty już są na 750. Może mam nie ustawioną pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy chodzi o ustawienie obrotów biegu jałowego? Bo mam schemat do boscha i coś tam się śrubkami własnie ustawia ale nie wiem czy podobnie w Lucasie. Oczywiście sam się nie dotykam do tego:). Z obrotami na pewno kicha bo kuzyn ma scenica 1.9 Dti i po odpaleniu ma własnie około 1000rpm. Może ktoś ma Dti i by mógł się wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pompie ustawia się z tego co pamiętam początek wtrysku oraz obroty biegu jałowego.

Lucas ma trochę inaczej zbudowaną pompę więc ja bym się nie kierował instrukcją Boscha.

Nie bierz pod uwagę dTi, bo to całkiem inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no tak na oko sugerowałem z tym Boschem, ma dosyć podobna budowę do mojej jeśli chodzi o cięgna itp. Dti inny trochę ale sądzę ze odpala się na podobnej zasadzie.

Obroty zimne wyglądają tak, po podgrzaniu podnoszą się ciut wyżej.

 

Dodano: 06 sty 2016 - 17:52

Oglądałem kilka filmików i na każdym własnie po odpaleniu są wyższe obroty (ten sam silnik

) ciekawe tylko czy to sama regulacja ;/. Jak włączę klimę po zapłonie też od razu podskakują obroty na 800rpm a jak wyłączę spadają do rozgrzania silnika na te niskie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gaśnie wszystko.

 

Dodano: 07 sty 2016 - 10:19

Byłem u jednego pompiarza i narazie stwierdził żebym poluzował linkę od podciśnienia bo na ciepłym powinna być luźna a u mnie była naciągnięta. Poluzowałem i zobacze na zimnym jak to się odbędzie. Druga możliwość to elektrozawór podciśnienia ale dopiero po niedzieli może głębiej sprawdzić bo musze z rana samochód zostawić żeby dobrze ostygł.

 

Dodano: 07 sty 2016 - 13:19

Narazie po poluzowaniu linki na lekko ciepłym silniku i dalej już podczas jazdy obroty jałowe są ciut wyżej tak około 800/820rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więcej siły przy ruszaniu ma.

 

Dodano: 08 sty 2016 - 08:05

Po poluzowaniu linki obroty na + , ale szybkiego biegu jałowego niema po zapłonie rano. Linka nie może być od podciśnienia napięta bo od razu spadają obroty ~150rpm. Gdzieś doczytałem że może być przyczyna również sterownik podciśnienia ale z drugiej strony linka się wciąga po zapłonie i luzuje po zgaszeniu. chyba że niemam takiej funkcji ;) Bo wszystko cyka jak zegarek a tylko tego szybkiego niema.

Linke (1) po zapłonie tak wciąga że ledwo dotyka blokada (3) dźwigni (2), jeśli się ustawi ja że naciągnie się to obroty jałowe są za niskie około 750 i muli. Jeśli ręką próbuje ruszyć dzwignie (2) w jedna bądź drugą to zaczynają wariować obroty.

post-47540-0-24585500-1452236666_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!