Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie w mróz.


maraft1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko czy zwykłego diesla można odpalać z lekko wciśniętym gazem? Czy lepiej żeby silnik odpalił o własnych siłach. Ogólnie chodzi oto że w ostatnie mrozy palił od pierwszego tylko po odpaleniu pofalowały mu chwile obroty i było ok. Dziś przy -9 odpaliłem go, załapał odrazu ale za sekundę zgasł, odpaliłem z powrotem z lekko wciśniętym gazem i pracował już normalnie. Nie wiem czy to po prostu z zimna jako że to w pełni mechaniczna pompa to może "zgęstniała trochę" czy gdzieś coś zaczyna szwankować. Z odpaleniem nie ma problemu wystarcza mu praktycznie 2-3 obroty rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma się ocieplić więc się okaże własnie. Najważniejsze że odpala od razu nie trzeba go kręcić.

 

Dodano: 06 sty 2016 - 13:24

Dziś raz znowu zafalował po odpaleniu ale mu po chwili ustabilizowały się obroty. Mam pytanie bo czytałem w paru miejscach że w Lucas powinny być około 1000rpm a jakie powinny być obroty po odpaleniu na zimnym. Bo u mnie jest około 550-600 i po podgrzaniy słychać pyknięcie i obroty już są na 750. Może mam nie ustawioną pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy chodzi o ustawienie obrotów biegu jałowego? Bo mam schemat do boscha i coś tam się śrubkami własnie ustawia ale nie wiem czy podobnie w Lucasie. Oczywiście sam się nie dotykam do tego:). Z obrotami na pewno kicha bo kuzyn ma scenica 1.9 Dti i po odpaleniu ma własnie około 1000rpm. Może ktoś ma Dti i by mógł się wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pompie ustawia się z tego co pamiętam początek wtrysku oraz obroty biegu jałowego.

Lucas ma trochę inaczej zbudowaną pompę więc ja bym się nie kierował instrukcją Boscha.

Nie bierz pod uwagę dTi, bo to całkiem inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no tak na oko sugerowałem z tym Boschem, ma dosyć podobna budowę do mojej jeśli chodzi o cięgna itp. Dti inny trochę ale sądzę ze odpala się na podobnej zasadzie.

Obroty zimne wyglądają tak, po podgrzaniu podnoszą się ciut wyżej.

 

Dodano: 06 sty 2016 - 17:52

Oglądałem kilka filmików i na każdym własnie po odpaleniu są wyższe obroty (ten sam silnik

) ciekawe tylko czy to sama regulacja ;/. Jak włączę klimę po zapłonie też od razu podskakują obroty na 800rpm a jak wyłączę spadają do rozgrzania silnika na te niskie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gaśnie wszystko.

 

Dodano: 07 sty 2016 - 10:19

Byłem u jednego pompiarza i narazie stwierdził żebym poluzował linkę od podciśnienia bo na ciepłym powinna być luźna a u mnie była naciągnięta. Poluzowałem i zobacze na zimnym jak to się odbędzie. Druga możliwość to elektrozawór podciśnienia ale dopiero po niedzieli może głębiej sprawdzić bo musze z rana samochód zostawić żeby dobrze ostygł.

 

Dodano: 07 sty 2016 - 13:19

Narazie po poluzowaniu linki na lekko ciepłym silniku i dalej już podczas jazdy obroty jałowe są ciut wyżej tak około 800/820rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więcej siły przy ruszaniu ma.

 

Dodano: 08 sty 2016 - 08:05

Po poluzowaniu linki obroty na + , ale szybkiego biegu jałowego niema po zapłonie rano. Linka nie może być od podciśnienia napięta bo od razu spadają obroty ~150rpm. Gdzieś doczytałem że może być przyczyna również sterownik podciśnienia ale z drugiej strony linka się wciąga po zapłonie i luzuje po zgaszeniu. chyba że niemam takiej funkcji ;) Bo wszystko cyka jak zegarek a tylko tego szybkiego niema.

Linke (1) po zapłonie tak wciąga że ledwo dotyka blokada (3) dźwigni (2), jeśli się ustawi ja że naciągnie się to obroty jałowe są za niskie około 750 i muli. Jeśli ręką próbuje ruszyć dzwignie (2) w jedna bądź drugą to zaczynają wariować obroty.

post-47540-0-24585500-1452236666_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!