Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zgrzyta (chrupie) wrzucając wsteczny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

(Renault megane I 1.6 8v)

 

(Auto oddałem do naprawy ze względu na brak możliwości redukcji biegów oraz przez drobne wycieki)

 

Uszczelniona została skrzynia (zębatki, etc są w dobrym stanie).

 

Lista rzeczy naprawionych/wymienionych wraz z symbolami :

 

Zestaw sprzęgła z łożyskiem wyciskowym - 620 1080 00

Olej przekładniowy - MOBILUBE 1 SHC 1L x4

Filtr paliwa - PP 831/1

Zestaw naprawczy mechanizmu zmiany biegów - HP700 672

Element wybieraka skrzyni biegów - HP700 671

Rozrząd (pasek+rolka+pompa cieczy) - PK08490

Uszczelniacz wałka rozrządu - CO20019850

Uszczelniacz wału korbowego - EL507822

Pasek wielorowkowy - 3 PK 715

Poduszka silnika - CO21652465

 

 

Odpalam silnik, wciskam sprzęgło (do końca żeby nie było, że nie wciskam) i w końcowym momencie wrzucania wstecznego 'zgrzyt', jak dam na luz (nie puszczając sprzęgła) i ponownie wrzucę wsteczny jest okej.

Powtarzając tę sekwencje 4 lub 5 razy ponownie 'zgrzyta'.

Dzieje się to na zimnym i rozgrzanym silniku.

Pozostałe biegi bez zarzutów.

 

Tam gdzie naprawiałem mam gwarancję na usługę (6 msc) oraz na wymienione rzeczy (2 lata).

W przyszłym tygodniu mam się jeszcze wybrać do nich, gdyby wsteczny dalej zgrzytał na regulację mechanizmu zmiany biegów.

 

Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak by niedomagał synchronizator. Choć mowa tu o wstecznym, więc nie wiem czy taki występuje w tym przypadku ale raczej tak. Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na MOBILUBE 1 SHC. Ten olej zdaje się ma klasę lepkości 75w90. Mam już dość długo do czynienia z renówkami i doszedłem do wniosku, że skrzynie w tych autach nie lubią gęstych olejów, a rekomendowane elfy mają lepkość 75w80. Jaki masz typ skrzyni biegów? Jeśli JHx, to rekomendowane oleje to elf NFJ i NFP. Ten ostatni jest dużo bardziej płynny w niskich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet, który rozbierał skrzynię stwierdził, że oprócz uszczelnienia nic więcej nie potrzeba.

Modelu skrzyni nie wiem (jestem laikiem), wiem tylko, że mam megane I 1.6 8v 90 KM.

 

Poprzednio miałem 75w80, ale strasznie topornie te biegi wchodziły.

 

Problem ze wstecznym pojawił się po wymianie sprzęgła i elementów związanych z wajchą zmiany biegów.

 

Przed chwilą sprawdziłem czy może już się poprawiło, ale niestety jest tak (napiszę łopatologicznie :D ):

 

Wciskam sprzęgło, wrzucam wsteczny (zgrzyta), daję na luz, wbijam ponownie wsteczny i jest okej, więc daję na luz.

Ponownie wciskam sprzęgło, wsteczny zgrzyta, daję na luz i znowu wrzucam wsteczny, wchodzi idealnie.

Znowu więc wciskam sprzęgło, wsteczny (zgrzyta), daję luz, wsteczny znowu zgrzyta (ale ciszej), znowu na luz i wsteczny wchodzi idealnie.

Znowu więc wciskam sprzęgło i tym razem wsteczny wchodzi bez zgrzytów.

 

Może muszą wyregulować element zmiany biegów lub sprzęgło ?

 

Gdyby to synchronizator to chyba cały czas bym miał zgrzyty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, skoro zgrzyt występuje jeśli auto stoi, to przy wysprzęgleniu wałek w skrzyni musi się obracać, a chyba nie powinien. Może jednak coś nie tak z wysprzęglaniem, tzn. tarcza sprzęgła z wałkiem nadal się kręci pomimo wciśnięcia sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem przed chwilą do firmy, która mi naprawiała auto i powiedzieli, że może to być jeszcze kwestia tulejki uszczelniającej wału korbowego (może być za sztywno czy coś) i mam po prostu podjechać w poniedziałek, oni oddadzą na poprawę, bo w skrzyni tylko uszczelka tego wałka poszła, a synchronizatory są w dobrym stanie jak na te lata. Do tego czasu mam dużo jeździć, a nóż się jeszcze poprawi. Poprawa w ramach gwarancji.

 

W sumie to od 15 grudnia zrobiłem jedynie 203 kilometry :/

 

Jeżeli ruszę na jedynce, zatrzymam się i dam wsteczny to jest okej.

Problem tylko wtedy kiedy zatrzymam się, puszczę sprzęgło, wcisnę ponownie i dam wsteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czasami zgrzytnie, ale są za duże koszty żeby się tym zająć, więc się tym nie przejmuję :rolleyes: Znajomy ma w miarę nowe auto z grupy VAG, też mu wsteczny czasem zgrzyta i w ASO powiedzieli mu, że TTTM :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeździł trochę mój tata.

 

Ani razu mu wsteczny nie zazgrzytał (!!!)

 

Przekazał mi więc kierownicę i poinstruował:

 

Wciskasz sprzęgło podnosisz dźwignię zmiany biegów i ruchem 'pływającym' (bardzo delikatnie) wrzucasz wsteczny.

Problem zniknął :0

 

Ponad godzinę jeździłem po ulicy co chwilę zatrzymując się i wrzucając tym sposobem wsteczny, ani razu nie zgrzytnęło :D

 

 

Dzięki wszystkim za informację i rady.

 

 

 

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po częściach jakie Ci wymienili można wnioskować, że warsztat w którym naprawiałeś samochód to raczej nie są papudraki i jeśli coś jest nie tak to jedź tam i oddaj to na gwarancję. Sam obstawiam, że jedyne co tam może być do poprawy to nie do końca wyregulowany wybierak.

Wsteczny bieg nie ma synchronizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!