Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Parking Brake błąd DF048


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Posiadam Renault Grand Scenic 1.9 dci. 2005 rok. przeczytałem chyba z milion postów odnoszących się do awarii hamulca postojowego. Natomiast nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek.

Otóż podczas odpalania auta wyskakuje P w trójkącie czerwony stop i głośny pisk z licznika. Natomiast ręczny przy ruszeniu odpuszcza. Nie odpuszcza przy próbie ręcznego odblokowywania. Przy gaszeniu auta hamulec się zaciska. Podczas jazdy kontrolka czerwona Stop gaśnie i pojawia się Check Parking brake i zostaje Service i P w trójkącie. Podczas jazdy jeszcze kilkukrotnie w różnych stanach auta, tzn podczas jazdy na wybojach, po prostej, na zakręcie itd ... nie ma znaczenia, zapala się kontrolka Stop i piszczy. Najczęściej dzieje się to jak samochód jest świeżo po odpale i tzw zimny, gdy już się trochę rozgrzeje także tak jest ale rzadziej mam wrażenie. Na diagnostycznym przyrządzie pojawia się błąd DF048 który oznacza błąd wyłacznika hamulca- niezgodność sygnałów, czujnik zwolnienia hamulca. I tu moje wątpliwosci. Czy kombinować z wymianą tego przełacznika, czy gdzieś jakieś kable się zwierają od tego przełącznika? Czujnik zwolnienia hamulca- gdzie to jest? czy może to jeszcze od potencjometru sprzęgła takie coś jest? Płynu hamulcowego jest aż nadto. Do tego jest pogoda taka że psa by nie wypuścił z domu. jak nie zimno to ćtapa i weź tu człowieku coś zrób + chroniczny brak czasu przez pracę dopełnia czary goryczy. A te kontrolki tak mnie kłują w oczy że nie umiem żyć z tym fantem.

Tutaj na stronie 16; 23; a na 46 jest opis całego diagnozowania. Co prawda to Laguna II (nie wiem czy będzie to to samo w ScenicuII)

http://www.robinet.pl/laguna/sam%20naprawiam%20LAGUNA%20II/MR397LAGUNA3.pdf

 

Oczywiście wszystkie te czynności kiedyś mam zamiar zrobić jak tylko pogoda sie unormuje. Ale mam pytanie czy ktoś miał podobny objaw? czy ktoś z was może coś doradzic bo przyznaję że już głupieję od tego.

Sedrecznie wszystkich pozdrawiam

Przemek

Liczę na was dobrzy ludzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość płynu hamulcowy raczej nie ma wpływu na ręczny. Dla Scenica II masz podobne pdfy serwisowe! Kwestia poszukać.

Czujnik zwolnienia hamulca... czyżby chodziło o rączkę do zwalniania hamulca?

Pod jaki komputer podpinałeś scenica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem. Gdzieś mam takie pedefy. Ale ten co podałem to tak na szybko.

No właśnie sam nie wiem. Czujnik zwolnienia hamulca- dlatego pytam czy to o rączkę chodzi czy może jakiś czujnik? czy może o czujnik na pedale sprzęgła.

Podpinałem pod jakiś ogólny komputer z wieloma markami samochodów. jaki nie pamiętam. Natomiast do CLIP nie mam dostępu i nie wiem nawet gdzie jechać w Radomiu.

Płyn sprawdziłem tylko dlatego że w postach znalazłem cała masę tego o tym płynie. Wiem ze nie ma to znaczenia do ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na RD to głównie Ferenc ale ile kasuje za taką przyjemność nie wiem, może będą mieli ci co częściami handlują: specrenówka czy jakoś tak się zowią, o innych nie wiem. Rączkę możesz sprawdzić podmieniając na inną (oczywiście dobrą).

Niektóre urządzenia diagnostyczne do wszystkiego potrafią głupoty odczytywać. Zacząłbym od wypięcia wtyczki na module hamulca, sprawdzeniu jej stanu, przyjrzyj się tam też wiązce kabli, dodatkowo sprawdzeniu rączki i wtyczki jej. A zapala się lub gaśnie dioda na rączce?

Jak by to był czujnik przy sprzęgle to pewnie odwrotnie by się zachowywało niż ty opisujesz czyli ręcznie by działało a mogło by nie działać automatyczne zwolnienie podczas ruszania.

Działało to wcześniej dobrze? Pytanie podstawowe to czy jak chcesz zwolnić ręczny rączką to pociągasz ją i przyciskasz przycisk?

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% masz uszkodzoną dźwignię sterującą hamulcem. Przy tym błędzie nie działa ręczne zwalnianie natomiast działa automatyczne.

Najprościej kupić za parę złotych drugą dźwignię i podmienić. Wypnij wtyczkę z dźwigni ręcznego i sprawdź czy pin 2 we tyczce jest połączony z masą. Dodatkowo możesz sprawdzić stan złącza 52-pinowego pod fotelem kierowcy. Dostęp po wyjęciu schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Karllo

Dioda na przycisku w momencie pisku z licznika trójkąta z P i czerwonej kontrolki STOP miga.

Gdy po chwili gaśnie STOP i pojawia sie SERVICE i trójkąt P + komunikat Check Parking Brake dioda na rączce gaśnie i wygląda to tak jak w normalnym stanie prócz oczywiście komunikatów na liczniku.

Hamulec działał zawsze elegancko. Oczywiście zwalniając ręczny hamulec wciskam przycisk z diodą.

@Aniewa

Właśnie tak sądziłem ale potrzebowałem upewnienia się, bo nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku na forach. Na szczęście te dźwignie nie sa kosmicznie drogie. Drugą stroną medalu może być to że albo elektronika siadła w samej rączce, lub dzieje sie coś gdzieś na wiązce co już jest znacznie trudniejsze do zdiagnozowania..

Pytanie Pin 2 połączony z masą. Rozumiem że trzeba to sprawdzić miernikiem?, bo nie ma widocznego połączenia kabla z masą?

 

Zastosuję najpierw te 3 porady jak tylko czas i pogoda pozwoli. Tragicznie jest robić to przy latarce po pracy, na kolanach w ćtapie i zimnie.

 

BTW chybzauwaye najczęściej piszczy i zapala sie kontrolka stop gposiąga jakąś bezwładność np podczas przymolub skręcania w którąś str. Ale na razie nie jest reguła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze nie kupiłeś tej rączki to możesz zadzwonić do tych co handlują częściami na RD (jeden: ul.Brzustowska na Michałowie a drugi: SpecRenówka w Kończycach) może oni będą mieli w jakiejś znośnej cenie, ale możesz umówić się z nimi że podjedziesz do nich i jeśli po podmiance będzie wszystko ok to ją kupisz jak nie to po prostu oddasz. Podmianka rączki to jest 2-3min max. Ale kwestia ile powiedzą za nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Nowa dźwignia i wszystko ok. Teraz tylko skasować błąd

 

Powód banalny. W przycisku z diodą jest plastikowe cięgło które pewnie w skutek starości i mrozu pękło. Przez to komputer widział że przycisk jest cały czas wciśniety dlatego głupiał system. Ale to dopiero odkryłem w domu, bo analizować mi się nie chciało przy -8 stopni celsiusza. Cięgło skleiłem i pewnie jest ok. Teraz mam drugą dżwignię na doraźnaą wymianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwa wyjścia. Odłącz akumulator i programuj cztery szyby i wbij kod radia lub zdemontuj szufladkę pod siedzeniem kierowcy i wyjmij bezpiecznik hamulca 25 A z kostki bezpieczników pod fotelem kierowcy. Może błąd zniknie a jak nie ta tylko jakiś program do kasowania błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!