Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K9K-636 nierówna praca i skaczące obroty przy temp. poniżej -4 stopni


norbert.ch

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

Niestety, ale mam problem z moim 1.5 dCi, a nie znalazłem odpowiedzi w już istniejących tematach. Proszę o pomoc.

 

Parametry mojego auta:

Megane3 ph2, 1.5 dCi 110 FAP, K9K-636, przebieg 85k km, filtr paliwa zmieniany 16k km temu (oryginalny Renault)

 

Problem:

Zaczyna się przy temperaturach poniżej -4 stopnie, gdy samochód postoi kilka godzin (np. po nocy). Odpala bezproblemowo, przez pierwsze kilka sekund obroty delikatnie falują w okolicach 950RPM, ale to mi nie przeszkadza.

Po przejechaniu około 1km zaczynam czuć, że silnik pracuje nierówno, tak jakby na 3 cylindrach. Słychać trochę przerywaną pracę - jakby się dławił. Jak się zatrzymam na chwilę, to czuć to jeszcze bardziej, a obroty na biegu jałowym skaczą w zakresie około 600-1000RPM, a silnik wydaje nieprzyjemny dźwięk i wpada w drgania.

Dopiero po kilku(-nastu) sekundach normalnej jazdy około 2000RPM problem ustaje i silnik pracuje tak jak powinien.

 

Co już zrobiłem:

- OBD2 ELM327 nie pokazuje żadnych błędów,

- Silnik nagrzewa się liniowo i potem trzyma temperaturę 75stopni, więc to raczej nie termostat,

- Paliwo zawsze tankowałem na Orlenie, ale przed problemami raz zatankowałem na Statoil. Na pewno miałem ON zimowe w baku,

- Problem się pojawił, jak miałem około 2/3 baku ON - dolałem do końca na BP i po tym jakby poczułem poprawę, ale i tak wciąż problem występuje,

- W krakowskim "serwisie aut francuskich" przy Opolskiej - podpięli auto pod komputer - nic nie wykazało,

- Sprawdzili mi świece żarowe - też są w porządku (zgarnęli 50pln za diagnostykę, ale nie określili żadnego źródła problemu).

 

Bardzo mnie to niepokoi, bo auto ma dopiero niecałe 3 lata i tylko 85k km.. Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej przy następnym tankowaniu na pełny bak ON ok. 250 ml dobrego oleju do dwusuwów np. Ravenol Scooter 2 Takt półsyntetyk, albo ELF Moto 2 Off Road.

Warto by było podejrzeć korekty na wtryskiwaczach zaraz po odpaleniu.

Błędy mogą nie wyskakiwać, ale wtryskiwacz może niedomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawel, @mrarek - dziękuję za ciekawe pomysły

Trochę się boję dolewania oleju dla 2suwów, internet mówi że mogę mieć po tym problemy z DPFem... Zdania są jak zawsze podzielone. Alternatywnie może spróbować po prostu zalać cały bak Vervy/Ultimate/etc? Tylko najpierw muszę wyjeździć pełny który mam teraz, a przy spalaniu 1.5dCi to będzie z 1200km :).

 

Z tymi korektami wtryskiwaczy popatrzę w weekend, mam nadzieję że prosty ELM327 zaraportuje mi coś o tym. Macie jakieś sprawdzone programy na Androida/Win/Linux które by mi ładnie odczytały korekty wtryskiwaczy z OBD2 i zapisały do pliku, żebym mógł później zrobić z tego wykresy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do tego silnika leję LIQUY MOLY 2T

Szkoda pieniędzy, dystrybutor Liqui Moly oszalał z cenami, dla odmiany ja ostatnio za 5l Ravenola zapłaciłem 95 zł razem z przesyłką.

Trochę się boję dolewania oleju dla 2suwów, internet mówi że mogę mieć po tym problemy z DPFem...

Ravenol po spaleniu praktycznie nie zostawia popiołu, więc ilość popiołu w spalinach będzie taka sama z olejem i bez.

Ja u siebie FAPa mam, zresztą Mrarek też :)

W moim przypadku dolewanie oleju wyszło na plus, bo filtr wypala się co najmniej dwa razy rzadziej :D

Olej 2T redukuje ilość sadzy zawartej w spalinach, widać to też po oleju w silniku.

Mniej sadzy, więc FAP zapełnia się o wiele wolniej.

Alternatywnie może spróbować po prostu zalać cały bak Vervy/Ultimate/etc?

Daj sobie z tym spokój, to paliwo niczym nie różni się od zwykłego.

Więcej efektów daje ON + 2T, niż paliwo premium.

Jak chcesz innego paliwa, to zimą możesz zatankować na Lotosie Dynamica, bo jest to wtedy paliwo arktyczne IZ-40.

http://megane.com.pl/topic/64092-orlen-vs-shell/

Z tymi korektami wtryskiwaczy popatrzę w weekend, mam nadzieję że prosty ELM327 zaraportuje mi coś o tym. Macie jakieś sprawdzone programy na Androida/Win/Linux które by mi ładnie odczytały korekty wtryskiwaczy z OBD2 i zapisały do pliku, żebym mógł później zrobić z tego wykresy?

Żaden uniwersalny program tego nie odczyta.

Jedynie CLIP, lub MaxiECU.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się boję dolewania oleju dla 2suwów, internet mówi że mogę mieć po tym problemy z DPFem... Zdania są jak zawsze podzielone.
nie dygaj, bądź tfardy a nie mientki! nic sie nie stanie! :)

 

Dodano: 22 sty 2016 - 20:29

Szkoda pieniędzy, dystrybutor Liqui Moly oszalał z cenami, dla odmiany ja ostatnio za 5l Ravenola zapłaciłem 95 zł razem z przesyłką.
podasz linkę bo nie widzę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest obniżka w oficjalnym sklepie Ravenola.

Przy zakupie powyżej 90 zł wysyłka jest gratis.

Ja kupowałem bańkę 4l i do tego butelkę 1l, razem mnie to wyniosło 97 zł (pomyliłem się o 2 zł) :)

http://sklep.ravenol.pl/motocykle-i-skutery/101-RAVENOL-SCOOTER-2-Takt-Polsyntet-4L.html

http://sklep.ravenol.pl/motocykle-i-skutery/1-RAVENOL-SCOOTER-2-Takt-Polsyntet-1L.html

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataryniarz nie teoria tylko info z forum, że paliwa premium wolniej schodzą. I może się okazać, że w zbiornikach mają olej napędowy jeszcze przejściowy. I najlepiej kupować olej tam gdzie tankują się tiry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc wyjeżdżę cały bak i do następnego tankowania doleję któryś z polecanych przez Was olejów 2T i zobaczymy jakie będą efekty.

 

Oczywiście prawda - do OBD2 nie znalazłem programu który by podawał korekty na wtryskach.

 

Dodam nowe obserwacje z tego weekendu:

- Temp. -12st -> po odpaleniu obroty ~1050 RPM, delikatnie falują i po 5sek. spadają do ~900 RPM i się utrzymują gładko (potem po rozgrzaniu już będzie standardowe 850 RPM na biegu jałowym). Ruszam, przejeżdżam 300m, staję na wyjeździe z ulicy -> silnik delikatnie przerywa, da się to usłyszeć. Przejeżdżam kolejne 600m na około 2000 RPM -> czuć lekkie szarpanie. I po przejechaniu ~1km od startu do końca -> wszystko jest już ok, przejeżdżam bezproblemowo 130km.

- Temp. 0st -> od odpalenia do końca -> wszystko w porządku, przejeżdżam bezproblemowo 130km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!