Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korozja, ile to może kosztować?


Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej podjechać do warsztatu blacharskiego i zapytać. Przypuszczam że i tak przy ekonomicznej wersji lakierowania punktowego mogą zaśpiewać 200-300zł (lekka reka) razem za te 5 punktów.

 

Na twoim miejscu zrobił bym to samodzielnie - papier ścierny 60, 80, 100, wodna 800, szpachla samochodowa i troche cierpliwości i lakier w sprayu (musisz tylko dobrać kolor) - wszystko nie wiecej niż 50zł, 1-2 godziny pracy i po sprawie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również spróbowałbym sam. Najpierw dokładne czyszczenie rdzy ( i tu może okazać się ze pod "purchlami' są niestery dziury wtedy już chyna fachowiec ale może nie będzie tak żle)

Po dokładnym oczyszczeniu blachy ( do "żywego" czyli do gołej blachy- jakoś nie przekonują mnie preparaty typu CORTIANIN F lub BRUNOX które zamieniają rdzę w metal-ale może ktoś ma dobre doświadczenie z tymi preparatami) czyli po oczyszczeniu blachy i odtłuszczeniu podkład (może być pędzelkiem) potem po wyschnięciu sprzeszlifować i pomalować farbą zaprawkową. Też nie polecam sprayu tylko bardzo miękki pędzelek a po całkowitym wyschnięciu (po kilku dniach) szlifować papierem ściernym na mokro (papier 2000) i wypolerować pastą np. TEMPO . Dawniej sie bawiłem w takie zaprawki - obecnie z powodu braku czasu daje zarobić immym. Naprawdę jeżeli robi się to powoli - dokładnie wyczyści rdzę i da sie wyschnąć podkładowi i farbie to efekt jest do przyjęcia. l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepper_pl, naprawiałem tak mojego kaszlaka, podobne czynności robiłem potem w fieście i nigdy mi lakier nie zszedł ani szpachla spod niego nie wyszła - dlatego polecilem koledze takie rozwiązanie.

A po dobrze wyszlifowanej szpachli i dobrze dobranym kolorze lakieru nie zostaje śled że było coś robione.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok, a ja robiłem to w swoim bobku( czytaj maluchu) i niestety lakier zleciał szybciutko. wszystko było super przygotowane ale i tak jestem przeciwny sprayom. Potem malowałem całego malucha ale już renolakiem i do dziś nie ma śladu korozji na nim a sprzęt ma już 15 lat. tak więc wolał bym już zrobić zaprawkę pędzelkiem na dłużej niż aerozolem na krótko. koniec tematu bo nas modzi prześwięcą za OT. Już się nie przekonujmy i tak każda wersja prowadzi do usunięcia rudej. a może ten mój spray jest taki badziewny. chyba to był MOT Tip czy jakoś tak.

 

Dobrze, że ktoś to zauważył. ;-) - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojoj....maska i błotnik to pół biedy ale ja też miałem taką korozję wokół przedniej szyby....(oba słupki + dach) i powiem Ci, że na przednim słupku jak byś zbił te purchelki to nie wiem czy byś nie wystukał dziury i bez spawarki by sie nie obeszło....mało, że bez spawarki to nie wiem czy bez wyjęcia przedniej szyby......a tu jest ryzyko jej pęknięcia.... (jeżeli chciał byś mieć dobrze zrobione oczywiście) To jest najczarniejszy scenariusz....najlepiej podjedź do jakiegoś lakiernika i niech Ci wyceni.....ja na twoim miejscu nie bawił bym się w spray ..... :-/ Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak nie masz pojecia o temacie to lepiej sie nie porywaj z motyka na slonce. Pracuje w serwisie blach lak Forda i wiem jak temat wyglada. Samemu narobisz lat i bedzie kiszka. autoryzowany serwis 500 zl netto od elementu. malowanie w garazu taniej co nie znaczy lepiej. materialy dadza po taniosci i wyjda na to samo. ja w serwisie daje 3 lata gwar na robote zaden garazowiec takowej nie da. jesli korozja nad szyba juz sie zadomowila to zeby robota miala sens bedzie trzeba wyciac szybke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!