Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie wymysły ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich obserwujących forum,

jest to mój pierwszy temat więc za wszelkie nie dociągnięcia i błędy przepraszam ;)

Tak więc jak w temacie chciałem zrobić lepsze bezbarwne(białe) podświetlenie wnętrza, bagażnika świateł wstecznych,i postojówek przednich,

ale nie wiem czy bezpieczniki wytrzymają czy się jakieś plastiki przy lampkach nie potopią jak dam żarówki przynajmniej o 5W większe

od poprzednich. Z góry dziękuję za pomoc. :)

Pozdrawiam wszystkich Marcel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tematy o podmianie tych punktów świetlnych na LED-y, a otrzymasz o wiele więcej światła i jeszcze fabryczne przewody i bezpieczniki będą miały wielki zapas prądowy.

Przy światłach zewnętrznych uważaj jednak, by nie stracić dowodu rejestracyjnego jak pozakładasz źródła światła inne jak te, z którymi lampy otrzymały homologację.

Jedynie przy oświetleniu tablicy rejestracyjnej jest na LED-y oko przymykane, zarówno na drodze jak i na przeglądach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien stacje diagnostyczne dawno temu odpuściły. Oko przymykane jest i na ledy w postojówkach i na ledy w światłach dziennych (odpowiednik P21W) a osobiście doświaczyłem, ż również na ledy w światłach mijania. Kupiłem swego czasu u chińczyka takie cudo zamiennik h7 co rozsyłało strumień 2400lm świeciło przecudnie, cóż skoro niestety oślepiało. Pojechałem do diagnosty by na przyrządzie ustawił mi reflektory myśląc, że problem pochodzi od nich a facet mówi "Pani ale zgaś Pan długie bo tylko mijania mogę wyregulować". Ja Mu na to, że to światła mijania a Jemu kopara tak spadła, że szok. Czy kazał mi to wymontować, chciał zatrzymać dowód - NIE! Zachwycał się tylko jak mocno świecą i żałował jak ja, że nie da się ich wyregulować bo rozsyłają wielką śnieżnobiałą plamę światła.

A na koniec - przymykają też oczy na przyciemniane szyby, no chyba że prostaczki ściemniają na max-a przód boczny jak tył. Takie są realia. Naturalnie mój post nie jest pochwałą tego stanu ani zachętą do tego by tak robić a jedynie obserwacją faktycznego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tych miejscach mam zwykłe taśmy LED.

W sceniolu pólka w bagażniku jest sztywna wiec mam podklejone na jej obrzeżu 2 kawałki po 25-30 diodek i to jest przez Wtyczkę AC/DC podłączone do takiego samego gniazda, zamontowanego w plastiku obok fabrycznej lampki.

Przed wyjęciem półki trzeba wtyczkę odłączyć.

W drzwiach mam także 5cm kawałki taśm, po 3 SMD5050. Taśma na 12V zakupiona na centymetry w Praktikerze (biała ciepła).

Liczysz potrzebna ilość miejsc ciecia i taki odcinek kupujesz w całości. TO samo w lampkach oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Przed każdym z tych układów (3xLED/5cm) jest szeregowo wstawiony rezystor 43om i mocy 1W tak z zapasem. Dostosowuje to taśmę do zasilania 15V, co powinno ją uchronić przed przepalaniem.

Koszt takiego zestawu (5cm taśmy +rezystor) to 1,4zł.

Niestety im więcej żarówek zastąpimy LED-ami w układzie oświetlenia wnętrza, to przyciemnianie gorzej działa.

Krócej to trwa i szybciej gaśnie.

Pomimo że mam jeszcze dodatkowo podłączone 12szt. diodek pod lampki w drzwiach to niewiele to poprawia.

Dodatkowe diody to podświetlenie pod drzwiami, czerwone w tył jak drzwi są otwarte i podświetlenie klamek zewnętrznych.

Układ ten jest fabrycznie przygotowany na żarówki i to przez ich włókna (obciążenie) to przygasanie działa poprawnie. LED-y tego nie potrafią.

W czasie przygasania przychodzi taki moment, że diodki po prostu gasną błyskawicznie.Żarówki w tym czasie jeszcze przygasały.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie nie bawić się w zwykłe żarówki tylko w LED i paski LED.

Dzięki Gojgien za opis. Jaką kwotę ogółem za wszystkie oświetlenia (Bagażnik, środek przód i tył, drzwi, tablica rejestracyjna, postojówki przód) bym

musiał zapłacić? Dużo mi to zajmie czasu?

Pozdro ;)

Edytowane przez malutkiracing13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka kasa??

Masz wyżej podane aktualne ceny. Każda lampka taka jak w drzwiach, czy nad tablicą rejestracyjną, to 5cm pasek z 3 ledami SMD5050 i 2 rezystorami SMD w układzie. Do tego 1 dodatkowy rezystor, by przystosować to do 15V to koszt 1,4zł.

Do tego własne wykonanie co trudno wycenić.

Dodatkowe taśmy w bagażniku mam już wcześniej wklejone. Tam dodatkowym kosztem jest gniazdo i wtyczka AC/DC. Niestety nie pamiętam cen ale koszt jest podobny, razy wielokrotność zastosowanych modułów. W lampkach jest to na stałe przylutowane. Plusem tego rozwiązanie jest niższa cena jak chińskie LEDY odpowiadające wielkością żarówkom W5W, oraz kierunkowość ich świecenia. (w stronę klosza, a nie w drzwi)

 

Dodano: 28 sty 2016 - 00:05

W podsufitce mam jeszcze żaróweczki ale mam w planach i tam ledy wstawić.

Będzie to chyba inna opcja, ze względu na mniej miejsca.

Ledy SMD5050 odzyskane z zepsutej żarówki LED na 230V. Prawdopodobnie poszedł jakiś element i sobie mrugała. Ledy są jednak sprawne, a jest ich tam 27 szt.

Trzeba to tylko wykonać. I to tak by mogło być wymienne na wcisk, jak W5W ale światło skierowane tylko w dół.

 

No i wszystkie białe ledy jakie stosuje u siebie maja barwę ciepłą. Te mi się bardziej podobają, bo kolory w ich oświetleniu są bardziej naturalne..

Poniżej fotki jak świecą na rejestrację i za auto 2 lampki po 3 SMD5050.

(w każdej SMD5050 są scalone 3 diodki czyli w tych 2 lampkach praktycznie jest 18 zwykłych diodek)

1 fota krótko przez zmrokiem, 2 w tym samym czasie ale od góry świeci lampa nad wjazdem do garażu.

post-2372-0-42226900-1453937677_thumb.jpg post-2372-0-73827900-1453937700_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oko przymykane jest i na ledy w postojówkach i na ledy w światłach dziennych (odpowiednik P21W) a osobiście doświaczyłem, ż również na ledy w światłach mijania.

Problem zaczyna się w chwili wypadku.

Kolega jest biegłym sądowym i już wiele razy był wzywany do różnych ciekawych spraw.

Między innymi kilka osób ze sprawców stało się współwinnymi.

Oświadczyli, że zostali oślepieni przez nadjeżdżające auto i nie mogli dokładnie ocenić odległości.

Sąd zwrócił się po opinię do biegłego, który stwierdził, że w lampach były zainstalowane żarówki bez homologacji i rozkład światła z nich pochodzący jest inny niż ze źródła homologowanego.

Kilka razy miał też takie sprawy dotyczące najechania na tył pojazdu, gdzie wjeżdżający zeznał, że światła stop się nie zaświeciły.

Ekspertyza wykazała, że znowu źródła światła nie były homologowane, a na dodatek nie można stwierdzić, czy świeciły się w chwili uderzenia (mogły paść od uderzenia).

Kolega opowiedział i pokazał sprawy jeszcze w kilku sprawach, czasami naprawdę włos się jeży od tego, czego ludzie się czepiają.

Konkluzja z tego prosta, części nie miały homologacji, możesz z ofiary stać się współwinnym, a nawet winnym.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym wiedział gdzie jest sterownik oświetlenia, można by przerobić z analogowego przygasania na cyfrowy - co to da? A no to że niezależnie czy połączymy diody czy żarówki, podświetlenie będzie rozjaśniać i przyciemniać tak samo. Sam układ nie jest trudny a jedynie zasilanie (standardowo 5V ale nic nie stoi na przeszkodzie by instalacją samochodową sterować tyrystorem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Ja do oświetlenia tablicy mam zamontowane dedykowane zamienniki LED'owe firmy Einparts. Konkretnie takie: Einparts/

Z istotnych faktów jest to, że posiadają polską homologację i żaden diagnosta czy policjant nic Ci nie może zrobić.

Do oświetlenia wnętrza zastosowałem żarówki LED: W5W i C5W (różne miejsca), należy zwrócić uwagę na rozmiary W5W gdyż np. w lampce sufitowej nad klapą bagażnika musiałem specjalnie kupować żarówkę o wymiarze który zmieścił się w oprawce. Całość wyniosła około 30zł (wnętrze) + 70zł (tablica). Polecam LED'y COB które to dają dużo jasnego światła. :D :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!