Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana szczęk - odpowietrzenie układu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dziś podczas jazdy zapiekły mi się hamulce bębnowe, straszny opór podczas jazdy oraz głośne piski.

Zakupiłem już szczęki, cylinderki i zestaw naprawczy (sprężyny szpilki itp) i jutro po raz pierwszy będę walczył z wymianą tylnych hamulców - mam nadzięję, że dam radę..

 

Przeczytałem jednak tutaj na forum, że podczas wymiany cylinderków, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Zajrzałem więc do instrukcji, i piszą tam tak:

 

7d3ba196589ce.png

 

dlatego też chciałem Was zapytać:

 

1. czy przy wszystkich kołach, jest jakoś widoczny odpowietrznik? Łatwo go znajdę? Ewentualnie jak go zlokalizować?

2. "Unieruchomić korektor siły hamowania", gdzie to znajdę i jak to unieruchomić?

 

Jeżeli pytania są zbyt proste to z góry sory, ale przeszukałem forum i niestety nie potrafiłem tego znaleźć..

Edytowane przez pajdziku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://9.allegroimg.pl/s400/01/546/14/66/5466146633

Odpowietrznik wystaje do góry, taki jak kalamitka do smarowania, powinien mieć gumowe zabezpieczenie. Na zdjęciu jest cylinderek tylnego koła. Na przednim zacisku jest taki sam odpowietrznik, koło wężyka hamulcowego. Korektorem hamowania się nie przejmuj.

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;)

 

Korektorem hamowania się nie przejmuj.

 

Czy oby na pewno? Bo w instrukcji piszą, że jeżeli jest ABS to należy to odłączyć?

 

@EDIT

 

Dopytam jeszcze, czy przy wymianie cylinderków w tylnych kołach muszę odpowietrzać wszystkie 4 koła, czy wystarczy sam tył (2 koła)?

 

@EDIT2

 

Dziś rozebrałem hamulec, ale niestety oba cylinderki są tak mocno zapieczone, że śruba od przewodu hamulcowego, który doprowadza płyn do tłoczka ani drgnie. Podczas próby odkręcenia tego przewodu przypadkowo wygiąłem go (taka metalowa rurka dochodząca do cylinderka na klucz 11), czy to czymś grozi jeżeli jest delikatnie nie w takim kształcie jak powinno być? I macie jakiś sposób na odkręcenie tej przypieczonej śruby przewodu płynu hamulcowego? Dodam, że został kilkakrotnie solidnie spryskany WD-40.

 

Poniżej zdjęcie:

thumb_hosting_zdjec_1454175650__img_20160130_141041.jpg

Edytowane przez pajdziku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odkręcamy przewód hamulcowy, a potem cylinderek. Do odkręcania przewodu hamulcowego najlepiej użyć taki klucz, http://allegro.pl/klucz-11-13-do-przewodow-hamulcowych-i5468022672.html, w rozmiarze pasującym do nakrętki przewodu, nie przeskoczy na nakrętce. Koszt kilkanaście zł w sklepach z narzędziami.

Lekkie zagięcie przewodu hamulcowego nie jest groźne, chyba że jest załamany.

Przewód hamulcowy przekładamy możliwie szybko do nowego cylinderka, żeby jak najmniej płynu się wylało.

Powinno się odpowietrzyć też przód.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki ;)

Jutro, po zakupie klucza zabieram się za kolejną próbę.

Co do płynu, to niestety poprzez awarię lewego cylinderka, wyciekł cały płyn. Nowy płyn już kupiłem, ale będzie co odpowietrzać..

 

@EDIT

 

No i niestety, przewód był tak zapieczony, że jedynie objechało nakrętkę.. Byłem zmuszony oddać samochód do mechanika, co mnie niestety drogo kosztowało.

 

Rada dla osób, które chcą dokonać sami takiej naprawy, którą dostałem od użytkownika P_r_z_e_m_o jest taka, aby kupić przewód hamulcowy na metry (koniecznie poprosić w sklepie, w którym go kupujemy, aby zarobili końcówki) i albo samemu wygiąć (co wymaga odpowiedniej wprawy, aby nie przegiąć przewodu), albo poprosić w jakimś warsztacie, aby wygieli w odpowiedni kształt (dać na wzór np. stary przewód) lub też kupić przewód o pożądanym kształcie.

 

Dowiedziałem się też od mechanika na warsztacie, że takich nieruszanych przewodów (od kilku lat) nie ma szans odkręcić od cylinderka bez ich uszkodzenia. Więc jeżeli wymieniacie cylinderki, zaopatrzcie się również od razu w przewód, aby zaoszczędzić sobie czasu (oczywiście to co przytrafiło się mi nie musi przytrafić się Wam, ale w razie czego podaję taką radę ;)).

Edytowane przez pajdziku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!