Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z układem chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z układem chłodzenia, wymieniłem termostat na nowy, zaczęła skakać temperatura i zaczęło wywalać płyn przez zbiorniczek płynu.

Wyjąłem termostat i jest normalnie. PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEĆ

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie przedmuch do układu chłodzenie. Wyjęcie termostatu powoduje że gazy dostające się do układu mają otwartą drogę do zbiornika wyrównawczego i dlatego pozornie wszystko jest normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez termostatu można jeździć, silnik będzie niedogrzany i będzie więcej palił - więc nie jest to racjonalne. A z przedmuchem do układu nie radzę jeździć, bo w miejscu przedmuchu dochodzi do szybkiej erozji materiału otaczającego miejsce przedmuchu i intensywność przedmuchu rośnie oraz w związku z tym mogą rosnąć koszty remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest to zapowietrzenie, ale gdyby to było jednorazowe zapowietrzenie, to ono ustąpiłoby po pierwszym otwarciu termostatu, z tekstu wynika, że tu jest permanentne (stałe) napowietrzanie. Może to być efektem nie tylko uszczelka pod głowicą, ale pęknięta głowica, blok silnika, tulei cylindrowej lub jakiegoś innego elementu będącego pod ciśnieniem który ma kontakt z układem chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda (w niuansach) układ chłodzenia w samochodach z silnikiem diesla, więc moje uwagi mogą nie pasować do sytuacji.

Ja u siebie sprawdzałem to na butelkę z wodą, ale u mnie temperatura w układzie chłodzenia jest utrzymywana poniżej 100 st.C więc mogłem przejść na układ chłodzenia otwarty.

Można też kupić i zastosować tester obecności CO2 w układzie chłodzenia - to jest w zasadzie to samo co test z butelką, z tą różnicą, że tu do wody dodany jest wskaźnik obecności CO2.

To co zaproponuję można zastosować w każdym układzie chłodzenia, w którym zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy, jest tylko jeden warunek - korek na nim musi być sprawny. Na ten korek od góry należy nałożyć szczelnie kawałek jakiejś rury (tuleja) o wysokości 4-5 cm tak aby nalana do tej tulei woda nie wyciekała. Sprawdzenie czy są przedmuchy będzie polegało na tym, że przy rozgrzanym do normalnej temperatury pracującym silniku wlewamy do tulei wodę i jeżeli w tej wodzie pojawi się z zaworka ciśnieniowego ciągłe bąbelkowanie powietrza, to świadczy o przedmuchu.

Innym objawem przemawiającym za przedmuchem jest to, gdy przy zabudowanym sprawnym termostacie, przy każdym odpaleniu zimnego silnika poziom płynu w zbiorniku jedzie do góry i dochodzi do wyrzucenia płynu przez korek.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam mam pytanie tak jak wczesniej opisalem to na wyjetym termostacie tez wyrzuca plyn co moze byc przyczyna ze tak sie dzieje

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!