Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło alternatora? Regulator?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam Scenic II 2005r 1.6 16v Benz/LPG.

 

Mam problem z obrotami. Autko odpala ładnie pięknie, lecz po jakimś czasie obroty zaczynają falować lub gaśnie i światła przygasają. Dzieje się tak jak silnik się trochę już rozgrzeje. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i jest na biegu jałowym obroty spadają do 1000 obr. a po chwili spadają do ok 700-800 obr. (4 kreski) i tak trzyma chwile i zaczynają spadać do 2 kresek czasem wgl znikną. Jak prze gazuję to znów jest jak na początku. Czasem jest tak że na "luzie" trzyma normalnie obroty. A czasem jest też tak że wskakują na ok. 1200 obr i tak trzyma. Ogółem to wcześniej 700-800 obr ( 4 kreski) to było OK! Tak jest gdy dojeżdżam do świateł itp.

Natomiast gdy wracam do domu wychodzę by otworzyć garaż autko na luzie obroty w normie 700-800 obr i obroty spadają a światła przygasają i czasem auto samo się prze gazuje i wraca wszystko do normy a czasem gaśnie.

Tak samo się dzieje gdy auto jest na luzie obroty trzyma OK! i włączę dmuchawę czy klimę czy podgrzew. tylnej szyby obroty spadają i po czasie wracają do normy.

Autko też coś szarpie. Brakuje mu również mocy. Czasami jest mułkowaty a czasami idzie jak burza. I dość często podczas wyprzedzania lub dodawaniu gwałtownie gazu jest wrażenie jak by się ślizgało sprzęgło-obroty idą wysoko a autko nie, ale zaraz wracają do normy i idzie OK albo trzeba stopniowo dodawać gazu. Jest to męczące podczas wyprzedzania.

Również gdy mam dmuchawę na "3" i podczas jazdy wrzucam na luz to słychać jak dmuchawa trochę przysiada i wraca do normy. Również gdy skręcam to światła przygasają i obroty opadają na chwilę i jak chodzi dmuchawa to też przysiada.

 

Mierzyłem napięcie i jest nie całe 14.4V i trzyma jak obroty są OK lecz gdy spadają obroty napięcie spada wraz z nimi.

Jakiś czas temu wymieniałem regulator napięcia bo mi padł. Było tak, że zaczęła pojawiać się kontrolka od AKU, zrobiłem z 30 km, akurat dojechałem pod dom i mi padł Scenic całkowicie. Regulator nie wymieniłem na oryginalny, bo nie miał w sklepie na stanie i dostałem polski zamiennik, a nie miałem czasu by czekać.

Ostatnio dostrzegłem delikatne piski ale nie wiem czy to są już jakieś przesłuchy czy co :-) a nie miałem zbytnio czasu by się temu przysłuchać i sprawdzić.

Nie wiem czy to może być coś z sprzęgłem alternatora czy z regulatorem bo nie jest oryginalny czy co.

 

Może ktoś miał taki przypadek i pomoże, albo podpowie co gdzie sprawdzić, najlepiej jak najjaśniej bo mechanik to ze mnie nie jest :D

 

Pozdrawiam!

 

Dodano: 02 lut 2016 - 19:50

Byłem teraz sprawdzić co się dzieje przy skręcaniu kołami i słychać piski i spadek napięcia. Też słychać delikatny jakby klekot ale nie wiem czy to z alternatora czy KZFR.

I przy odpalaniu autka czasami są słabe obroty jak by chciał zaraz zgasnąć i muszę go lekko przy gazować a czasami sam wskoczy na obroty. Również odpala i wszystko jest OK.

Jakieś pomysły co to może być z tymi piskami?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy sprawdzał cewki i mówił że są OK. A co do altka to nie wiem. Już nie mam pomysłów na to. Jutro chyba podjadę do Elektro-mechanika i może on coś podpowie. Może ten regulator coś nie tak działa. W tamtym co mi padł to szczotek wgl prawie że nie było, może wymienię w tamtym starym szczotki i założę z powrotem to może coś zmieni???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to są 4 jednakowe a sprawdzał je chyba poprzez wyjmowanie. Jutro może będę miał czas to sam je sprawdzę. Wystarczy że je tylko wypnę z wtyczki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!