Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwarcie instalacji układu podnoszenia szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaczynając od początku historię spróbuję wszystko wyjaśnić jak to się zaczęło.

Po dwóch dniach postoju samochodu na parkingu okazało się że akumulator całkowicie się rozładował, podczas pomiaru jeszcze na zamontowanym okazało się że napięcie wynosi nieco ponad 3V, po wyciągnięciu akumulatora napięcie cały czas rosło i po 1,5 godzinie osiągnęło 8V po czym podpiąłem pod prostownik i naładowałem.

Po podpięciu do instalacji Meganka zapaliła bezproblemowo, prąd ładowania był w normie więc przyszła kolej na sprawdzenie poboru energii, wyszło 116mA więc trochę za dużo ale pomijam to bo najgorsze dopiero nastąpi, podczas ponownego pomiaru wszelkie wartości były przekroczone pobierał więcej niż 10A po czym zaczęło się dymić z tylnych drzwi jak się okazało z kostki przy silniczku podnoszenia szyb, po rozłączeniu myśląc że problem został wyeliminowany podłączyłem akumulator następnie wsiadłem za kierownicę i odpaliłem silnik, natychmiast szyba przednich drzwi samoczynnie opadła i zaczęło się dymić tym razem z nich.

 

Czasami miewałem problemy tego typu że podczas odpalenia samochodu nie podświetlały mi się zegary zgaszenie i ponowne odpalenia pomagało, druga sprawa to czujniki cofania które też czasami piszczały, nie wiem czy ma to związek z tą sprawą ale te objawy jak już występowały to były podczas deszczowej lub wilgotnej pogody a to co się stało teraz też nastąpiło po deszczowej wilgotnej pogodzie.

Nie wiem czy jest sens podpinać ponownie akumulator bo tym razem spaleniu może ulec coś innego.

 

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam bo naprawa w warsztacie przekroczy koszt tego samochodu bo mieszkam w Anglii, dawno temu miałem go sprzedać ale pojawiły się inne wydatki i teraz już za późno :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie on się normalnie znajduje? bo ja mam Anglika i nie wiem czy jest w tym samym miejscu, a jakoś znaleźć informacji nie mogę na ten temat gdzie jest, myślę że trzeba schowek zdemontować ale nie jestem pewien, spróbował bym go wysuszyć może się da a druga sprawa to jakim cudem tam się dostała woda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji EU jest pod kierownicą, w UK podejrzewam, że będzie za schowkiem.

Woda dostaje się tam najczęściej z różnego rodzaju nieszczelności, np. zapchane odpływy przy przedniej szybie.

Sprawdź też samą skrzynkę bezpieczników, bo ona też może być mokra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a druga sprawa to jakim cudem tam się dostała woda?

Np przez nieszczelną przednią szybę, przez źle wykonany zabieg czyszczenia klimatyzacji (napsikany preparat do dezynfekcji w kratki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem i sprawdziłem faktycznie znajduje się za schowkiem a dokładnie nad nim, niestety albo na szczęście sam nie wiem co lepiej ponieważ jest suchy nie ma żadnych oznak wody jest na nim nawet drobna warstwa kurzu więc było by widać jak by coś po nim spływało, bezpieczniki też wydają się suche, jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wygląda na suche, może wyschło bo dzisiaj było 10 stopni ciepła, wiał wiatr i świeciło słońce, ale dlaczego po wyschnięciu dalej pali i dlaczego dosłownie nie spalił się samochód podczas okresu gdzie wyczerpał się akumulator, a bezpieczniki po co są jak nie działają to nie ma sensu.

Czy możliwe jest że po ponownym podłączeniu akumulatora zwarcie pojawi się gdzieś indziej, bo było przecież na obwodzie od podnoszenia szyb, czy po wyciągnięciu bezpiecznika jest możliwe że przeskoczy gdzie indziej na przykład na podgrzewanie siedzeń?

Edytowane przez Adramelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!