Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika a różnice miedzy F9Q aF9K


murinus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem zmuszony wymienic silnik w mojej megi 1.9dci 120 km mam w okolicy silnik z laguny z 2009 roku z przebiegiem 188 tys km.

Tylko ja mam oznaczenia F9Q a tamten z laguny F9K i moje pytanie czym one sie roznia bo osoba sprzedajaca mowi ze chyba niczym mechanik do ktorego dzwoniłem zeby sie upewnic tez zabardzo nie wie wiec zwracam sie do was forumowicze.

Pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że w lagunach w 2009 roku nie montowano 1,9 dCi. Rocznikowo byłaby to Laguna III, a tam nigdy nie było 1,9.

Jesteś pewien, że masz F9Q? Sprawdziłeś na bloku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy:

jak silnik będzie 1,9 z 2009 roku to na pewno będzie 130KM. 130KM mają inne głowice, bloki mają mniej mocowań na wspornik pompy wtryskowej. Co więcej, inne jest mocowanie do nadwozia - inne łapy, np. ta przy rozrządzie, inny jest osprzęt (turbo, wtryski). Inny jest też układ smarowania i odpowietrzenia skrzyni korbowej (inna pompa oleju, inna miska olejowa, inna odma).

Żeby to zagrało, to wydaje mi się, że musiałbyś założyć do słupka 130KM swoją głowicę i osprzęt (wtryski, turbo) i wtedy teoretycznie to powinno ruszyć.

 

Dla potomnych wrzucam porównanie bloków 1,9 F9K (z 2003 roku) oraz F9 (z 2004 roku)

thumb_hosting_zdjec_1454788211__f9k_i_f9.jpg

thumb_hosting_zdjec_1454788198__f9k_i_f9_1.jpg

 

na drugim zdjęciu widac różnicę - na bloku F9 jest jedno mocowanie więcej.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w samym bloku już są takie szczegóły, które mogą (ale nie muszą) utrudnić wymianę i cały remont). Wszystko jest do zrobienia, ale jak tych szczegółów się trochę pojawi, to koszty i czas rosną bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F9K to silnik 120 KM z Laguny II, lub 100 KM z Trafica.

Będzie pasował po przekręceniu łap, jeżeli rozrusznik jest z tej samej strony co u Ciebie.

Silnik 130 KM pasuje prawie p&p do aut, które miały 120 KM.

Można zrobić hybrydę ze słupkiem od 130 KM i osprzętem 120 KM, albo przełożyć całość.

Jeśli jest taka możliwość, to lepiej włożyć kompletny silnik 130 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, sam rozważałem wsadzenie 130KM i nawet taki silnik kupiłem, ale niektóre szczegóły mocno utrudniają życie.

130KM ma elektroniczną przepustnicę.

Są inne węże powietrzne ( do przeskoczenia)

Inna wiązka silnika.

Inny egr (można wyłączyć i zaślepić).

Wtryski mają 7 znaków do kodowania. Nie wklepiemy ich do sterownika 120KM.

Wtryski od 120KM są krótsze niż w 130KM, jak wsadzimy je do głowicy 130KM to auto będzie kopcić i nie będzie mocy - ktoś to już przechodził na forum. Być może ktoś by to ogarnął, ale to będzie koszt.

Inne łapy silnika - tylko przeróbka, bo poduszki nie są zamienne.

Sterownika silnika nie można wsadzić od 130KM bo się nie dogada z resztą auta.

 

Myślę, że można wsadzić kompletne 1,9 130KM, ale to zajmie dużo czasu i pieniędzy. Chyba się nie opłaci w takim aucie jak scenic.

Najrozsądniej jest kupić sprawny silnik, wymienić w nim słabe punkty na nowe, ew wsadzić dół od 130KM.

 

Jak słyszę jakie ludzie przechodzą cyrki po kapitalnych remontach to odechciewa się wszystkiego. A to nie odpala, a to się trzęsie, a to hałasuje, a to panewkę rozklepuje po kilkudziesięciu kilometrach, "Paaaanie, to się ułoży!" hehe.

 

Autor tematu, rozważ zakup scenica jeżdzącego, z dolnej półki cenowej i wymień w nim panewki, pompę oleju, zrób turbinę i pewnie to wyjdzie szybciej a pieniądze podobne.

Zrobiłem to co Ty chcesz teraz zrobić, miało być pięknie i szybko. Kupiłem scenica z obróconą panewką. Wał miałem idealny z espace, w ktorym dmuchnęła uszczelka pod głowicą. Miało się skończyć na przełożeniu wału i zrobieniu turbiny, ale wyszły takie kwiatki, że dużo szybciej było wstawić drugi silnik. Auto już jeździ, ale jak na razie wychodzi ok 12 tys zl, a zakładałem max 8+ opłaty.

Zdecydowaną większość prac robię sam, jakbym miał jeszcze zapłacić za pracę mechanika to już bym zbankrutował :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130KM ma elektroniczną przepustnicę.

Przepustnica w 120 i 130 KM jest ta sama, nawet przed chwilą sprawdziłem w rozpisce (8200843370).

Inna jest w Vitarze.

Inna wiązka silnika.

Wiązkę się przekłada do starego.

Wtryski mają 7 znaków do kodowania. Nie wklepiemy ich do sterownika 120KM.

Na szczęście to Euro 3 i sterownik potrafi się do wtryskiwaczy dostosować.

Wtryski od 120KM są krótsze niż w 130KM, jak wsadzimy je do głowicy 130KM to auto będzie kopcić i nie będzie mocy - ktoś to już przechodził na forum.

Dlatego przekłada się całą głowicę, albo zostawia oryginalny osprzęt.

Inne łapy silnika - tylko przeróbka, bo poduszki nie są zamienne.

W Lagunie II 120 i 130 są te same poduszki.

Większy problem jest w Sceniku II, gdzie były dwa typy poduszek dla silników 120 KM.

Jeden typ jest kompatybilny z silnikiem 130 KM, a drugi nie.

Silnik był od innego typu auta

Największy jest problem z przystosowanie silnika od/do Vitary, bo ma całkiem inne łapy, ale można to przeskoczyć.

Mam wrażenie, że to był właśnie silnik od Vitary.

Na pierwszy rzut oka wszystko jest takie same jak w Renaultach, dopiero po postawieniu obok siebie wychodzą na jaw różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porównywałem 120KM do silnika 130KM ze scenica/megany III bo wbrew pozorom można je czasami taniej kupić niż 120KM, a jest też bardzo prawdopodobne, że taki silnik będzie miał mniejszy przebieg niż te starsze.

130KM ma elektroniczną przepustnicę (jest na metalowej rurze dolotu, widoczna po twarciu maski), której w ogóle nie ma w 120KM, dlatego między innymi jest inna wiązka silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!