Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak wykrecic urwana szpilke srube z bebna tyl


Rekomendowane odpowiedzi

co mozecie koledzy zaproponowac ?raczej niewiele wystaje srubki z bebna

Mi do glowy przychodzi

1. kleszcze do rur - zlapac i probowac odkrecic ( jesli jest za co zlapac i da sie podejsc z kleszczami przy aucie na podnosniku samochodowym),

2. przyspawac kawal preta ( nie dotre do spawarki, wiec odpada) ,

3. nawiercic srube i zrobic lewy gwint ( to twardy materil, probowal ktos ? ) - to realne do przeprowadzenia w moich warunkach.

jest i 4 sposob, oczywiscie, powiedzmy dla mieczakow: kupic beben , nowe lozysko, i wszystko ladnie zmontowac , oddac niezla sume i jezdzic delikatnie naciskajac gaz aby oszczedzac na paliwie <lol>

dodam, ze prawdopodobnie sruba zerwana przy wykrecaniu w wulkanizacji, a zloczyncy sie nie przynali w zakladzie.

 

Na forum można pisać z polskimi znakami. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to ja proponuje inaczej. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=5477&...highlight=fiata popatrz na zdjęcia dodane przez czarka jak wygląda to co jest pod bębnem.

następnie zauważysz że śruba ta jest wkręcona w piastę a nie w bęben(bo w bębnie raczej chyba nie ma gwintu więc na moje oko da się ściągnąć sam bęben zostawiając szpilkę w piaście. potem jak ściągniesz bęben będziesz miał możliwość lepszego złapania za śrubę aby ją odkręcić. polecam wersję albo dobre ściski żeby złapać tą śrubę albo pilnik i opiłować śrubę na klucz. następnie próbować ją wykręcić. można przed tym ją oczyścić i spryskać jakimś preparatem. ja za najlepszy sposób uważam czajnik wrzątku i polać śrubę i wtedy temperatura zrobi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wypadek jak by nie poszło ci sposobem Leppera. Miałem 4 urwane : tylko 1 poszła tzw. wykręcakiem (wygląda jak gwintownik tylko w lewą stronę) wcześniej trzeba sporo lać wd 40 albo czym lepszym. Pozostałe 3 rozwiercałem - trzeba kupić dobre wiertła (tytanowe po 10 zł /szt), zacząć wiercić 4 lub 6, a przede wszystkim trafić idealnie w środek śruby (ktoś z boku musi ci pomagać żeby linia wiercenia też była idealna). Następnie wiercisz 8 i na koniec 10 jeśli dobrze trafiłeś w środek. 1 po 8 sama wykręciła się razem z wiertłem. 2 dopiero po 10 i trzeba było resztki gwintu wyciągać gwintownikiem. Oczywiście potrzeba dużo cierpliwości.

Mi prawdopodobnie przeciągneli śruby w wulkanizacji, ale urwałem już sam jedną rączką. Nie chcąc ryzykować kupiłem nowy komplet (16 szt.) wychodzi taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi Panowie ! widze , ze da sie to zrobic domowymi sposobami :P

w moim przypadku, tylko wiercenie jest realne, nie mam podstawowych narzedzi, a wiertla i gwintownik da rade kupic. Tylko zastanawia mnie jeszce troche sprawa czy tam jest pol os.

Nie znam francuzow, to moje pierwszy rok z renault, do tej pory VW i Fiaty.

w VW beben siedzi na czopie, i w beben sie wkreca szpilki. Zastanawia mnie ze mechaniki tez mi zaproponowali zamiane bebna a co za tym idzie lozyska ... moze w 2.0 jest inne rozwiazanie niz 1.6 ? Albo to zalezy od tego czy jest ABS u mnie na szczescie brak.

w kadym razie sprobuje wiercic, jade zaraz szukac dobrych wiertel i gwintownikow.

ps. sory prezes przyzwyczajanie pisania bez polskich znaków, ale i nie zawsze mam do nich dostep ( klawiatura ENG ewentualnie RUS). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze tak. Szybko nagrzać śrubę, najlepiej palnikiem gazowym, do czerwoności i natychmiast szybko schłodzić zimną wodą. Można przyspawać elektrycznie nakrętkę i też szybko schłodzić wodą. Nie spotkałem się z przypadkiem żeby nie poskutkowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione !!

opisuje : zaczac trzeba dod zakupy konkretnych wiertel, ja wzialem HSS ( Ruko - Niemcy) 4,5 5,5 9,5 a 10 mialem oraz gwintowanik M12x1,5. Wiercenie jak w maslo mi poszlo.

NAjwazniejsze aby dokladnie w srodku wiercic , o dokladnie katy zachowac 90 st w dwoch plaszczyznach, mi pomagala druga osoba przy tym,. O niecale 1mm za nisko sie wwiercilem i zaczely sie problemy, bo po przejsciu 9,5 na dole juz zjadalo mi gwint a na gorze naddatek materialu,.

Tutaj wykombinowalem ze trzeba gwintowac . Pierwsze 2 rowki trzeba bylo wywiercic 10mm nawet lekkim kosztem roboczego gwintu, potem wydlubac reszti sruby, aby prawidlowy moment gwintownik zlamal i koncowym gwintoanikiem kilka obrotow przegryzlem, potem wstepnym calosc i ostatecznie koncowym calosc.. Co do bebnow, u mnie gwint jest w bebnie, a beben osadzony na lozyskach i podejrzewam, ze na czopie. Nie zdejmowalem bebna, ze wzgledu na niedoswiadczenie z francuzami, cholera wie co trzeba byloby nowego. Minus taki ze sporo opilkow i kawalkow metalu wpadlo w beben , ale to powinno sie zetrzec w mial , nie robiac duzej krzywdy powierzchniom hamulacym.

 

Efekt rewela, dziala i trzyma jak nalezy :P

Dzięki LECHU PW i lepper_pl . Pozostalym polecam takie rozwiazanie przy takim problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!