Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak wykrecic urwana szpilke srube z bebna tyl


Rekomendowane odpowiedzi

co mozecie koledzy zaproponowac ?raczej niewiele wystaje srubki z bebna

Mi do glowy przychodzi

1. kleszcze do rur - zlapac i probowac odkrecic ( jesli jest za co zlapac i da sie podejsc z kleszczami przy aucie na podnosniku samochodowym),

2. przyspawac kawal preta ( nie dotre do spawarki, wiec odpada) ,

3. nawiercic srube i zrobic lewy gwint ( to twardy materil, probowal ktos ? ) - to realne do przeprowadzenia w moich warunkach.

jest i 4 sposob, oczywiscie, powiedzmy dla mieczakow: kupic beben , nowe lozysko, i wszystko ladnie zmontowac , oddac niezla sume i jezdzic delikatnie naciskajac gaz aby oszczedzac na paliwie <lol>

dodam, ze prawdopodobnie sruba zerwana przy wykrecaniu w wulkanizacji, a zloczyncy sie nie przynali w zakladzie.

 

Na forum można pisać z polskimi znakami. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to ja proponuje inaczej. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=5477&...highlight=fiata popatrz na zdjęcia dodane przez czarka jak wygląda to co jest pod bębnem.

następnie zauważysz że śruba ta jest wkręcona w piastę a nie w bęben(bo w bębnie raczej chyba nie ma gwintu więc na moje oko da się ściągnąć sam bęben zostawiając szpilkę w piaście. potem jak ściągniesz bęben będziesz miał możliwość lepszego złapania za śrubę aby ją odkręcić. polecam wersję albo dobre ściski żeby złapać tą śrubę albo pilnik i opiłować śrubę na klucz. następnie próbować ją wykręcić. można przed tym ją oczyścić i spryskać jakimś preparatem. ja za najlepszy sposób uważam czajnik wrzątku i polać śrubę i wtedy temperatura zrobi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wypadek jak by nie poszło ci sposobem Leppera. Miałem 4 urwane : tylko 1 poszła tzw. wykręcakiem (wygląda jak gwintownik tylko w lewą stronę) wcześniej trzeba sporo lać wd 40 albo czym lepszym. Pozostałe 3 rozwiercałem - trzeba kupić dobre wiertła (tytanowe po 10 zł /szt), zacząć wiercić 4 lub 6, a przede wszystkim trafić idealnie w środek śruby (ktoś z boku musi ci pomagać żeby linia wiercenia też była idealna). Następnie wiercisz 8 i na koniec 10 jeśli dobrze trafiłeś w środek. 1 po 8 sama wykręciła się razem z wiertłem. 2 dopiero po 10 i trzeba było resztki gwintu wyciągać gwintownikiem. Oczywiście potrzeba dużo cierpliwości.

Mi prawdopodobnie przeciągneli śruby w wulkanizacji, ale urwałem już sam jedną rączką. Nie chcąc ryzykować kupiłem nowy komplet (16 szt.) wychodzi taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi Panowie ! widze , ze da sie to zrobic domowymi sposobami :P

w moim przypadku, tylko wiercenie jest realne, nie mam podstawowych narzedzi, a wiertla i gwintownik da rade kupic. Tylko zastanawia mnie jeszce troche sprawa czy tam jest pol os.

Nie znam francuzow, to moje pierwszy rok z renault, do tej pory VW i Fiaty.

w VW beben siedzi na czopie, i w beben sie wkreca szpilki. Zastanawia mnie ze mechaniki tez mi zaproponowali zamiane bebna a co za tym idzie lozyska ... moze w 2.0 jest inne rozwiazanie niz 1.6 ? Albo to zalezy od tego czy jest ABS u mnie na szczescie brak.

w kadym razie sprobuje wiercic, jade zaraz szukac dobrych wiertel i gwintownikow.

ps. sory prezes przyzwyczajanie pisania bez polskich znaków, ale i nie zawsze mam do nich dostep ( klawiatura ENG ewentualnie RUS). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze tak. Szybko nagrzać śrubę, najlepiej palnikiem gazowym, do czerwoności i natychmiast szybko schłodzić zimną wodą. Można przyspawać elektrycznie nakrętkę i też szybko schłodzić wodą. Nie spotkałem się z przypadkiem żeby nie poskutkowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione !!

opisuje : zaczac trzeba dod zakupy konkretnych wiertel, ja wzialem HSS ( Ruko - Niemcy) 4,5 5,5 9,5 a 10 mialem oraz gwintowanik M12x1,5. Wiercenie jak w maslo mi poszlo.

NAjwazniejsze aby dokladnie w srodku wiercic , o dokladnie katy zachowac 90 st w dwoch plaszczyznach, mi pomagala druga osoba przy tym,. O niecale 1mm za nisko sie wwiercilem i zaczely sie problemy, bo po przejsciu 9,5 na dole juz zjadalo mi gwint a na gorze naddatek materialu,.

Tutaj wykombinowalem ze trzeba gwintowac . Pierwsze 2 rowki trzeba bylo wywiercic 10mm nawet lekkim kosztem roboczego gwintu, potem wydlubac reszti sruby, aby prawidlowy moment gwintownik zlamal i koncowym gwintoanikiem kilka obrotow przegryzlem, potem wstepnym calosc i ostatecznie koncowym calosc.. Co do bebnow, u mnie gwint jest w bebnie, a beben osadzony na lozyskach i podejrzewam, ze na czopie. Nie zdejmowalem bebna, ze wzgledu na niedoswiadczenie z francuzami, cholera wie co trzeba byloby nowego. Minus taki ze sporo opilkow i kawalkow metalu wpadlo w beben , ale to powinno sie zetrzec w mial , nie robiac duzej krzywdy powierzchniom hamulacym.

 

Efekt rewela, dziala i trzyma jak nalezy :P

Dzięki LECHU PW i lepper_pl . Pozostalym polecam takie rozwiazanie przy takim problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!