Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jazda z odłączonym czujnikiem doładowania turbiny


spotter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowiłem podzielić się z zainteresowanymi moimi doświadczeniami w zakresie nadmiernego spalania i przymulenia scenic II 1,9 dci i coś w tym temacie dowiedzieć się więcej.

Otóż jak zaczęły się niewielkie mrozy w grudniu ubiegłego roku to pojawiły się problemy z odpalaniem i nadmiernym spalaniem szczeniaka, o czym pisałem w odrębnym temacie na tym forum. Mimo porad wielu mechaników i próby zaradzenia przez trzech mechaników problem poniekąd z odpalaniem sam rozwiązałem (o czym w poprzednim temacie pisałem) natomiast został problem spalania ok. 10 l/100 km. po mieście. Auto nie miało dynamiki jakby w ogóle nie było turbiny. Nieco lepiej było na trasie jak się rozbujało to 120 km. można było pociągnąć.

 

Ten problem też poniekąd rozwiązałem na podstawie wertowania tego forum renault. Otóż odpiąłem przepływkę i czujnik doładowania turbiny i autko ożyło. Jest zwinniejsze, mocniejsze i pali gdzieś o ponad 30 % mniej niż poprzednio. Jeżdżę już tak kilka dni. Przed odpięciem komputer nie sygnalizował żadnych problemów, nic też nie wykrył mechanik na badaniu komputerem. Po odpięciu przepływki również nie. Dopiero jak czujnik doładowania odpiąłem to pojawiał się na żółto napis SERWIS oraz na wyświetlaczu w j. holenderskim INSPUITING KONTROLEREN tzn. sprawdź wtryskiwacze. Ale autko dziarsko jeździ i nic się nie dzieje.

Moje pytanie: jaka może być przyczyna takiego stanu. Czy przepływaka wstawiona 2 lata temu oryginał simensa już nie działa prawidło a tylko daje sygnał na komputer, że niby działa, czy ewentualnie to samo jest z czujnikiem doładowania, czy ewentualnie przyczyna jest w innym czujniku czy zaworze? Czy trzeba nową przepływkę i czujnik doładowania.

 

Jeśli ktoś miał doświadczenia w tym temacie lub ma wiedzę to proszę o poradę, za co będę bardzo wdzięczny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda z odłączonym czujnikiem doładowania może spowodować wypalenie tłoków.

Jak najbardziej przepływomierz mógł paść, albo przegniły kable.

Niestety przepływomierz najlepiej się sprawdza poprzez jego podmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za szybką odpowiedź. Mam przez to rozumieć, ze wtryski mimo że mniej dostają paliwa działając bez kontroli mogą nieprawidłowo je dozować a to z kolei powodować nadmierne spalanie i wypalenie tłoków?

Przy okazji zapytam czy opisane przez zemnie objawy mogą mieć jakiś związek z nieprawidłowym działaniem czujnika lub zaworu podciśnienia?

Również będę wdzięczny za wskazówki i rady.

Pozdrawiam

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu czujnika wyskakuje błąd i silnik przełącza się w pewien tryb pracy awaryjnej, więc dozuje paliwo bez czujników, a tylko za pomocą sztywnych ustawień.

Opisane objawy mogą się tyczyć EGRa, czujnika, przepływomierza i pewnie jeszcze kilka innych objawów by się znalazło.

Jaki błąd wyrzuca CLIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mechanik który do tej pory diagnozował moje autko nie robił tego CLIPEM ale innym komputem o podobno wysokiej jakości. Błędów w grudniu br.żadnych nie stwierdził. Obawiam się jednak, że z tym badaniem mogło być jak z pomiarem ciśnienia w cylindrach i podana mi skalą oraz wartościami. Także nie mam zamiaru tego pana fatygować. Jedynie w ASO Warszawa ul. Modlińska z pewnością diagnoza KLIPEM jest możliwa w cenie jak przypuszczam ok. 200 zl. Ale jak nie będzie innego rozwiązania to się zdecyduję bo jakość jazdy jest fatalna jeśli chodzi o przyśpieszenie i wchodzenie na obroty.

 

Oczywiście wdzięczny jestem za każdą radę, gdyż jak okazuje się są lepsze od tych z warsztatów.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za namiar na specjalistyczny warsztat. Będę musiał coś z tym szczeniakiem zdecydować. Teraz jest tak, że lepiej jeździ na odpiętej przepływce i mniej pali, niż na podłączonej. Na wolnych obrotach w ciągu godziny potrafi zjeść 0,8 l. a na jednym z forów wyczytałem, że powinien 0,4 l. (wyszło jak dodałem mu ceramiks w grudniu ub. roku) Obecnie na mieście jest ok. 9.l/100 kom. a w trasie 6,5 l. Ale też nie o to mi chodzi najbardziej. Bardziej denerwuje mnie to, ze słabo wchodzi na obroty tak jakby nie było turbiny. Na tym i innych forach czytałem, że może to być oprócz elektroniki problem regulacji podciśnienia turbiny, że można to sprawdzić spinając rurką wężyki na zaworze i na czujniku regulujących doładowanie turbiny. I tu mam pytanie czy ktoś tego próbował? Chodzi o takie połączenie tych wężyków żeby pominąć czujnik, a następnie to samo w odniesieniu do zaworu podciśnienia turbiny. Podobno można w ten sposób sprawdzić czy ta elektronika jest sprawna.

 

Myślę jednak, że lepiej nie eksperymentować a nagrać dzień wolny od pracy i jechać na KLIPA do warsztatu, który specjalizuje się w reanult. Wiec jeśli ktoś ma jakiś kontakt (nr telefonu na to Piaseczno lub okolicę Warszawy to będę wdzięczny). Nie ma możliwości podmienić od kogoś te czujniki lub zawory bo to najlepiej by pokazało.Z doświadczenia wiem, że kompy pokazywały że wszystko z elektroniką OK, a podmiana na innym, że czujnik nie działa.

 

Dodano: 12 lut 2016 - 20:11

Chce jeszcze dodać, o czym zapomniałem, że EGR od 3 lat zaślepiłem, bez żadnych reakcji na wyświetlaczu komputera, a z zyskiem dla dynamiki samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystko forumowiczów.Dzięki TheOktik za namiar ale dostałem adres bliżej Legionowa tj. na Mechaników w pobliżu Ząbek i tam wczoraj mój szczeniak został zdiagnozowany KLIPEM za jedyne 50 zł. Nie chce robić reklamy ale rzadko można spotkać tak fachowe podejście z nastawieniem na pomoc a nie na wyciągnięcie kasy i zrobienie kogoś w balona.Pan czekał na mnie zgodnie z rozmową telefoniczną. Po podłączeniu kompa szybko zdiagnozował autko przy wyłączony silniku, na wolnych obrotach i rosnących aż do 4 tys. obrotach, po czym się przejechał nim. Stwierdził, że turbina nie doładowuje w ok. 20% i słabo otwiera się czujnik ciśnienia na pompie paliwa wysokiego ciśnienia, bo jak dał mu w jeździe ponad 3 tys. obrotów to zaczęły stukać wtryski lub zwory (tego dokładnie nie pamiętam). Pozostałe czujniki działają bez zarzutu, korekcja na wtryskach 1-3 wynosi 1, a 4 wyszło 1,1. Czujnik na pompie wytrzyma jeszcze ok. 10 tys. km, a odnośnie turbiny należy rozmawiać z fachowcem od turbin, gdyz na postoju przy wysokich obrotach turbina ma bdb ładowanie nawet do 3 barów. Zalecił aby raz na miesiąc przegonić autko tak od 100 do 300 km.

Ponieważ wracając przejeżdżałem obok warsztatu, gdzie 2 lata temu regenerowałem turbo, więc wstąpiłem. Pan wysłuchał problemu i powiedział, że jak ją wymontuję i przywiozę to bezpłatnie mi sprawdzi. Natomiast na obecny stan to przyczyn może być wiele, głównie po stronie czujników i komputera, które generują złe parametry na czujnik podciśnienia turbiny a tak ma niedoładowanie.

 

I tutaj mam pytania: czy ktoś miał taki problem z turbiną i jak go rozwiązał czy warto kupować używany czujnik ciśnienia pompy, czy wyłożyć 6 stów na nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!