Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...z góry przepraszam, jeżeli gdzieś mój przypadek jest opisany (szukałem) ale chyba nikt tego nie miał bo nie znalazłem...

a więc, mam Scenica II 1.6 16V 113KM, problem polega na tym iż...szarpie on silnikiem coś na ten styl jakby na jakimś cylindrze było wypadanie mieszanki lub zapłonu...męczę się z nim od 2 miesięcy i nic...najciekawsze jest to, że czasami potrafi godzinę chodzić jak zegarek...a z reguły jest tak, że jak jest zimny i chodzi na ssaniu 10-20 sekund jest dobrze...a jak schodzi z obrotów "zachłysnie się" i zaczyna szarpać...i tu mi ręce opadają...

Podmieniane 3 przepustnice, wymieniona sonda przed katalizatorem (Bosch), czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu, wszystkie świece, cewki, listwa + wtryski, czujniki w kolektorze ssącym, i ten czujnik od zmiennych faz rozrządu...te wszystkie zabiegi nie przyniosły żadnego efektu

Oczywiście podłączam CLIP-a i nic...zero jakichkolwiek błędów...czasami wywali od sondy przed katalizatorem...ale nie dziwie się bo odczytuję zła mieszankę...

Zaczynam podejrzewać jakieś "zimne luty" w kompie bo już nie mam pomysłu...raczej nie stawiałbym na uszkodzenie mechaniczne bo tak jak mówię ma dzień w którym chcę trochę chodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobny problem w megane II, też mi szarpało silnikiem tyle, że u mnie dało się wyczuć że to szarpanie "mechaniczne" a nie związane z elektryka. Powymieniałem wszystkie poduszki silnika i skrzyni na nowe Sasic i też za bardzo nie pomogło. Zdecydowana poprawa nastąpiła po wymianie zestawu tj górnej poduszki silnika + łapa z megane II 2.0 . W końcu szarpanie ustało w 90 % czuć je dosłownie delikatnie przy gwałtowniejszym puszczeniu pedału gazu

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekładałem cały komplet świec i cewek...ciągle to samo...komplet cewek z innego auta które chodzi dobrze...kiedyś jak miałem walnięta cewkę Clip wywalał błąd i silnik trochę inaczej pracował...wiem, że cudów nie ma, ale ja już wymieniłem cały elektryczny osprzęt silnika tak jak napisałem na początku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby to była wina sprężania, ponieważ po odpaleniu do minuty auto chodzi dobrze...czasami ta minuta trwa nawet godzinę...także usterki mechaniczne raczej odrzucam...ale sprawdzę i napiszę za jakąś godzinę lub dwie ciśnienia...

 

Dodano: 10 lut 2016 - 10:40

sprawdziłem kompresje i na każdym cylindrze jest równo, żadnych większych odchyłów...ale trochę mało bo po 10...ale jakoś się tym nie przejmuję, bo sprawdzałem w drugim (takim samym, który chodzi dobrze) i ma po 10,5...taką samą metodą...(może oszukuję o 1 bar ciśnieniomierz) najważniejsze że nie ma różnic...

 

Dodano: 10 lut 2016 - 12:33

Dodam kolejną chyba istotną rzecz...chciałem przeprowadzić test sondy lambda...i tu pojawia się problem, nie chce przeprowadzić przyuczenia tarczy zamachowej silnika i z testu nici...czujnik położenia wału nowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia kable i wtyczki, wyczyścić, dogiąć styki, spryskać płynem kontaktowym. Przy okazji sprawdzić czy gdzieś nie są przetarte.

I jeszcze jedno, sprawdź ładowanie alternatora. Czy jest stałe i czy czasem nie "pływa"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable sprawdzone, przejście jest, zwarć też nie ma a ładowanie kiedy "kuleje waha się od 13,9 do 14,1V...jeszcze jedna podpowiedź...kiedy odpala, zapali i zgaśnie...za drugim odpaleniem już nie zgaśnie...

 

Dodano: 10 lut 2016 - 13:32

błąd kiedy chce sprawdzić sondę:

STAN 1: Defekt tarczy koła zamachowego silnika

ET089 Przyuczenie tarczy koła zamachowego - nie wykonany

gdzieś na forum znalazłem jak niby zrobić tą adaptacje :D...ale to jest nie wykonalne bo nawet auta nie rozpędzę :D:D:D

 

Dodano: 10 lut 2016 - 13:36

w odczycie stanów i parametrów

Sygnał koła zamachowego- Wykryty i rozpoznanie cylindra 1 też jest ...

 

Dodano: 10 lut 2016 - 14:38

Zrobiłem przyuczenie...nadal to samo, szarpie silnikiem...

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Sprawdź rezystancje czujnika w zależności od temperatury. Czyli podpiąć omomierz, grzać suszarką lub opalarką(byle z umiarem). Możesz go też na początek wrzucić do zamrażarki na 1-2 godz. Nowe też bywają uszkodzone.

2) Obejrzyj koło zamachowe, może nie masz wszystkich zębów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie przerzuciłem 3 czujniki wału 2 używki jeden nowy...to samo...myślę teraz nad tym kołem (KFZR??) zmiennych faz rozrządu...czy ono może mieć aż taki wpływ...zaraz chyba rozkopie rozrząd bo już chyba tylko to mi zostało...

 

Dodano: 10 lut 2016 - 15:23

KZFR..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematu ciąg dalszy...rozkopałem rozrząd...więc teraz kilka pytań odnośnie jego ustawienia...(wiem, że to inny dział ale temat otworzyłem tu więc nie zlinczujcie mnie od razu)

Kiedyś ktoś przy nim kopał (wymieniał rozrząd)...obrobiona śruba od KZFR, więc tego nie będę chwilowo ruszał... mam pytanie aby upewnić się w 100% bo podejrzewam że tak jest ale... KZFR jest na klinie na wałku??

Pytam ponieważ chyba muszę przestawić na drugim wałku rozrządu (tym bez KZFR) koło o jakieś pół zęba... bo blokada nie chce się idealnie zgrać...

Teoretycznie tego koła nigdy nie trzeba odkręcać ale jeżeli wałki idealnie się nie zgrywają, a KZFR jest na klinie to ktoś musiał to koło odkręcać i jest minimalnie przestawione... a jest tak dokręcone, że mam problem odkręcić a nie chce mi się wałka na stół wyjmować...

Wał zablokowany...

Co ciekawego zauważyłem... rolka napinająca była źle założona (blokada w rolce nie siedziała w bloku)... więc chyba dlatego ten silnik chodził jak chciał...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych...przełożyłem z drugiego auta sterownik silnika a co za tym idzie żeby go odpalić: UCH, blokadę i solt karty...auto zaczęło normalnie chodzić...więc moje pierwsze podejrzenie sterownika było chyba trafne...a narozbierałem się pół silnika...pewnie to bardzo sporadyczny przypadek...ale niech gdzieś wisi w sieci:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!