Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzone pierścienie itd - objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Samochód: Renault Megane II 1.9 DCi 120 KM 2003r 200tys przejechane.

 

- Ubywa oleju (1 kreska na bagnecie na 1000 Km).

- Czasami zdarza się kropla oleju pod samochodem, jak zostawię na noc.

- Na nagrzanym silniku jak odkręcę bagnet oleju to widać taki dym.(Może ciut mocniej niż tutaj:

)

- Jak jest zimny to na niskich obrotach nie ma mocy, pedał gazu mogę wcisnąć do podłogi i zamuł. Dopiero od prawie 1.7 tys obrotów idzie. Na nagrzanym muli na biegach od 2 do 6 do 1.4 tys obrotów(ale to chyba za małe obroty dla tego diesla?).

- Jak wyprzedzam kopci.

- Wydaję mi się że jak są dwie kreski oleju to dłużej kręci przy odpalaniu niż jak są 3 i na 3 kreskach jest trochę szybszy. Jak jest ciepły to od razu odpala.

- Czuć mocno zapach ropy jak wjedzie się do garażu, tak jakby nie spalał i wypluwał.

- Średnie spalanie przy temperaturach od -3 do 8 st. Cel na 100km z komputera to 8.5l/100, jak jadę obwodnicą spokojnie 110 km/h po równym terenie to pokazuje aktualne około 4.9l

 

Co jest sprawdzone:

- wtryski są dobre, jest bardzo minimalny odchył, ale mechanicy mówią, że to nie ma wpływu na pracę.

- olej, filtry, rozrząd wymieniony

- EGR nowy

 

Z tego co mi mechanicy mówili to nie pokazuje błędów na komputerze.

 

Odpaliłem dzisiaj Torque Pro, ale nie znam się za bardzo na tym i nie wiem czy brać to pod uwagę, "ciśnienie układu dolotowego" pokazuje przy jeździe około:

1.5 tys obr - 15psi

2.5 tys obr - 22psi

 

Czy pierścienie dają takie objawy?

Czemu tak muli?

Jak sprawdzić czemu tak śmierdzi ropą?

Gdzie jest mój olej? :D

 

Bardzo proszę o pomoc : )

Edytowane przez bann108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej może znikać przez odmę i przez turbinę.

Zamulenie może być od turbiny, albo nieszczelnego dolotu.

Zmierz kompresję na sucho i z olejem, wtedy będzie mniej więcej wiadomo w jakim stanie jest silnik.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem przepływomierz i jeździ jak zupełnie inny samochód, nie zamula, łapie dół od razu i po jednym dniu jeżdzenia mam wrażenie że mniej pali, ponieważ w mieście komputer aktualne spalanie pokazuje 5-7l max.

Czy wymiana przepływomierza rozwiąże problem? czy lepiej najpierw sprawdzić i np. pożyczyć od kogoś sprawny, bo wina może leży w innym miejscu?

 

Jak przycisnę mocno to wciąż kopci, ale ciężko ocenić czy bardziej. Mechanik patrzył i odma nie jest zapchana. Zdjął wężyk, który idzie od odmy i szło dobrze powietrze. Niestety jak przyłożył rękę to powietrze leci razem z olejem, więc to chyba pierścienie puszczają?

Edytowane przez bann108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przepływomierz można wymienić samemu?

Wystarczy wyjąć element włożyć nowy podłączyć i wszystko? Czy trzeba jeszcze jakoś z komputerem synchronizować?

 

Który przepływomierz jest oryginalny do mojej renówki?

Czy ten jest oryginalny? http://allegro.pl/przeplywomierz-megane-scenic-ii-1-9-dci-5wk9-620-i5284404022.html

Tylko, że poszukam nowego, ale potrzebuje dokładne oznaczenia, nie chce bawić się w zamienniki.

Ewentualnie proszę o link do sklepu internetowego, gdzie mogę zamówić od razu tani i nowy przepływomierz.

 

Dodano: 21 lut 2016 - 14:34

Jeszcze jedno pytanie, czy można jeździć z odpiętym przepływomierzem przez tydzień(100km max)? Tyle mi zajmie maksymalnie zdobycie i zamontowanie nowego. Słyszałem, że turbo może dostać.

Poniżej przesyłam miejsca wycieków. Ogólnie tak jak patrzę to wszędzie się leje.

Przypomniało mi się, że 3 miesiące temu mechanik sprawdzał mi chyba właśnie kompresje i powiedział, że słabe jest ciśnienie i na pewno to są pierścienie. Pytanie czy w takiej sytuacji te wycieki na zdjęciach spowodowane są przez pierścienie? Olej wszędzie ucieka i przez ciśnienie znajduję sobie ujście?

 

Na pierwszym zdjęciu, odpiąłem czujnik ciśnienia turbo i ta gumowa uszczelka była cała w oleju(zdjęcie już po wyczyszczeniu czujnika). Znając mój silnik nie powinno być tam oleju prawda?

thumb_hosting_zdjec_1456061150__p_20160221_131433.jpg thumb_hosting_zdjec_1456061171__p_20160221_131459.jpg thumb_hosting_zdjec_1456061198__p_20160221_131508.jpg thumb_hosting_zdjec_1456061222__p_20160221_131526.jpg thumb_hosting_zdjec_1456061238__p_20160221_131602_hdr.jpg thumb_hosting_zdjec_1456061256__p_20160221_141107.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz możesz wymienić samemu.

Dobre są przepływomierze Siemensa i Boscha.

Możesz jeździć z odpiętym, nic się nie stanie.

Wycieki nie mają nic do pierścieni.

To całkiem co innego.

Olej na czujniku może się zdarzyć, ale nie w dużych ilościach.

Poszukaj na forum tematów o odmianie i zaworkach, będziesz wiedział gdzie szukać wycieków i jak się ich pozbyć.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę jakoś pewnie wyeliminować pierścienie oprócz robieniem kompresji? Mechanik, który mi to kiedyś sprawdzał, chyba nie żyje, bo nie ma z nim kontaktu od dawna ^ ^ A nie chce pakować kolejnych pieniędzy za sprawdzenie, jeżeli jest jakiś inny sposób. Upieram się przy tych pierścieniach, bo dwóch mechaników już mi to powiedziało, ale ciężko stwierdzić ich umiejętności, bo trochę na sumieniu w moich rodzinnych samochodach już mają.

 

Czym różni się mój czujnik ciśnienia (widoczny na zdjęciu wyżej) od oryginału boscha? Czy mocno wpływa na działanie? Jak widać czujnik boscha ma bardziej wystający element niż mój. Jak zwykle poprzedni właściciel mojego samochodu, pakował wszędzie zamienniki.

Edytowane przez bann108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar kompresji, albo rozbiórka silnika, do wyboru :)

Jeżeli czujnik był dobrany z katalogu, to będzie działał tak samo.

Minimalne różnice w wyglądzie zamienników mogą być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje posta z komórki i mam nadzieje że zdjęcie się dodało.

Chcę odkręcić przepływomierz, jak dostać się do drugiej śruby żeby go wyjąć? Pierwsza jest u góry a druga pod nim, tylko ze jej nie widać.

post-89060-0-57153700-1456419525_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie mulenia to mi ręce zaczynają opadać.

Mechanik sprawdza przepływomierz mówi, że wartości wszystko super jest sprawny. Za 3-4 godziny powie mi czy wtryskiwacze są okej, mimo, że już sprawdzałem 3 miesiące temu wtryski u innego gościa i mówił, że są okej.

Zakładając, że wtryski wyjdą na jego teście poprawnie, a przepływomierz podaje dobre wartości, ale po odpięciu go, samochód jeździ super to co może być jeszcze przyczyną? Pytam się, żebym w razie czego nie został naciągnięty na niepotrzebne koszta.

Edytowane przez bann108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że wtryski wyjdą na jego teście poprawnie, a przepływomierz podaje dobre wartości, ale po odpięciu go, samochód jeździ super to co może być jeszcze przyczyną?

Przepływomierz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, miejmy nadzieje, że mechanik coś jeszcze pokombinuje, a nie zacznie wymieniać części bez sensu.

Mechanik mówi jeszcze, że w okolicach turbiny, mam zarzygane olejem. Zakładając, że turbina jest okej to czy są tam jakieś ferelne miejsca, gdzie np wężyk może być dziurawy?

Jutro powinien zająć się tym tematem i chciałbym się już trochę podszkolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po odłączeniu przepływomierza auto chodzi dobrze, to już masz winnego.

Jeśli chodzi o olej, to raczej nie pochodzi on z turbiny.

Do obejrzenia wężyki wokół turbiny i odma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!