Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupno Megane III, nie mogę zdecydować się jaki silnik.


Asag

Rekomendowane odpowiedzi

Tytułem wstępu obecnie jeżdżę starą Skodą Felicia (1,3 benzyna) którą kupiłem tylko dlatego że mnie przymusiło po zmianie pracy. Nad zmianą samochodu myślałem już jakiś czas myśląc nad jakimś focusem, golfem czy innym autem w cenie do około 15 tysięcy. Do momentu aż zobaczyłem Megane 3. Nie potrafię powiedzieć dlaczego ale strasznie spodobał mi się ten samochód, do tego stopnia że postanowiłem jeszcze poczekać i dozbierać na większy budżet bo jest to stosunkowo nowy samochód i ceny raczej zaczynają się od 22+.

 

Pozostaje jeszcze tylko kwestia wyboru silnika. Początkowo myślałem nad 1,5 dci. Przeczytałem już masę artykułów, obejrzałem sporo filmów z testami i nie wynikło z tego nic. Przy silnikach 1,5 dci pisano o wycierających się panewkach, gdzie indziej pisano że problem już nie występuje o ile regularnie wymienia się olej (np co 15k). Problem w tym że tego nie idzie zweryfikować jak często ktoś olej wymieniał. Jest jeszcze 1,6 dci ale on chyba występuje dopiero od 2012 roku i ofert z nim jest bardzo mało.

Dlatego pomyślałem ze może jednak lepiej zainteresować się "klasycznym" benzyniakiem 1,6 i ewentualnie zrobić do niego LPG (lub kupić już z zamontowaną instalacją)? Ale i tu podobno problemy z tym że dla odmiany z kołem faz rozrządu.

Przyznaję ze na mechanice nie znam się w ogóle dlatego ciężko mi ocenić co jest prawdą a co narzekaniem na wyrost. Jaka wersja według was jest najmniej problematyczna (wiem ze to zależy od stanu konkretnego egzemplarza) ewentualnie która okazuje się bardziej ekonomiczna pod względem ewentualnych napraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zastanawiasz się nad 1.5 dCi wybieraj wersję mocniejszą 106KM (ta wersja jest bez DPFa, lub 110KM - ta jest z DPFem), spalanie jest bardzo podobne a mocy trochę więcej, poza tym mają skrzynie 6 stopniowe a nie 5. Sam obecnie jeżdżę 1.5 dci 106KM z 2009r. z tym, że coupe, zrobiłem w przeciągu 2 lat ok 35 tyś. km wymiana oleju co 10 tyś. km obecnie ma 116 000 km i nic nie dolega. Co do benzynki 1.6 110KM to klasyczny silnik bardzo prosty w obsłudze, i słusznie zdarzają się problemy z zmiennymi fazami rozrządu, silnik bardzo dobrze znosi gaz, teraz pytanie co oczekujesz i jakie przebiegi pokonujesz? czy zależny ci bardzo na ekonomii? mi 1.5 dCi po Krakowie pali 7,5 l./100 km, przy normalnej jeździe, w trasie ok 5- 5,5 l. porównując benzynka spali trochę więcej ale do miasta lepsza, a po założeniu gazu na pewno ekonomiczniejsza. Silniki 1.5 dCi w megane III są już 3 generacji, poprawione zostało smarowanie panewek, a jak sam zauważyłeś częstsze wymiany raczej wychodzą na plus tego silnika, na forum chyba nie ma tematu dotyczącego zatarcia panewek w M3 z tym silnikiem a są one na rynku już od prawie 8 lat,

 

PS. moja Meggi też jest na sprzedaż jak coś :)

Edytowane przez tomaszozog1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania o przebiegi to raczej krótkie trasy. Dojazdy do pracy z podmiejskiej miejscowości około 10 kilometrów w jedną stronę. Korków raczej brak. Sporadycznie trasy po 30-50 kilometrów. Co do wspomnianych silników trochę obawiam się też turbo, regeneracja chyba sporo kosztuje a silniki z przebiegiem 150-200 tysięcy kilometrów już chyba mogą tego wymagać?

 

EDIT;

Zastanawia mnie dlaczego w dziale silników nie ma wersji 1,6 DCI tylko 1,5 a potem 1,9? Przecież podobno była również taka wersja.

Edytowane przez Asag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!