Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzrost zużycia benzyny przy przyspieszaniu 1.6 16v


wred

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Trochę ponad rok spokoju i... tak, problem powrócił :(

 

Przypomnę o co mi chodzi - na 1, 2 i 3 biegu brak mocy i podwyższone spalanie (wskaźnik chwilowego zużycia stoi po prawej strony skali czyli 15l/100 km, niezależnie czy przyspieszam delikatnie czy ostro).

Ciekawie auto zachowuje się po odpuszczeniu gazu - chwilowe spalanie spada bardzo wolno, stopniowo, a nie jak zwykle od razu do zera. Dzisiaj toczyłem się 3 biegu z wciśniętym sprzęgłem, a wskaźnik spalania był na maksie... W trakcie jazdy na luzie też pokazuje spalanie ok. 5 l/100 km (maleje do zera wraz z prędkością). Zauważyłem też że na biegu jałowym czuć silniejsze wibracje niż zwykle, a przy wysprzęglaniu przed zatrzymaniem silnik dławi się na chwilkę do jakichś 500 obrotów, potem wraca na normalne dla biegu jałowego.

Po przekroczeniu 50 km/h jazda w moim odczuciu normalna. CLIP nie wykazuje żadnych błędów wtrysku natomiast były błędy ABS z trzech kół.

 

Rok temu na podobne objawy pomogła wymiana świec i poczyszczenie hamulców. Ci sami magicy odpytani o tegoroczną przypadłość stwierdzili że:

1. Przepustnica do czyszczenia i przyuczenia

albo

2. Coś nie tak z ABSem co może ogłupiać ESP, które przyhamowuje mi auto cichaczem.

 

Mam prośbę o Waszą opinię czy faktycznie zabrudzona przepustnica może dawać takie objawy. Co do ESP to próbowałem ruszać z odłączonym układem i problem nadal występuje (przynajmniej do 40 km/h kiedy ESP jest ponownie włączany). No i kumatego warsztatu w Warszawie z krótkimi terminami, bo ci moi są wolni dopiero w lipcu a wcześniej kroi mi się wyjazd na urlop - wolałbym jechać sprawnym autem...

 

 

-------------

Rozwiązanie problemu:

zjawisko ustąpiło samo po kolejnym (drugim) zatankowaniu do pełna prawie pustego baku. Wygląda to na problematyczną jakość paliwa wlanego dwa tankowania temu... Wskaźnik chwilowego zużycia jest ponownie responsywny, tj. jak odpuszczę trochę gazu w trakcie przyspieszania to widać że spada, a nie stoi jak głupi na maksie niezależnie od tego co robię z gazem. Również średnie spalanie spadło do prawidłowych wartości (po dzisiejszym tankowaniu miałem 5,7 l/100 km przy średniej prędkości 105 km/h, około 150 km płynnej jazdy ekspresówką - to mi się podoba :)

-------------

Edytowane przez wred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!