Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Przymierzam się do zakupu Renatki meganki3 1.9 131Km KM. Sprawdziłem w ASO na światowym rejestrze i wyszło, że moja upatrzona Renatka miała od nowości do 15.04.2015 (ostatni wpis) robione coroczne standardowe przeglądy (wymiana filtrów i płynów + zmiana opon zima, lato). Nie ma żadnych innych poważnych wpisów. Na dzień dzisiejszy ma wbite 160k przebiegu. Moje pytanie: Czy opłaca się po zakupie zrobić (wymienić) rozrząd + pompa + osprzęt? Jaki jest orientacyjny koszt wymiany? Chcę na pewno wymienić filtry i płyny. Czy wymieniać również płyn w skrzyni biegów? Podpowie ktoś: Jaka jest cena wymiany rozrządu? + wymiana filtrów + wymiana olejów? Czy płyn do silnika 1.9dci 131km KM Elf Evolution 5W30 5L Full-Tech FE (Solaris) Olej Syntetyczny DPF jest dobry, bardzo dobry czy taki sobie? Z góry Bardzo Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. :notacrook:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Jestem już zdecydowany na wymianę rozrządu i osprzętu(byłbym rad za info jaki koszt).

Wymiana filtrów i olejów w Renatce 3 .Robił ktoś ostatnio?Jaki koszt orientacyjny?

Coś na temat oleju ? Elf Evolution 5W30 5L Full-Tech FE (Solaris) Olej Syntetyczny DPF - jakieś opinie ?

Dzięki z góry za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem w ASO w Warszawie na Puławskiej, co prawda 5w40 5,4litra i wyszło 142PLN za olej + wymiana 76PLN + filtr oleju 60PLN + filtr powietrza 101 + wymiana 15PLN (inny silnik więc może się trochę różnić). Jeżeli renata ma +4lata to dają 40% upust na części więc może rozrząd zrobią w rozsądnej cenie. Jeżeli chcesz robić w ASO to najlepiej zadzwoń do nich i zapytaj o cenę (i rabat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam robiłem rozrząd z olejem i filtrem około rok temu wyniosło mnie to około 1200 w sumie nie miałem kilometrów ale rozrząd miał już 5 lat .Co do oleju to nie mogę narzekać tylko że wymieniam co 15-20 tysięcy a nie jak podają 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Powiem tak, nie dawno wymieniałem olej i filtry u znajomego mechanika:

160 zł olej TOTAL full syntetyk do filtra cząstek stałych (5l)

110 zł filtr paliwa

55 zł filtr kabinowy

60 zł filtr powietrza

50 zł filtr oleju

 

 

W planach mam teraz, rozrząd + pompa wody + osprzęt.

PZDR

Edytowane przez eyf1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Total nie ma w ofercie oleju spełniającego wymagania ACEA C4, czyli wymaganego do Renault z FAP.

Do Renault z FAP są oleje spełniające normę RN0720, która pokrywa się z ACEA C4.

Total na chwilę obecną ma oleje max ACEA C3, które są olejami ze średnią zawartością popiołu.

Do silników Renault nie nadają się oleje, które spełniają jedynie normy ACEA C1 i C2, które mają niską lepkość wysokotemperaturową.

Przy dCi z FAP wymagane są oleje o podwyższonej lepkości (takiej jak w ACEA C4), w których nie ma ryzyka zerwania filmu olejowego pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!