Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 Benzyna 1996 rok


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem wyżej wspomnianej meganki. Przed wczoraj, zaczęły się z nią problem, a mianowicie: z rana odpaliła bez problemu - po krótkiej trasie (jakieś 7 km)i zgaszeniu jej miała problem z utrzymaniem obrotów i gasła - pomogło "przegazowanie". Później było podobnie z tą różnicą, że już nie odpaliła - ale rozrusznik kręcił bez problemu. Na chwile obecną, sprawdziłem czujnik uderzeniowy - jest sprawny, wymieniłem czujnik położenia wału (firma EPS) (stary miał oporność ponad 300 om) i nie widać żadnych zmian. Na dzień dzisiejszy rozrusznik kręci jak trzeba, ale auto nie chce zapalić. Pompa benzyny działa - słychać ją po przekręceniu kluczyka, bezpieczniki są całe, immobilizer się rozbraja. Już nie wiem czego się chwytać - a chcę uniknąć wizyty u mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku - iskrę sprawdzę już jutro, bo dzisiaj mam po prostu dosyć...

 

Dodano: 09 mar 2016 - 17:37

Najnowsze wieści z frontu.

Dzisiaj rano, wyjąłem akumulator do podładowania prostownikiem. Po ponownym podłączeniu do auta, rozbrojeniu immo i przekręceniu kluczyka, zapalają się i gasną kontrolki poduszek powietrznych, usterki elektronicznej i jeszcze jedna - chyba ABS. Natomiast przy próbie odpalenia (kluczyk w ostatniej pozycji), nic się nie dzieje - auto nie daje znaku życia.

Dlatego też nie mogłem sprawdzić iskry. Bezpiecznik w komorze silnika - ten 40A jest elegancki i sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy teraz nawet rozrusznik przestał kręcić? Słyszysz przy próbie odpalenia takie charakterystyczne cyknięcie? Możesz spróbować sprawdzić jeszcze masę akumulatora czy jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie swego czasu zanik prądu przy próbie odpalenia powodowało runo leśne, które po latach zgromadziło się w tej skrzynce bezpieczników w komorze akumulatora, tam też masz obok właśnie masę akumulatora. Wyglądało to tak, że po przekręceniu kluczyka nagle ginął prąd w całym aucie, jedyne co działało to zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, co do tej skrzynki, to - wstyd przyznać - nie mogę sobie poradzić z jej otworzeniem - tak jakby była zaklejona. Powoli skłaniam się ku nawet najbardziej niedorzecznym awariom, jak zatkany filtr paliwa, przerwana wiązka w nadkolu (coś jak w opisywanym na tym forum Scenicu, czy kończąca swój żywot pompa paliwa.

Zresztą, chwilowo odpuszczam batalię - dopiero w okolicach piątku i weekendu mam zamiar dalej walczyć... i kontynuować temat martwej Renaty.

Mimo wszystko wszystkie pomysły i propozycje są mile widziane.

Co do masy, to mam zamiar posprawdzać wszystkie - ewentualnie podłączyć dodatkową, czyli - akumulatora, bezpośrednio do silnika - zobaczę, czy coś to zmieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij jednak od tej skrzyneczki bo to może być najprostsze rozwiązanie problemu. Łatwiej Ci będzie się do niej dostawać ja wyciągniesz akumulator. Nie pamiętam teraz dokładnie gdzie tam trzeba ją chwycić, ale na pewno jest to na zatrzask, gdzieś naciskasz jakiś języczek odchylając zatrzask i schodzi.

Swoją drogą jeśli w ogóle nie kręci silnik to na pewno nie przez zatkany filtr paliwa czy uszkodzoną pompę, zresztą napisałeś, że słychać jej pracę. Do rozruchu silnika potrzebne jest bardzo dużo energii i dlatego jakiekolwiek problemy z masą od razu wtedy wychodzą. Mało tego, rozrusznik w tym samochodzie jest w takim miejscu, że łatwo może zalewać go woda. Podobno jego styki potrafią obrosnąć masakrycznie śniedzią co w pewnym momencie może uniemożliwić odpalenie. Ale to już z tego co czytałem, bo mnie osobiście nie dotknął taki problem. Faktycznie styki wyglądały w nim paskudnie jak kiedyś wyciągałem rozrusznik żeby go oddać do regeneracji, więc coś w tym pewnie jest.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki w skrzynce były sprawne i czyste. Rozrusznik oddałem dzisiaj do regeneracji, bo był martwy - będzie na jutro. Co do reszty, to będę działał jak rozrusznik wróci...

 

Jak wróci rozrusznik, to powalczę z układem zapłonowym - czy daje iskrę i paliwowym - czy podaje paliwo. Jestem skłonny ostrożnie twierdzić, że po zatankowaniu kiepskiej jakości benzyny, zatkał się filtr paliwa.

 

Dodano: 13 mar 2016 - 14:26

Wczoraj przyszedł rozrusznik, zamontowałem go i podłączyłem - tyle w komorze silnika. Dzisiaj zabrałem się za zbiornik i pompę paliwa. Nie myliłem się - benzyna była tłusta. Zbiornik już wyczyszczony do zera, pompa paliwa zamontowana...

Będą dalsze wieści z frontu walki...

 

P.S.

Chcę podziękować wszystkim kolegom, którzy udzielają się w tym temacie - wasza pomoc jest nieoceniona.

A tak swoją drogą, czy w waszych megane 1.6, pasek nierządu (???) też jest napięty jak diabli?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko na odległość powiedzieć jak powinien być napięty pasek rozrządu, ale jak masz wątpliwości to warto podjechać do dobrego warsztatu na kontrolę. Mnie pewien mechanik naciągnął bezmyślnie pasek na chama chyba...podobno był potwornie napięty, co zdecydowanie nie jest zdrowe i wyszło to przy okazji jednej z późniejszych napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnież, dobrze napięty pasek powinno się dać obrócić (na najdłuższej prostej) "z biedą" o około 90 stopni

 

Dodano: 14 mar 2016 - 14:52

Na dzień dzisiejszy próbowałem odpalić auto. Rozrusznik kręci jak należy, ale niema iskry i nie dostaje paliwa. Doszedłem do wniosku, że problemem było kiepskie paliwo - tłusta benzyna. Teraz zastanawiam się co dalej, gdzie podziała się iskra, oraz co z wtryskam.

Edytowane przez tomek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder numer 1 i 4 powinien mieć 1 om pozostałe 10 om. Może być uwalony regulator napięcia tak jak w moim przypadku i to on powodował skoki oporu przy pomiarze i według jego fochów raz iskra była raz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!