Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik rezerwy zapala się za wcześnie.


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Martwi mnie zbyt wczesne zapalanie się lampki kontrolnej niskiego stanu paliwa w megane 3 ph2.

Zbiornik ma ( podobno) 60 litrów, a kontrolka niskiego stanu paliwa zapala się po spaleniu 46-47 litrów -

Jest to prawdziwe zużycie sprawdziłem, że błędy wskazań komputera co do realnego spalania są na poziomie 0,5 litra ON, jak podjadę na stację to do zbiornika wchodzi właśnie taka ilość paliwa.

Więc jak zapala się rezerwa, to w zbiorniku mam 13-14 litrów ON , komputer informuje że mam zasięg 130 km , a tak naprawdę na 13 litrach , to w trasie zrobię 300 km !

Czy to możliwe , żeby to auto miało zaprogramowane włączanie się rezerwy jak dla aut z silnikiem benzynowym?

Bo dla benzyny ten zasięg byłby bardziej realny, choć i tak zaniżony.

post-195-0-99557600-1458069265_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w benzynie zapala się przy dystansie 90km, czort wi ile mam paliwa w baku, i nie specjalnie mnie martwi moment zapalania się rezerwy.

Edit: ładnie to tak robić zdjęcia przy 114km/h ? :D

Edytowane przez Leman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już było na forum. Rezerwa zapala się w zależności od ostatniego średniego spalania (nie mylić ze średnim spalanie z komputera). Jeżeli zapala Ci się przy 13l paliwa w zbiorniku to znaczy, że ostatnie trasy miały wysokie średnie spalanie. Jeździsz dużo w mieście lub/i na krótkich trasach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

oo, nie wiedziałem o tym. Ciekawa info. A co do problemu.. nie wiedziałem, że ludzie jeszcze patrzą na te kontrolki. Jaki ona sprawia Ci problem tak naprawdę?? Wiesz, jakie masz spalanie, ile jesteś w stanie przejechać na pełnym baku, więc czym się przejmujesz? :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Kataryniarz

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment zapalenia się kontrolki rezerwy nie jest liczone ze średniego spalania tylko z ilości paliwa w zbiorniku. W komputerze możesz zmienić ten parametr. W moim MII PHI dCi jest to 6 lub 8 litrów. Gdyby ilość paliwa liczona była ze średniej spalania i to jeszcze nie aktualnego a poprzedniego to kiedy niby ma pokazać max? Gdy będzie brakowalo kilku litrów czy może mamy jakimś cudem wlać do zbiornika więcej niż jego pojemność bo średnia zużycia tak nam każe?

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej M2 PH1 z 2009 roku wskaźnik rezerwy zapala się podobnie jak u mirecc, do tego nie mam zastrzeżeń.

Ale w M2 PH2 z 2015 roku zapala się jednak dużo za wcześnie, dlatego to zauważyłem .

Muszę to zgłosić na przeglądzie, a będzie to jedna z wielu uwag co do "elektroniki" w tym aucie.

Już lepiej by było, tak jak to jest w niektórych autach że nie zapala się czerwona, stresująca lampka małego poziomu paliwa, tylko wskazówka spada do zera. ;)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kacper69

Patrząc na zużycie paliwa w/g komputera to odejmując wynik od wielkości zbiornika to faktycznie wychodzi ponad 12l ta rezerwa. Jednak patrząc na wskaźnik ilości paliwa w zbiorniku to wydaje się, że w dobrym momencie zapala sie rezerwa. Jeśli faktycznie paliwa jest więcej to on w takim razie przekłamuje i pokazuje za mało. To on odpowiedzialny jest za moment zapalenia sie rezerwy a nie średnia i to w nim szukałbym problemy. Może coś mu się tam fizycznie stało? Np. pływak schodzi za nisko czy inne tam ustrojstwo pomiarowe jakie jest zastosowane...

Gdyby sugerować się wskaźnikiem który pokazuje około 10% zapełnienia zbiornika i przeliczyć to przez Twój wynik za średniej czyli 12 litrów to wynikałoby, że masz 120 litrowy zbiornik paliwa. Teraz jeśli przyjąć, że rezerwa zapala sie przy 6 litrach (standardowo w dieselach jest 6l. a patrząc na obrotomierz to masz własnie ropniaka) a wskaźnik pokazuje około 10% to wszystko sie zgadza, 6x10 to 60 czyli tyle ile zbiornik ma pojemność.

Sprawdź też czy paliwo z niego nie cieknie albo gdzieś na przewodach paliwowych. Gdybyś miał wyciek to objawy były by podobne czyli ilość zużytego paliwa w/g komputera pokazywała by OK, moment zapalenia się rezerwy i wskazania ilosci też OK a różnica wynikałaby z ilości zgubionego paliwa. Jednak jeśli twierdzisz, że jadąc na stacje i tankując, uzupełniasz tyle samo co pokazał Ci komputer to wynika z tego, ze jednak nie wyciek a skopany pływak czy też cewka czy coś innego co tam siedzi a odpowiedzialne jest za tę informację.

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik dci , jak w moim opisie.

Gdyby ta rezerwa faktycznie pokazywała że jest tylko 10% paliwa to bym nie bił piany, ale rezerwa zapala się jak jest 20-22% paliwa w zbiorniku, troszkę za wcześnie.

I do tego komp pokazuje zasięg tylko 130 km , czyli tyle ile mógłbym zrobić na tych 6 litrach ON.

Nie wiem, czy to jest problem z czujnikiem rezerwy , ale myślę, że w tym aucie wszystko zależy od kompa i jego oprogramowania.

Bo jak auto rozpoznaje zużycie paliwa z dokładnością do 1/10 litra , to zapalanie się rezerwy jest pewno jakoś komputerowo robione, tylko próg może być źle ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do tego komp pokazuje zasięg tylko 130 km , czyli tyle ile mógłbym zrobić na tych 6 litrach ON.

 

Nie patrz na to co pokazuje komputer bo odległość jest wyliczana na podstawie ostatnich jazd, a nie średniej która wyświetla się na komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten komputer zawsze pokazuje mi zasięg 130 km w momencie zaświecenia się rezerwy.

Może cos zmienili w sofcie, bo w megane 3 Ph1 jest tak jak piszesz, jest to zmienne, a w tej megane z 2015 roku zawsze jak się zapali lampka to jest zasięg 130 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak zapala się rezerwa to info ile jeszcze teoretycznie mogę przejechać znika, pozycja zostaje bez wskazania.

Ostatnio bawiąc się komputerem zmieniłem przebieg do przeglądu na 12000km i rezerwę na 8 litrów.

Teraz zapala się szybciej ale kilometry do przejechania zawsze wylicza mi z aktualnej średniej. Bzdurą by było gdyby było inaczej. Aktualna średnia to mam na myśli wyliczenie: ile mam aktualnie paliwa i jak szybko je spalam i na jakim to robię dystansie. Czyli jednym słowem na podstawie aktualnego zużycia. Średnia pokazywana na komputerze to wyliczenie łącznej ilości paliwa na łącznym dystansie od momentu wyzerowania licznika. Łączna średnia wykazana na komputerze np. z 10000 km nie zmienia się tak gwałtownie. Jeśli mam ją np. na poziomie 6l/100km to w momencie kiedy zacznę cisnąć jak wariat to przecież na tych 6l rezerwy nie zrobię obiecanych 100km tylko mniej bo spalanie chwilowe pójdzie w górę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wskaźnik rezerwy zapala się może za wcześnie, bo ten komputer sobie nie radzi z obliczaniem zużytego paliwa.

Ja zawsze tankuję " pod korek" , zaobserwowałem, że komputer ( nie ubliżając komputerom) mocno zaniża zużycie paliwa , można się nieprzyjemnie zdziwić , jak ktoś mu zawierzy.

Jako przykład jest fotka po tankowaniu.

Co ciekawe, ten problem nie występuje w megane dci z 2009 roku, tam błędy są losowo rzędu 0,5 litra w tą, czy w tą stronę.

post-195-0-42325800-1460654965_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!