Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam rok czasu Renault Megane I ph II 1.9d.

 

Przez rok czasu czasami zdarzało się, że wywaliło mi płyn. Wymieniałem termostaty i uspakajało się na 3-4 miesiące.

Listopadzie zdarzyło się to dwa razy a że środki się znalazły poszliśmy do mechanika. Powiedział, że głowica jest pęknięta skoro tak się dzieje. Mówię okej, wymieniamy, zawalił starą głowice, kupiliśmy drugą na szrocie. Jest chyba od starszego modelu, bo ma widać prymitywniejsze rozwiązanie i nie pasowały wężyki, ale dla Józka w garażu żaden kłopot. Wymienił, oczywiście głowica planowana, sprawdzana sam woziłem do "planistów" szczelna itp. Złożone, auto jeździ cały czas niby nic się nie dzieje, ale nie pokoi mnie fakt, że w zbiorniczku się buzuje płyn i węże są tak twarde, że się nie da ich wdusić.

Po tym jak renatka postoi z 40 minut płyn się zacznie gotować zaczyna zaworek w korku puszczać i paruje spod niego dość mocno. Pewnie wyrzuca ciśnienie. Wentylator się załącza co prawda późno moim zdaniem bo na 3/4 wskaźnika ale załącza.

Mówię może ten cholerny termostat. Więc wyciągnąłem całkiem, co nie dało nic. Temperaturę się ledwo podniesie a ciśnienie takie że opaski ledwo dają rade. Najdziwniejsze jest to, że to ciśnienie się utrzymuje. Mogę jeździć cały dzień i na drugi dzień rano otworzyć maskę i ciśnienie w układzie nadal będzie wysokie.

Już przy 1/4 temperatury względem czujnika na desce przelewa się płyn tym małym wężykiem w zbiorniczku u góry.

Miał ktoś podobny problem ?

Co może być winne?

Mogę wrzucić filmik jak się zachowuje płyn.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pomysł, że strzeliła głowica, a nie po prostu uszczelka pod głowicą?

Wsadziłeś głowicę od innego typu silnika, prawdopodobnie nie jest ona idealnie spasowana.

Efekty już znasz, przedmuchy do układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj była wyższa szkoła jazdy.

Miałem zmienianą pompę wtryskową elektroniczną zaraz po zakupie na manualną. Co za tym idzie w głowicy miałem wiercony otwór na ssanie manulne które zresztą super nie działa.

Stąd mechanik stwierdził że pękło w miejscu wiercenia otworu ponieważ wiercenie osłabiło głowice.

 

A głowica jest wyciągnięta też z 1.9d chyba z Clio także chyba powinna pasować, a że w niej węże wychodziły z tyłu i z termostatu był tylko jeden na chłodnice, ja zostawiłem mój plastikowy rozdzielacz a temte zaślepiłem to chyba nie problem ?

Czy powinienem po podłączać się pod te właśnie tylne wyjścia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po tym jak renatka postoi z 40 minut płyn się zacznie gotować zaczyna zaworek w korku puszczać i paruje spod niego dość mocno. Pewnie wyrzuca ciśnienie. Wentylator się załącza co prawda późno moim zdaniem bo na 3/4 wskaźnika ale załącza.

Ja na miejscu kolegi zainteresowałbym się tym dlaczego wentylator załącza się tak wysoko, bo to może być powodem gotowania płynu i twardych węży. Wg mnie powinien załączać się mniej więcej w połowie skali. Tak jest u mnie w benzyniaku. Zainteresowałbym się czujnikiem temperatury, u mnie jest jeden zespolony (z 3 pinami) w rejonie termostatu i jeden z pinów jest odpowiedzialny za sterowanie pracą wentylatora, a inny za wskazania temperatury na desce.

Najdziwniejsze jest to, że to ciśnienie się utrzymuje. Mogę jeździć cały dzień i na drugi dzień rano otworzyć maskę i ciśnienie w układzie nadal będzie wysokie.

Jeżeli dobrze to zrozumiałem - na drugi dzień rano przed odpaleniem silnika węże już są twarde. Jeżeli tak, to jest to niepokojący symptom, który wskazuje na przedmuch do układu chłodzenia. Drugim takim symptomem jest to, jak przy sprawnym termostacie przy odkręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, jak zaraz po odpaleniu zimnego silnika (termostat zamknięty) poziom płynu zaczyna zaraz jechać do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!