Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam rok czasu Renault Megane I ph II 1.9d.

 

Przez rok czasu czasami zdarzało się, że wywaliło mi płyn. Wymieniałem termostaty i uspakajało się na 3-4 miesiące.

Listopadzie zdarzyło się to dwa razy a że środki się znalazły poszliśmy do mechanika. Powiedział, że głowica jest pęknięta skoro tak się dzieje. Mówię okej, wymieniamy, zawalił starą głowice, kupiliśmy drugą na szrocie. Jest chyba od starszego modelu, bo ma widać prymitywniejsze rozwiązanie i nie pasowały wężyki, ale dla Józka w garażu żaden kłopot. Wymienił, oczywiście głowica planowana, sprawdzana sam woziłem do "planistów" szczelna itp. Złożone, auto jeździ cały czas niby nic się nie dzieje, ale nie pokoi mnie fakt, że w zbiorniczku się buzuje płyn i węże są tak twarde, że się nie da ich wdusić.

Po tym jak renatka postoi z 40 minut płyn się zacznie gotować zaczyna zaworek w korku puszczać i paruje spod niego dość mocno. Pewnie wyrzuca ciśnienie. Wentylator się załącza co prawda późno moim zdaniem bo na 3/4 wskaźnika ale załącza.

Mówię może ten cholerny termostat. Więc wyciągnąłem całkiem, co nie dało nic. Temperaturę się ledwo podniesie a ciśnienie takie że opaski ledwo dają rade. Najdziwniejsze jest to, że to ciśnienie się utrzymuje. Mogę jeździć cały dzień i na drugi dzień rano otworzyć maskę i ciśnienie w układzie nadal będzie wysokie.

Już przy 1/4 temperatury względem czujnika na desce przelewa się płyn tym małym wężykiem w zbiorniczku u góry.

Miał ktoś podobny problem ?

Co może być winne?

Mogę wrzucić filmik jak się zachowuje płyn.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pomysł, że strzeliła głowica, a nie po prostu uszczelka pod głowicą?

Wsadziłeś głowicę od innego typu silnika, prawdopodobnie nie jest ona idealnie spasowana.

Efekty już znasz, przedmuchy do układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj była wyższa szkoła jazdy.

Miałem zmienianą pompę wtryskową elektroniczną zaraz po zakupie na manualną. Co za tym idzie w głowicy miałem wiercony otwór na ssanie manulne które zresztą super nie działa.

Stąd mechanik stwierdził że pękło w miejscu wiercenia otworu ponieważ wiercenie osłabiło głowice.

 

A głowica jest wyciągnięta też z 1.9d chyba z Clio także chyba powinna pasować, a że w niej węże wychodziły z tyłu i z termostatu był tylko jeden na chłodnice, ja zostawiłem mój plastikowy rozdzielacz a temte zaślepiłem to chyba nie problem ?

Czy powinienem po podłączać się pod te właśnie tylne wyjścia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po tym jak renatka postoi z 40 minut płyn się zacznie gotować zaczyna zaworek w korku puszczać i paruje spod niego dość mocno. Pewnie wyrzuca ciśnienie. Wentylator się załącza co prawda późno moim zdaniem bo na 3/4 wskaźnika ale załącza.

Ja na miejscu kolegi zainteresowałbym się tym dlaczego wentylator załącza się tak wysoko, bo to może być powodem gotowania płynu i twardych węży. Wg mnie powinien załączać się mniej więcej w połowie skali. Tak jest u mnie w benzyniaku. Zainteresowałbym się czujnikiem temperatury, u mnie jest jeden zespolony (z 3 pinami) w rejonie termostatu i jeden z pinów jest odpowiedzialny za sterowanie pracą wentylatora, a inny za wskazania temperatury na desce.

Najdziwniejsze jest to, że to ciśnienie się utrzymuje. Mogę jeździć cały dzień i na drugi dzień rano otworzyć maskę i ciśnienie w układzie nadal będzie wysokie.

Jeżeli dobrze to zrozumiałem - na drugi dzień rano przed odpaleniem silnika węże już są twarde. Jeżeli tak, to jest to niepokojący symptom, który wskazuje na przedmuch do układu chłodzenia. Drugim takim symptomem jest to, jak przy sprawnym termostacie przy odkręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, jak zaraz po odpaleniu zimnego silnika (termostat zamknięty) poziom płynu zaczyna zaraz jechać do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!