Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie.

Byłem dzisiaj u mechanika, chciałem wymienić osłonę prawego przegubu, gdyż pękła i wywala smar (właściwie całkowicie się przerwała od strony koła- trzyma się ma opasce od strony osi). Niestety zostałem poinstruowany, że w tym modelu nie ma możliwości wymienić samej osłony tyko trzeba wymieniać całą półośkę zdając starą a kupować po regeneracji. Dodam, że narazie przegub tylko leciutko pyka przy bardzo ostrych skrętach.

Czy faktycznie iść w stronę regenerowanej ośki czy jest możliwość nowej i czy jest to opłacalne? Koszt jaki mi podano to 390 zł za zregenerowaną+ 80 zł robocizna.

Jeszcze jedno pytanie- miałem jechać w sumie 500 km na święta- czy w takim wypadku jest duże ryzyko, że nie dojadę? Mechanik stwierdził, że sam przegub się nie wypnie, ale ja mam wątpliwości czy jakiś syf się tam nie dostanie i nie zblokuje koła lub smar nie wleci w klocki hamulcowe i jest duży problem. Jak sądzicie, nie ryzykować?

Edit: patrzę na nowe ośki i czy możliwe jest, że do tego samego modelu są dwie różne półośki z innym mocowaniem?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona gumowa jest wymienna i można ją kupić, mechanik chyba Cię nie lubi.

Przegub napędowy prawy i lewy są inne.

Nie pamiętam, czy przy silniku 1,4 16V było kilka wersji przegubów, ale w innych wersjach zdarzało się, że były różne typy i trzeba było dobrać na podstawie tej starej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to? Przecież nawet tu na forum czytałem, że w niektórych Megankach nie ma możliwości wymienić osłony samej bez wymiany całej półośki? Mechanik tłumaczył, że np. w autach niemieckich przegub da się wymienić bo się go da odkręcić, natomiast tutaj jest zintegrowany z osią i nie ma możliwości odkręcić go bez wymiany całej półosi. Przy mnie odkręcał koło i sprawdzał i faktycznie nie widziałem tam żadnych śrub aby wykręcić przegub, no ale ja jestem laik więc ciężko mi wiarygodnie coś mówić. Z drugiej strony jeśli sprzedają ten zestawik osłona+smar (zakupiłem i oddałem) to jaki sens byłby oferowania tego jeśliby się nie dało tego wymienić?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jeśli sprzedają ten zestawik osłona+smar (zakupiłem i oddałem) to jaki sens byłby oferowania tego jeśliby się nie dało tego wymienić?

To jest chyba najlepsza odpowiedź na wątpliwości, które masz :)

http://megane.com.pl/topic/54393-wymiana-oslony-przegubu-zewnetrznego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest IphI tam są z tego co wiem przeguby niezależnie odkręcane, ale nie wiem czy tak jest z przypadku Megi phII. Może ktoś ma ten model 1.4 16V i się wypowie z własnego doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianiełem w scenic 98r 1,6 8v przeguby. Niestety w moim modelu były dwa mode wg katalogu rozbieralne i nierozbieralne, oczywiście ja trafiłem na nierozbieralne. Wymiana na nowy zamiennik to koszt 400 pln i tyle dałem i miałem spokój do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłonę da się wymienić zawsze, do tego są odpowiednie zestawy z "lejkiem".

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11335&sid=53bcb28b198964a705fca28801e0443a (w Dacii jest ten sam typoszereg przegubów co w Megane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!