Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z Meganką


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam problem a dokładnie trzy ze swoją meganką, jeżeli napisałem w złym dziale to przepraszam (o ile są działy) ale wracając do tematu:

1. Któregoś pięknego dnia gdy odpaliłem Renie to usłyszałem tak jakby "buczenie" chodź bardziej bym powiedział "wycie" z prawej trony silnika, plus cykanie - wszystko wydobywa się tak jakby od pompy wspomagania i paska który tam ją, alternator jak i całą resztę napędza, mechanik twierdzi, że pompa do wymiany. Ja się nie znam, więc się nie kłóciłem ale czytając na forach o tej przypadłości, to większość osób która miała problem z pompą wspomagania odczuwa buczenie przy pełnych skrętach kołami - do oporu, bądź przy ogólnie skrętach, u mnie występuje od razu wraz z włączeniem silnika, a podczas jazdy im większe obroty to "wyje" wraz z silnikiem czyli głośniej, nadmienię, że pasek był wymieniany - bez rezultatów, a co do samej pompy to płynu w zbiorniczku mam pomiędzy minimum a maksimum, więc raczej ok, wycieków żadnych nie zanotowałem a wspomaganie działa perfekcyjnie. Czy ktoś może miał podobnie i zna objaw? Bo wymienić pompę mogę jednak, że jak mechanik stwierdził, że po wymianie paska powinno ustąpić, to cyk cyk cyk cyk, to nie ustąpiło, więc jak wymienię pompę a okaże się, że jest tak samo to bez sensu.

2. To raczej do elektryków chyba a może i nie elektryk więc o co chodzi: mianowicie chodzi mi o światła przeciwmgielne, padło mi jedno i chciałem wymienić żarówkę, bo myślałem, że to jednak to, że po wymianie ona dalej nie świeciła, to stwierdziłem, że podjadę z tym z czasem do mechanika ale zaczęły się dziać rzeczy dziwne, mianowicie gdy wepnę bezpiecznik od halogenów i zamknę samochód to zaczyna wyć alarm. Działanie, wyjmuje go i powinny nie działać kontrolki (alarm wtedy się nie drze po zamknięciu ale działa), a kontrolki faktycznie na desce nie pokazuje więc niby ok ale... jak przełączę na przeciwmgielne na manetce i dam kierunkowskaz to zaczyna migać razem z tym jednym światłem działającym oraz kontrolką i o co tu chodzi....

3. Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi pokazać na schemacie gdzie dokładnie umiejscowiony jest "Czujnik położenia wału" .? - Renault Megane 1.6 16V 2000r

Prosiłbym o odpowiedź bądź nasunąć jakąś myśl.

Z góry dziękuje. :unsure:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. To raczej do elektryków chyba a może i nie elektryk więc o co chodzi: mianowicie chodzi mi o światła przeciwmgielne, padło mi jedno i chciałem wymienić żarówkę, bo myślałem, że to jednak to, że po wymianie ona dalej nie świeciła, to stwierdziłem, że podjadę z tym z czasem do mechanika ale zaczęły się dziać rzeczy dziwne, mianowicie gdy wepnę bezpiecznik od halogenów i zamknę samochód to zaczyna wyć alarm. Działanie, wyjmuje go i powinny nie działać kontrolki (alarm wtedy się nie drze po zamknięciu ale działa), a kontrolki faktycznie na desce nie pokazuje więc niby ok ale... jak przełączę na przeciwmgielne na manetce i dam kierunkowskaz to zaczyna migać razem z tym jednym światłem działającym oraz kontrolką i o co tu chodzi....

Podpięty ma kolega alarm pod kierunki i przeciwmgielne według mnie. Albo jest niezły kipisz w bezpiecznikach w podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ad.1 U mnie było podobnie... To może oznaczać początek końca pompy. Zaczęło się od buczenia po uruchomieniu silnika.. Potem kierownice musiałem dwoma rękoma kręcić. Płynu ze zbiorniczka nie ubywało - trzymał się ciągle ten sam poziom, a kierownica co raz ciężej chodziła. Dochodziło do tego, że żeby skręcić kołami podczas końcówki parkowania, musiałem gazować go do 2500 obrotów. Pomogła wymiana pompy - 50 pln ze szrotu (kupiłem w ciemno, bo gorzej już być nie mogło). Buczenie ustało, kierownica chodzi idealnie. Pracy dużo z tym nie było, a jednocześnie wymieniłem płyn wspomagania i wyczyściłem zbiorniczek, bo sporo syfu już tam się nazbierało.

Więc jeśli masz możliwość - podmień pompę - nie jest to jakiś astronomiczny wydatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!