Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.5dci] problemy po wymianie upg


lukaszb69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem Renault Scenic II 1.5dci.

Mianowicie jakieś 2 miesiące temu uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. Do płynu chłodniczego dostawał się olej. Auto jeździło bez problemów i spalanie trzymało na niskim poziomie. Ogólnie poza płynem zmieszanym z olejem nie było problemów.

Postanowiłem zrobić to jak najszybciej i oddałem swojego scenica do mechanika.

I od tej pory zaczynają się problemy.

Po odbiorze auta, zaczęło więcej palić i było słychać stuki w silniku. Na moje pytania o co chodzi (że coś źle złożył pewnie)- odpowiedział, że to wtryski, układ jest zapowietrzony, pojeżdżę to się odpowietrzy. Na początku stuki było słychać na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, po przejechaniu 300 km nieprzyjemny dźwięk już coraz rzadziej dokuczał. Jakieś półtora tygodnia temu w aucie poczułem zapach oleju (jakby spalonego)- dość wyraźnie zaśmierdziało. Zajechałem do garażu, zauważyłem, że auto zostawiło tam kropki po oleju. Oleju brakowało trochę więc dolałem i postanowiłem wjechać na kanał i zobaczyć co jest grane.

Zdjąłem dolną osłonę, przerażenie- cały silnik w oleju. Zdjąłem górną osłonę- również. Od razu telefon do mechanika, podjechałem, stwierdził, że olej wylał się pod ciśnieniem przez korek, że mi go zamówi, a w tym czasie mogę jeździć.

Auto jednak zostawiłem u siebie do czasu zamówienia i wymiany korka (chciałem zostawić u mechanika, lecz stwierdził, że podjadę i zostawię jak będzie miał części, a na razie mogę jeździć). Minęło parę dni, auto stało nieużywane, pomyłem tylko wyjęte osłony i podwiozłem samochód do mechanika z adnotacją, żeby wszystko dokładnie sprawdził, bo ja uszkodzonym autem nie mam zamiaru jeździć. Oddałem w poniedziałek w piątek dostałem telefon, że samochód jest do odbioru. Wymienił korek i umył silnik i jest ok.

Podjechałem, otworzyłem maskę i widzę, masę wody. Ochrzaniłem go, ponieważ mówiłem mu wcześniej, że sam oczyszczę silnik, bo jest tu dużo elektroniki i co najwyżej w ruch może iść pędzelek i ściereczka, a nie wąż ogrodowy. Mówił, że do wymiany jest świeca żarowa, bo czasem przy odpaleniu puści dymka. Sprawdziłem jeszcze czystość płynu, wsiadam i jadę do domu (2km). Auto pracowało równo, ale za mną był jeden wielki kłąb dymu, a ja nie jechałem szybciej niż 60 km. Dojechałem do domu, stwierdziłem, że sprawdzę poziom oleju z ciekawości i wracam do mechanika. Zgasiłem silnik sprawdziłem poziom w oleju, był troszkę ponad minimum, więc postanowiłem wrócić czym prędzej do mechanika. Auto już nie odpaliło (kręcił, ale nie odpalał).

Zadzwoniłem do tego mechanika, który stwierdził, że już go to nie interesuje, bo wyjechałem od niego (od tego czasu do mojego telefonu nie minęło więcej niż 5 minut).

Wkurzyłem się nie miłosiernie, powiedziałem parę słów, po chwili zadzwonił i powiedział, że przyjedzie za 2 godziny z innym mechanikiem- z którym pracuje i podepną pod komputer. Zostawiłem auto, przyjechali, odpalali, po podpięciu stwierdzili, że nie pali na ciepłym silniku przez czujnik ciśnienia paliwa, zamówią i wymienią.

Jeszcze po ich odjechaniu zauważyłem, że auto zostawiło 3 krople pod wężem dochodzącym do intercoolera, a ten korek założony przez niego praktycznie nie da się odkręcić, dopiero po wyjęciu bagnetu (jakby pod podciśnieniem) go wyjąłem.

Zadzwoniłem do serwisanta renault, by sprawdził mi to auto i umówiłem się na wtorek.

1.Jako, że do wtorku jeszcze aż 3 dni powiedzcie panowie co sam mogę zobaczyć?

2.Czy faktycznie mogło dojść do zalania silnika olejem przez wadliwy korek (bez jednego ząbka- przed naprawą było wszystko ok)

3.Dym jak wracałem od mechanika był niebieskawy i śmierdział olejem, wydaje mi się, że może to być też turbina, zwłaszcza, że jak czytałem posty na forum w tym wężu dochodzącym do IC nie powinno być oleju.

4.Popuściłem lekko jedną opaskę metalową za klawiaturą która dochodzi chyba do egr, dotknąłem węża i miałem całą rękę w oleju, czy tam powinien być olej?

Dzięki za każdą pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle założona uszczelka pod głowicą, albo nieobrobione powierzchnie przed jej założeniem.

Chyba, że była pęknięta głowica, a nie uszczelka.

Korek oleju nic do tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakiś sposób, by to sprawdzić, udowodnić mechanikowi, że zrobił to źle?

Mechanik twierdzi, że głowica przeszła najpierw test na szczelność, a później planowanie.

I jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Czy u Was Panowie w tych silnikach po odkręceniu korka, na pracującym silniku jest takie ciśnienie, by ulało cały silnik?

Podkreślam, że ja korek cały czas miałem na właściwym miejscu, a silnik ulany.

Edytowane przez lukaszb69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Czy u Was Panowie w tych silnikach po odkręceniu korka, na pracującym silniku jest takie ciśnienie, by ulało cały silnik?

Tylko wtedy jak ciśnienie idzie w silnik, czyli walnięte pierścienie, albo uszczelka pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że:

Na zimnym silniku nie puszcza dymku, tylko mniej więcej od temp. 70' i wtedy zależy to od wciśnięcia pedału gazu, a oleju traci bardzo duże ilości.

Dzisiaj jedzie scenic do serwisanta więc mam nadzieje, że zdiagnozuje i naprawi wszystkie dolegliwości:)

Edytowane przez lukaszb69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie rozbierał nic.

wykluczył turbo itd. i stwierdził, że na 100% zawalił przy wymianie upg, a może strzelać tylko czy to pierścienie czy uszczelniacze, czy kto wie co jeszcze.

Rachunku niestety nie dostałem :( Szczerze to bym wolał, żeby oddał mi chociaż część kasy i oddać go do tego serwisanta..

Ale ciekawe co wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz naprawę za taką kasę i nie bierzesz na to papierów? Nawet rachunku?

No sorry - wspierasz szarą strefę więc nie licz że coś odda (przyznał by sie do błędu), bo śmiało może powiedzieć, że np. w ogóle u niego nie byleś i chcesz wyłudzić kasę od niego.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!