Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacz reflektora działa tylko z jednej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jako, że to mój pierwszy post - witam wszystkiech serdecznie.

Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Secnica II z roku 2004.

Posiada on fabryczne reflektory ksenonowe wraz z spryskiwaczami.

Mój problem polega na tym, że spryskiwacz działa tylko na prawy reflektor. Na lewy w ogóle, czasami trochę piany wyleci.

Co padło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz sprawdzić czy główka spryskiwacza nie jest zapchana. jak będzie ok. to możesz przewody a jak to nie to to już masz tylko pompkę. chyba za wiele nie pomogłem ale sam bym zaczął właśnie od tego. jak sprawdzisz i będzie ok to napisz to będzie się myśleć dalej.

co do sprawdzenia pompki to w tym poście kolega się wykazał i może tobie to być pomocne

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4719&...ght=spryskiwacz

tutaj kolega airman podaje jak należy naprawić pompkę w MI (może będzie podobna):

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=387&a...ght=spryskiwacz

no i tu jest coś o MII a scenic ma raczej tak samo.

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2892&...ght=spryskiwacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytałem szukając dla ciebie postów to masz dwie takie same pompki. jedna na szyby a jedna na lampy. w MI pompka czasem się buntowała i nie puszczała płynu na tylnią szybę to może ten układ został przeniesiony do MII to możliwe że to jest wina właśnie tej pęczniejącej gumy i u Ciebie nie puszcza na jedną lampę. ale jak pompki są takie same to zamień miejscami i będziesz wiedział. wszystko metodą prób i błędów. a nawet włącz pompkę jak będziesz miał ściągnięte przewody które idą na spryskiwacz i wtedy zaobserwuj jak chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pompce spryskiwacza lamp, rozdzielacz z puchnącą gumą nie jest do niczego potrzebny. Powiem wiecej. Nawet nie miałby on jak zadziałać. On sie przesterowuje poprzez zmianę kierunku obrotu wirnika pompki. Działa prosto ale jak wiadomo zawodzi.

W pompce do lamp pewnie jest tylko jedno wyjście i dalej jest trójnik, lub z pompki sa odrazu dwa wyjścia dające płyn jednocześnie.

Jedyne sensowne wytłumaczenie to zatkana dysza lub przewód.

 

EDIT:

Sprawa wygląda nieco inaczej. Każdy spryskiwacz reflektora ma swoją pompkę. Każda pompka ma swój przekaźnik.

post-3-1208454510_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nieprawda.

Pompka do spryskiwacza reflektorow jest taka jak do szyb, czyli 2 wyjscia ze slynnym zacinajacym sie zaworkiem. Roznica jest taka ze wejscie jest wiekszej srednicy niz w tej do szyb.

 

Spojrz sobie na schemat instalacji, owszem sa 2 przekazniki, ale pompa jest jedna. Spryskiwanie dziala w ten sposob ze najpiew spryskuje jeden reflektor, a pozniej drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę stary temat, natknąłęm się na niego teraz przypadkiem i postanowiłem dokończyć temat - bo problem rozwiązałem więc wypada napisać co i jak.

U mnie przyczyna braku spryskiwania na lewy reflektor była bardzo prozaiczna. Komuś kto wcześniej ściągał zderzak - a ściąga się go do wielu czynności serwisowych - podwinął się wężyk i docisnął go zderzakiem do przedniej belki.

Okryłem to przy wymianie palników ksenonowych (gdy trezba wymontować całe reflektory). Odciąłem nadmiar wężyka (była tam nie potrzebna pętla z węzyka o średnicy ok. 15 cm, która właśnie została zgnieciona zderzakiem) i wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!