Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o opinie - 220 km benzyna Megane III


Rolandomania

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Pora zmienić moje kombi 2007 benzyna w gazie przejechane 226 tys. Gaz BRC.

Oczywiście wiem co to = zalana wycieraczka od strony pasażera, piski wentylatora kabiny, wymiana żarówek H7, uszkodzony silnik podnoszenia szyby itd.

 

Teraz czytam, szukam i znalazłem coś takiego.

http://allegro.pl/renault-megane-gt220-salonpl-fv23-solar-i6061939685.html

 

Czy jest ktoś na forum kto jeździ takim autem.

Podobno z tym silnikiem wychodziły od 2013 roku

Pytałem swojego gazownika czy można włożyć instalacje twierdzi, że TAK.

Czy warto porywać się na 220 KM czy lepiej silnik 1600cm będzie lepszy do gazu.

 

Auto ma posłużyć na kolejne 200 tys.

 

Ktoś pomoże - doradzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młode auto uderzone w tył i właściciel nie zdecydował się na naprawę z OC sprawcy.

Jak dla mnie podejrzana sprawa, bardzo możliwe, że ucierpiało tylne zawieszenie.

Bez pomiarów płyty podłogowej i geometrii zawieszenia, ja bym się w to auto nie pchał.

Co do silnika, to jest to stary sprawdzony F4RT, LPG znosi dobrze, pod warunkiem, że instalacja jest dobrze zestrojona.

Obecnie jeździsz 1,4, więc pomnóż spalanie swojego auta mniej więcej przez dwa i będziesz orientacyjnie wiedział ile spali gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta meganka już długo wisi, startowała od chyba 58tys zł.

Jak dla mnie tam jest 100% ruszone zawieszenie z tyłu - aż tylny lewy słupek się przełamał. Obstawiam, że belka z tyłu została wymieniona i dlatego koła stoją prosto.

 

Mam megankę kombi z tym silnikiem. Bez gazu. Jeździ rewelacyjnie, osiągi bardzo dobre. Spalanie średnie ok 10,5 litra, dojazd do pracy 12km w jedną stronę. Zawieszenie sztywne, trzeba się przyzwyczaić.

 

Osłony na komputer też nie mam, być może to kwestia typu "polski salon". Mam praktycznie full wersje, kamery, nawigacje, blutufy czujniki parkowania przód tył, a nie ma głupiej regulacji wysokości fotela pasażera. Jak na nim siedzę to mam wrażenie jakbym siedział na kilku poduszkach, wyżej od kierowcy.

 

Do tej czarnej meganki to pewnie trzeba cały tył wstawić, dlatego nie ma chętnych :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megana jest na firmę, więc pewnie była leasingowa, szkoda napewno jest całkowita bo ucierpiały całe ćwiartki, oc wypłacone na poczet wpłaty na nowy leasing a na tym kolo probuje jeszcze ugrać. Pewnie ma milion telefonów od handlarzy w kwocie 15-20 tysięcy i się wkurza. Ale wbrew pozorom strzela se w kolano, bo masę zdjęć auta, czyli megana już ma "kartotekę internetową" i późnej po naprawie będą latały linki, więc potencjalny reanimator też będzie ostrożny nawet za bezcen to odkupić.

 

Dodano: 31 mar 2016 - 18:17

swoją drogą fajny dylemat, 220KM czy jednak 1.6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2.0 na 1.6 chcesz się przesiąść? Raz się żyje, zębów nie powybijasz pewnie. :) Tylko gaz by się zapewne przydał, aby 220 KM nie zniszczyło budżetu... Chętnie sam bym kiedyś ukąsił to auto. :) Jest następne na liście życzeń po obecnej Megi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chciałem gaz zakładać bo myślałem, że ten smok będzie palił ok 14-15litrów rzeczywistego spalania. Jak na razie nie planuję gazu zakładać.

Silnik wydaje mi się wrażliwy na paliwo. Leję 95 na orlenie, ale ostatnio jak zalałem na innej stacji to częściej zdarza mu się zadławić, tak jakby trochę mocy ubyło. Wrócę do "starej" stacji i zobaczę, czy się poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wyżej, średnie spalanie ok 10,5l przy normalnej jeździe, dojazd do miasta w jedną stronę wiochami, w drugą przez miasto.

Raz wracałem z Garwolina do Płocka przez Warszawę, cała trasa zgodnie z przepisami, spalanie wyszło 8,5l.

Jak dla mnie, na 220KM to jest akceptowalne. W 80KM słabszym scenicu 2.0 spalanie jest delikatnie niższe, a w osiągach przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam już chyba 4 megankę, teraz 2,0 GT kombi 220KM 1,5 roku, przebieg 68 tys.km i pali jak smok co jest oczywiste przy tej mocy i pojemności - zużycie od 7,36 l/100km do 13,26 l/100km z lawetą 1500kg na autostradzie.Najczęściej 9-10 l/100km ... notuję wszystkie tankowania ,olej zmieniam co 10 tys.km

Pozdrawiam wszystkich fanów mega

Jestem zadowolony,dlA ŻARTU zdjąłem napisy GT z tyłu i boku i jest radocha jak spokojnie mogę większość aut BEZPIECZNIE I BARDZO SZYBKO wyprzedzić i nie wiedzą co ich wyprzedziło!!! jakieś kombi firmowe biaŁe i do tego renault bez oznaczeń??ciekawe co ma pod maską??

Poza tym, jestem ECO kierowcą...

Edytowane przez RomekP70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!