Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niskie ciśnienie w szynie CR


kzq

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

dziś drugi raz zdarzył mi się błąd "Regulacja ciśnienia w pompie" DEF.3 (DEF.3 znaczy zbyt niskie ciśnienie w rampie CR). Wyświetliła się informacja "Ryzyko awarii silnika STOP".

Pierwszy raz błąd zdarzył się 2 miesiące temu podczas wyprzedzania na 4 biegu i "odcięło mi moc" na jakieś pół sekundy dzisiaj odcięło na ułamek sekundy (dodam że błędu wystąpiły przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę).

 

Czyściłem za pierwszym razem wtyczkę od "regulatora ciśnienia w pompie" i myślałem że to pomoże gdyż w niej był jakiś tłusty brud, jednak to nie pomogło.

W załączniku mam screeny z CLIPa z błędu z przed 2 miesięcy i z dzisiaj. Widoczne jest, że zalecane ciśnienie to 1600 a rzeczywiste jest dużo niższe i teraz co to mogło spowodować. Dodam że często deptam pedał gazu do oporu a błąd pojawia się rzadko.

Filtr paliwa 10k km temu wymieniony. Co może być przyczyną tego błędu gdyż nie wiem co robić dalej? :D

Auto ma niecałe 90k km przebiegu i jest to 1.9dci 130KM 2010r.

Na regulację temperatury przed turbiną nie zwracajcie uwagi (chyba że jest to powiązane?), gdyż ten błąd pojawił się wcześniej. I pojawia mi się on przy prędkościach mocno autostradowych, prawdopodobnie ten czujnik do wymiany, a w ASO on ponad 700zł.

post-64173-0-47449200-1459874546_thumb.jpg

post-64173-0-81555600-1459874553_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie nie jest stałe i waha się w zależności od obciążenia, na biegu jałowym może być poniżej 300 bar.

Zrób test przelewowy wtryskiwaczy, najlepiej na podwyższonych obrotach.

Możliwe, że któryś leje paliwo w przelew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga.

 

To zdarzyło się podczas jazdy na niecałe pół sekundy, gdzie miało być na listwie wtrysku 1600bar a było raz 300 a raz 600. Także wtryski działają w porządku, tylko były dwie takie krótkie sytuacje, więc jest sens robić próbę przelewową, w CLIPie wtryski pokazuje że są okej, wahania do 1 tylko jednostek nie pamiętam, a dopuszczalny max to chyba 5. Podczas jazdy też ciśnienie trzyma się zalecanego.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem wtyczkę od regulatora ciśnienia 2 miesiące temu, dzisiaj ją otworzyłem i znowu było w niej pełno tłustego płynu!!! O co chodzi skąd się wziął, silikonowa uszczelka jest w dobrym stanie więc o co chodzi? Pompa mi się gdzieś poci i ropa penetruje wtyczkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!